Instagram Reels poznáte? Ak nie, je na čase to zmeniť.

Marketing, Social media  29. júla 2021 Ján Májek

Prinášame vám návod ako Instagram reels funguje a ako pomocou neho môžete osloviť vaše cieľové publikum.

Instagram Reels sú krátke 30 sekundové videá, ktorými prezentujete seba alebo vašu firmu. Kreativite sa medze nekladú a vy môžete používať rôzne filtre, zvuky, či prechodové momenty. Ak ste sa stretli so Stories, tak s Reels by ste nemali mať žiadny problém. Ide totiž o rovnaký formát. 

Táto moderná funkcia, ktorou chce Instagram konkurovať TikToku vám pomôže zviditeľniť sa a ukázať vašim sledovateľom čomu sa venujete. Takto si môžete na Instagrame získať konkurenčnú výhodu a dostať sa do povedomia svojich, či potenciálnych zákazníkov.

Vďaka filmovým pásom viete osloviť nový okruh sledovateľov. Dôležité je zasiahnuť vašu cieľovú skupinu a vytvoriť obsah, ktorý zaujme vaše publikum. Vytvárajte zábavné a kreatívne Instagram reels, ktoré dokážu premeniť nových sledovateľov na verných zákazníkov.

A ako teda funguje?

Vytvoríte ho cez ikonu Vytvoriť nové, rovnako, ako keď idete pridať novú fotku, príbeh alebo vysielať živé video. A práve tu sa nachádza tiež Reels, po slovensky filmové pásy, ktoré nám ponúkajú niekoľko možností, ako naše video oživiť. 

  • Zvuk: umožňuje pridávať hudbu
  • Dĺžka: maximálna dĺžka videa je 30 sekúnd
  • Rýchlosť: funkcia na zmenu rýchlosti videa
  • Efekty: obsahuje rôzne filtre
  • Vylepšiť: pre hladký vzhľad pokožky
  • Layout videá: dokáže vytvoriť koláž 
  • Časovač: spustenie videa po uplynutí určitého času

Video natočíte pomocou stredového tlačidla Nahrať. V hornej lište sa vám zobrazia natočené časti a prostredníctvom tlačidla Náhľad si môžete svoj filmový pás prehrať. Použiť ale môžete už hotové video s vašej galérie, ktoré si dokážete vylepśiť vďaka ponuke, ktorú Instagram reels ponúka.

Po stlačení tlačidla Náhľad si už do videa môžete pridať efekty, ako je text, či rôzne nálepky. Funguje to rovnako, ako pri vytváraní Stories. Do videa môžete kresliť alebo dokonca nahrať zvuk. Samozrejmosťou je tiež pridanie textu, ktorý viete prispôsobiť a vložiť ho do akejkoľvek časti videa. Kliknete na text a zvolíte časový úsek, do ktorého ho chcete pridať. Takto viete pridať ďalší text, ktorý použijete do iného časového úseku.

Už len pár klikov a vaše video bude vonku. Pri kliknutí na Ďalej sa otvorí okno, kde vyplníte základné informácie o vašom videu. Delí sa na Reels a Príbehy. V kolónke Reels vytvoríte titulok, zvolíte si titulnú fotku, orežete obrázok a označíte ľudí. Dôležité je tlačidlo Zdieľať aj v kanáli. Toto tlačidlo znamená, že sa vaše video uverejní aj vo feede, teda vašej nástenke. Vytvorí sa vám karta filmové pásy, kde sa vám vaše reels budú ukladať.

Zdieľať. Týmto tlačidlom vypustíte vaše video do sveta. Nezabudnite použiť správne hashtagy. Viac o tom ako voliť hashtagy a koľko ich k jednému postu použiť sa dozviete v našom článku Instagram pre začiatočníkov.

Ak máte otázky ohľadom Instagram reels alebo potrebujete pomôcť so správou sociálnych médií, obráťte sa na nás.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Facebook reklama

Facebook reklama

Marketing  23. mája 2024 Ján Májek

Facebook reklama sa stala neoddeliteľnou súčasťou digitálneho marketingu. Vďaka svojej rozmanitos...

Čítaj viac
TOP AI nástroje | 2024

TOP AI nástroje | 2024

Marketing  10. mája 2024 Ján Májek

Prinášame prehľad top AI nástrojov pre rok 2024. Od inteligentných chatbotov ako ChatGPT až po in...

Čítaj viac
PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 1.ČASŤ

PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 1.ČASŤ

Marketing  29. apríla 2024 Ján Májek

V rámci Pay-Per-Click reklamy Google Ads identifikujeme rozsiahly zoznam termínov, ktorých poznan...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.