Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Marketing, Case studies, Programovanie  24. marca 2024 Ján Májek

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju optimalizovali a zistili, že jeho webová stránka potrebuje lepšie UI a UX riešenie, pretože je nekonverzná. Po mesiaci sme sa dohodli, že sa bude robiť nová tvorba webu. Na začiatku sme urobili výskum u cieľovej skupiny mileniálov, ktorí nám presne povedali, čo potrebujú. Následne sme vytvorili low fidelity prototyp, správne UX a UI celého projektu. Potom na rad prišlo Frontend programovanie a následne napojenie na Backend. Už po prvých pár týždňoch má náš zákazník niekoľko desiatok leadov s ktorými môže pracovať.

Brief projektu

Naším cieľom bolo zrealizovať komplexný redizajn ( UI a UX riešenie, Programovanie Frontend a Backend časti, nasadiť analytické nástroje a GDPR ) webu www.hypotekazmobilu.sk a tým zlepšiť marketingový výkon webovej stránky. Klient nám zadal úlohu zistiť, prečo užívatelia nereagujú na reklamy a nevyplňujú svoje údaje. Stránka bola prakticky bez konverzií, avšak s návštevnosťou.

Naše riešenie

1. Marketingový výskum

Prvým krokom bolo vykonanie marketingového výskumu medzi cieľovou skupinou, definovanou ako generácia mileniálov. Zorganizovali sme moderované rozhovory s mladými respondentmi, aby sme zistili ich názory a potreby pri vybavovaní hypoték online. Toto odporúčam každému, kto chce na konci dňa mať logiku vo svojom online projekte. Totižto vaša cieľová skupina vám najlepšie povie, čo chce. Tvorba webu je komplexný proces, nezabúdajte na to.

Zistili sme nedostatok dôvery v projekt, nepraktický layout stránok a nízku atraktivitu ponúkaných služieb, obavu z toho, že má cieľová skupina projektu dať online svoje údaje. Moderované rozhovory realizujeme tak, že užívatelia v danej cieľovej skupine sú pozvaní na ,, Interview “ v ktorom plnia úlohy, ktoré súvisia s webovou stránkou a komentujú ich zmýšľanie a celý projekt. Je to veľmi efektívny proces na to, ak potrebujeme zistiť, ako zmýšľa naša cieľová skupina. Z moderovaných rozhovorov nám vzniknú odpovede na naše hypotézy, podľa ktorých môžeme upraviť a navrhnúť užívateľskú skúsenosť daného projektu. Zo získaných dát následne vieme vytvoriť low fidelity prototyp, flow chart pre časti webu a celkové UX riešenie.

tvorba-webu-flowchart

2. Redefinícia cieľovej skupiny

Na základe výsledkov moderovaných rozhovorov sme zistili, že cieľová skupina mileniálov o ktorej sme si mysleli, že je pre náš produkt vhodná, tak tomu tak úplne nie je. Zistili sme, že vytvorený projekt klienta je viac vhodný pre cieľovú skupinu generácie Z. Čiže mladší užívateľ, ktorý je viac digitálne zručný a je zvyknutý si veľmi veľa aktivít vybaviť plne online.

generacia-z

3. Návrh zmien a UX model

Pri interview nám zákazníci povedali, čo od projektu očakávajú, aké majú problémy a čo je pre nich podstatné. Identifikovali sme najčastejšie problémy a navrhli sme zmeny, ktoré sme podložili dátami z moderovaných rozhovorov a tiež aj analytickými nástrojmi, ako je GA4 a HotJar.  To nám pomohlo vytvoriť novú štruktúru užívateľského rozhrania, ktoré sme vylepšili na základe požiadaviek našej cieľovej skupiny.

4. UI Riešenie

Táto časť nás bavila najviac, pretože sme sa hrali s farbami, fontami, vyberali sme obrázky a tvorili dizajn celého webu, ktorý mal za úlohu zvýšiť atraktívnosť, dôveryhodnosť a silnú používateľskú skúsenosť.  Zameriavali sme sa na jednoduché navigačné prvky a responzívny dizajn, aby sa stránka plynule prispôsobila rôznym zariadeniam.

tvorba-webu

5. Programovanie a implementácia –  tvorba webu 

 Tvorba webu je z veľkej časti aj o programovaní. Pre Frontend stránky sme použili  custom HTML s využitím frameworku Tailwind a integrovali sme ho v CMS WordPress, ktorý sme prepojili na klientovo custom riešenie. Pri tomto procese je pre nás dôležité, aby bol Frontend veľmi svieži, mal skvelú rýchlosť a Backend nemal chyby pri komunikácii s CRM a tiež custom systémom klienta. Toto riešenie nám technicky zabezpečuje super stabilitu, dostatočnú rýchlosť a priaznivé náklady na realizáciu.

6. Tvorba webu a nasadenie analytických nástrojov na meranie konverzií

Vo finálnej fáze potrebujeme pre marketing a obchod mať pod kontrolou aj dáta o webovej stránke. Preto sme nasadili na webovú stránku nasledovné konzoly:

Google Tag Manager ( GTM )

Umožní nám centrálne riadiť a spravovať sledovacie kódy, ktoré implementujeme do webovej stránky za účelom merania návštevnosti / konverzií.

Google Analytics4 ( GA4)

GA 4 sa označuje za novú éru v analýze digitálneho správania. Svojimi rozšírenými možnosťami sledovania, analýzy a personifikovaného merania nám poskytuje GA4 hlbší prehľad o interakciách používateľov a efektívnejšie nástroje na optimalizáciu kampaní a cieľového publika.

Google Ads

Google Ads je neoddeliteľnou súčasťou efektívneho digitálneho marketingu. Integrácia s Google Analytics umožňuje presné meranie výkonnosti reklám a ich efektívnejšie optimalizovanie na základe konverzií a ďalších dôležitých metrík, čo nám poskytuje presnejšie nástroje na riadenie a dosahovanie úspechu cez vyhľadávacie kampane.

Push Data Layer

Túto metódu používame, ak chceme vedieť hlbšie, kde užívatelia na webe klikajú. Je to aktívne odosielanie, alebo „pushovanie“ dát z objektov webu do analytických nástrojov. To zvyčajne zahŕňa vloženie kódu na webovú stránku, ktorý po určitých udalostiach, alebo akciách používateľov posiela údaje do Data Layer a následne do analytických konzolí. Tieto dáta sa potom môžu využiť na rôzne účely, ako sú napríklad sledovanie konverzií, personalizácia obsahu, cielenie reklám a ďalšie analytické úlohy.

tvorba-webu-analyticke-nastroje

7. Implementácia GDPR a Cookiebot

Každé naše riešenie spĺňa aj legislatívne podmienky v rámci ochrany osobných údajov. Na funkčný prototyp webovej stránky sme implementovali technicky ,, Cookiebot „ a tiež aj zásady k ochrane osobných údajov (privacy policy) a „cookies policy“.  Tým pádom môže zákazník bezproblémov zbierať údaje o jeho cieľovej skupine.

Potrebujete vytvoriť nový konverzný web ?
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Majiteľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

Case studies  1. októbra 2024 Ján Májek

Ročný nárast výnosov až o 42%! Prečítajte si ako vyladením PPC reklamy získala značka Annemarie B...

Čítaj viac
Sociálne siete – Rozdiel medzi organickým a plateným obsahom

Sociálne siete – Rozdiel medzi organickým a plateným obsahom

Marketing, Social media  30. septembra 2024 Ján Májek

V rámci digitálneho marketingu zohrávajú sociálne siete kľúčovú úlohu, pričom organický a platený...

Čítaj viac
Umelá inteligencia mení hru v grafickom dizajne

Umelá inteligencia mení hru v grafickom dizajne

Marketing, Social media, Tipy  23. septembra 2024 Ján Májek

Umelá inteligencia (AI) postupne mení spôsob, akým pracujeme v grafickom dizajne. Už nejde len o ...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.