Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Marketing  30. septembra 2021 Miriam Adásková

Sociálne siete sa za posledné desaťročia stali bežnou súčasťou nielen nášho života, ale aj podnikania. Denne ľudia využívajú aspoň jednu platformu ako je Facebook, Instagram alebo TikTok. Hootsuite uviedol, že Facebook má 2,74 miliardy aktívnych používateľov mesačne a ide o tretiu najnavštevovanejšiu webovú stránku na svete.

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Nie je žiadnym tajomstvom, že na sociálnych sieťach s organickými príspevkami veľa vody nenamútite. Nepropagovaný príspevok už v dnešnej dobe nevidí toľko ľudí a preto je jediným riešením zvýšiť rozpočet na reklamu alebo používať novinky, ktoré nám daná platforma ponúka. Tie sa totiž väčšinou zobrazujú väčšiemu množstvu používateľov. Stále sa ale bavíme o kvalitnom obsahu, ktorý musí vaše publikum zaujať.

Na to, aby ste išli s dobou a aby vás vaša obľúbená sociálna sieť zobrazovala na popredných priečkach, je dôležité poznať novinky, na ktoré sa môžeme tešiť v jednotlivých platformách aj na Slovensku. Preto si ich v tomto článku predstavíme a detailnejšie popíšeme.

Prvou novinkou, ktorú si predstavíme a na ktorú sa teší nejeden spisovateľ je Facebook Bulletin.

Táto platforma vznikla na podporu nezávislých autorov a nejde len o podporu písania obsahu, ale obsahuje tiež podcasty. Autori tak môžu ponúknuť svojim čitateľom nielen písomný, ale aj zvukový obsah. Dôležité je, že tvorcom počas doby trvania týchto partnerstiev ich príjmy z predplatného zostávajú. Budú si tiež môcť vziať svoj obsah a zoznam odberateľov.

Na túto platformu si však budeme musieť ešte pár mesiacov počkať, keďže ju predstavili len v júni. Rovnakú trpezlivosť budeme musieť vynaložiť aj pri čakaní na ostatné platformy. Avšak už sme si mohli zvyknúť, že novinky na Slovensko prichádzajú o niečo neskôr. Výhodou však je, že si ich môžeme v predstihu predstaviť, naštudovať, osvojiť a následne ich používať na profi úrovni.

 

Keďže sa video formát stal veľmi obľúbeným nielen na TikToku, ale aj na Instagrame, Facebook sa rozhodol, že ani on v tomto smere nebude zaostávať a začína testovať Reels na Facebooku. Bude možné ho vytvoriť v časti Novinky, kde si používatelia kliknú na odkaz “Reels” a začnú si tvoriť a pracovať s vytvoreným alebo už nahraným videom.

 

Budú fungovať obdobne ako na Instagrame. Tomuto formátu sme sa venovali v článku Poznáte reels na Instagrame? Ak vás zaujíma ako tieto krátke 30 sekundové videá fungujú, neváhajte si prečítať náš článok, ktorý vám pomôže vytvoriť Reels nielen na Instagrame, ale v budúcnosti aj na Facebooku.

Poslednou novinkou, ktorú si predstavíme od Facebooku je Horizon Workrooms, v preklade holografické konferencie. Vitajte v budúcnosti. Toto vás zaručene odrovná. Ide o aplikáciu, ktorá funguje na báze VR. Facebook chce podporiť ľudí, ktorí pracujú z domu a vytvoril preto virtuálnu miestnosť, kde sa ľudia môžu stretávať, deliť sa o svoju obrazovku, spolupracovať a vnímať prítomnosť svojich kolegov prostredníctvom avatarov.

Budeme teda môcť zdieľať prezentáciu alebo iné súbory z nášho pracovného stola a brainstormingovať na virtuálnych tabuliach. Pracovné stretnutia už nebudú prebiehať cez videohovory, ako sme boli zvyknutí, ale s našimi kolegami sa budeme môcť stretávať vo virtuálnych miestnostiach ako avatary, ktorých si vytvoríme podľa vlastného výberu. Naše meetingy sa na chvíľu môžu stať počítačovými hrami.

Od Facebooku sa presunieme k ďalšej veľmi obľúbenej sociálnej sieti a tou je Instagram. Táto novinka poteší nejedného používateľa, ale najmä influencerov a firmy. Swipe-up končí a túto funkciu nahradili nálepky, ktoré by mali byť dostupné pre všetkých užívateľov. Keďže je táto funkcia ešte v testovacej fáze, je otázkou, či sa ju nakoniec Instagram nerozhodne obmedziť len na menší počet užvateľov.

Ak by ste nevedeli o čom Swipe-up bol, išlo o veľmi populárnu funkciu, ktorú mohli používať len užívatelia nad 10 000 sledovateľov. Umožňovala nasmerovať followerov na inú webovú stránku, odkaz, článok alebo produkt, o ktorom ste sa mali dozvedieť viac. Kedy táto očakávaná nálepka v podobe externého odkazu bude dostupná pre všetkých je však otázkou, ktorú si kladie veľa z nás. My sa už nevieme dočkať.

Najpopulárnejšou aplikáciou roku 2021 je TikTok. O čo vlastne v aplikácii TikTok ide? Kombinácia hudby a kreatívnych videí, ktoré tvoria krátke klipy. Od júna povolil TikTok nahrávať až 3 minútové videá, či však takéto dlhé videá udržia pozornosť sledovateľov je otázne. Preto je potrebné vždy zvážiť obsah a na základe toho zvoliť jeho dĺžku, aby sme zaujali sledovateľov. Predstavme si ale novinku, ktorú prináša TikTok, ktorý sa rozhodol zjednodušiť spoluprácu s influencermi a sprístupní tak platformu TikTok Creator Marketplace. Ide o oficiálnu platformu pre spoluprácu značiek a tvorcov.

Táto platforma umožňuje tvorcom videí spolupracovať so značkami na platených kampaniach. Oprávnenou osobou sú zatiaľ len pozvaní používatelia, ktorí musia spĺňať určité požiadavky, ako je vek, počet sledovateľov alebo angažovanosť. Časom však TikTok bude pozvánky rozširovať. Na túto platformu čakalo veľa tvorcov, pretože doteraz bolo pravdepodobnejšie a častejšie získať spoluprácu na Instagrame. Konečne budú mať tvorcovia možnosť uzatvárať obchody aj na TikToku.

V novinkách nemôžeme opomenúť platformu Clubhouse, ktorá minulý rok zožala neuveriteľný úspech. Ide o sociálnu sieť, ktorá bola donedávna sprístupnená len VIP užívateľom. Je založená na zvuku a umožňuje ľuďom po celom svete rozprávať príbehy a prehlbovať priateľstvá. Vytvárať si tu môžete miestnosti, či už súkromné alebo verejné, prepínať sa medzi nimi, požiadať o slovo alebo si vytvoriť vlastnú miestnosť.

Clubhouse pre všetkých. Clubhouse konečne otvára svoje brány a je prístupný pre všetkých používateľov. Okrem toho už nie je určený len pre používateľov Iphonu, ale túto aplikáciu si budú môcť užiť aj fanúšikovia Androidu.

Či sa bude Clubhouse aj naďalej držať na popredných priečkach ukáže čas.

Aj naďalej vám budeme prinášať novinky zo sveta marketingu. Či už využívate pre svoje podnikanie sociálnu sieť Facebook, Instagram, LinkedIn alebo inú spomínanú platformu vďaka UPVISION sa dozviete novinky z obľúbených sociálnych sietí. Buďte v obraze, sledujte nás na Instagrame a Facebooku. Vďaka nášmu blogu sa dozviete všetky potrebné informácie v oblasti marketingu, dizajnu, či programovania. Obráťte sa na nás a my vám pomôžeme posunúť váš marketing na inú úroveň.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Miriam Adásková

Miriam Adásková

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Marketing, Social media, Tipy  7. septembra 2021 Miriam Adásková

Čo nám reklama Instant Experience ponúka? Instant Experience (okamžitý zážitok) umožňuje pútavým ...

Čítaj viac
Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Tipy, Výkon  26. augusta 2021 Miriam Adásková

Geografické cielenie Predvolené cielenie kampane Nastavenie konverzií Absencia vylučujúcich kľúčo...

Čítaj viac
Podpora ecommerce pomocou reklamy vo vyhľadávaní Google –  SKIN-CAP

Podpora ecommerce pomocou reklamy vo vyhľadávaní Google – SKIN-CAP

Case studies, Marketing  17. augusta 2021 Miriam Adásková

1. Zákazník na prvom mieste Ako sme už načrtli, zákazníka treba mať vždy na pamäti. V prípade náš...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.