Nová doba pre realitný trh a “must have” v online marketingu

Marketing, Social media, Výkon  18. februára 2021 Frederik Ravas

Užívatelia čoraz viac času trávia online čo ovplyvňuje aj predajné techniky. Jedným z najdôležitejších elementov úspešného predaja je proximita k publiku. Predajcovia sú tak nútení oslovovať zákazníkov tam, kde sa vyskytujú.

Nová doba pre realitný trh a “must have” v online marketingu

Tým miestom sú v dnešnej dobe bezpochyby sociálne siete a iné online platformy.  Z pozície digitálnej reklamnej agentúry momentálne pomáhame viacerým realitným kanceláriám s online marketingom. Aj realitný trh bez pochýb “dobehla” digitalizácia a potreba prezentovať na internete ponuku čo najbližšie ku koncovým zákazníkom. Ako robiť marketing pre reality? Pozreli sme sa preto na posledné roky vývoja a dali dokopy zoznam “must have” vecí, ktoré developer alebo realitná kancelária potrebujú pre úspešný marketing pre reality v online prostredí počas nasledujúceho obdobia.

V článku píšeme o:

  • realitnom trhu v poslednom období a chybných predikciách,
  • marketingu a trendoch v prostredí developerov a realít,
  • “must have” výbave online marketingu pre developerské projekty, realitné kancelárie a stavebné firmy, ktoré predávajú nehnuteľnosti priamo.

 

Predikcie pre realitný trh na rok 2020 neboli “ružové”

Odborníci na začiatku roka poznačeného krízou predpovedali, že “padať” bude aj realitný trh – ceny nehnuteľností, záujem o kúpu a pod. Avšak, opak bol pravdou. Ceny nehnuteľností rástli a dokonca prekonávali rekordy.

vyvoj-cien-nehnutelnosti-na-byvanie-sr-upvision

 Zdroj: Statistika

S pandémiou tiež prišli aj výhodnejšie hypotéky a financovania nehnuteľností, čo spotrebiteľom uľahčilo a uľahčuje samotnú kúpu. Hypotéky sa stali dostupnejšie. Aj u našich klientov vo svete realít a developingu sme pociťovali neistotu, ktorú prinášali spomenuté a nie veľmi ružové predikcie na nasledujúce obdobie. Našťastie sa nepotvrdili. Momentálne prostredie u nás je stále konkurenčnejšie a dopyt prevyšuje ponuku. To znamená, že presadiť sa v realitách je oveľa náročnejšie. 

 

Reality v kontexte marketingu a trendov

Ako marketéri vo svete realít vnímame, že realitných maklérov a kancelárií pribúda. Aj preto sa v tomto roku sprísnili podmienky na získanie živnostenského oprávnenia pre realitnú činnosť.

Získať nehnuteľnosť do ponuky a boj o “second-handy”, ale aj developerské projekty, je tvrdý. Tvrdší a ťažší ako distribúcia ponuky konečnému užívateľovi či záujemcovi. 

Práve tu vstupuje do hry online prostredie, potreba kvalitnej digitalizácie a digitálnej komunikácie. Možnosti, ako sa presadiť pomocou online marketingu, sú rôzne. 

Aj v prípade koncových zákazníkov je online prostredie v oblasti realít využívané čoraz častejšie. Podľa štatistiky NAR, až 50 % kupujúcich našlo v roku 2019 svoj domov na internete. Podľa Redfin v roku 2019 vyhľadávali zákazníci nehnuteľnosti o 3 dni kratšie ako v roku 2018.

ako-zaujemci-o-nehnutelnosti-nakupuju-upvision

Zdroj: Prieskum

V poslednom roku sa v dôsledku korona krízy prudko zmenilo správanie koncových zákazníkov a ešte viac sa posunulo do online prostredia. Osobné obhliadky nehnuteľností boli značne obmedzené, no štandard vyžadovaný užívateľom prostredníctvom internetu sa zvyšoval. Bola potrebná rýchla reakcia zo strany realitných kancelárií – naskočiť na vlak video a 3D prehliadok, kvalitného home stagingu a pod.

Pre developerov, realitné kancelárie a maklérov sme pripravili “must have” checklist, ktorý je úvodom do marketingu v realitnom svete. 

 

“Must have” v digitálnom marketingu pre reality

Pod “must have” myslíme skutočne “must have,” teda základ bez ktorého sa nepohne žiadna “realitka”, developerský projekt či stavebná firma, ktorá sama predáva svoje nehnuteľnosti. Ako teda robiť marketing pre reality?

 

  • Realitný web a listing v realitných portáloch

 

Web realitnej kancelárie a developerského projektu

Nároky na webovú stránku a prezentáciu nehnuteľnosti sa neustále zvyšujú. V súčasnosti sme “schopní” dostať nielen podrobné písomné informácie o nehnuteľnosti, ale celú ju aj vidieť – cez 3D prehliadku či video prehliadku.

Web by mal byť v prvom rade funkčný. Rýchly, prehľadný, so sofistikovaným vyhľadávaním, filtrovaním a informáciami, ktoré poskytujú komplexný prehľad. 3D a video prehliadky v detaile nehnuteľnosti sa tiež stávajú štandardom.

Čo je extrémne dôležité – web musí byť “otrekovaný”. Prečo? Aby sme vedeli identifikovať zdroj dopytu. Ak nepoznáte zdroj, nedokážete pracovať so získanými dátami. Náklady na marketing pre reality sa tak stávajú zbytočne neefektívne.

google-analytics-tracking-data-upvision

Listing v realitných portáloch

Povinná jazda. Zoznamy nehnuteľností a realitných portálov sú vo vyhľadávaní takmer vždy na prvých priečkach. Skúste v Google vyhľadať “byt v Bratislave”. Dosť vysoké % nehnuteľností sa stále predáva cez tieto realitné portály. 

Ideálne je mať nehnuteľnosť na všetkých relevantných realitných portáloch. V UPVISION šetríme klientom – realitným kanceláriám – hodiny času. Ako? Vieme napojiť web realitnej kancelárie na všetky realitné portály a distribuovať nehnuteľnosť “všade” jedným klikom. 

 

  • Marketing pre reality na sociálnych sieťach

 

Facebook a Instagram sú nevyhnutnosťou. Najmä pri podpore cez platené reklamy, no tiež pri prezentácii developerského projektu, realitnej kancelárie alebo konkrétneho agenta.

Zaujímavý a pravidelný obsah – nielen vo forme zverejňovania nehnuteľností, ale aj noviniek z realitného sveta, pomôcok, ako sa vysporiadať s legislatívou a na čo si dať pri kúpe nehnuteľnosti pozor, ako aj iných konceptov a ich prepojením s momentálnou ponukou, môžu prispieť k zvyšovaniu povedomia a zrýchleniu predaja.

Odporúčame zvážiť aj LinkedIn, ktorý stále rastie. Dopyt je aj po TikToku, na ktorom fičí mladšia generácia.

 

  • Platené reklamy – Google, YouTube, sociálne siete

 

V realitnom svete by sme “laicky” rozdelili marketing pre reality do dvoch základných rovín – vlastný marketing realitnej kancelárie alebo realitného agenta (prípadne oboch naraz, ak je viac maklérov) a marketing vo vzťahu k svojim zákazníkom. 

Kombinácia brandových a výkonnostných kampaní je dôležitá. Ľudia ma musia poznať ako realitného makléra, aby som dostal nehnuteľnosti do ponuky. Zároveň musím predávať – čím rýchlejšie, tým lepšie alebo “už včera bolo neskoro”… a získavať dopyty na nehnuteľnosti.

Potrebujem osloviť cieľové publiká. Keďže mám web dobre nastavený na meranie dopytov a viem identifikovať zdroje (lebo dnes je listing v zoznamoch nehnuteľností povinná jazda), môžem využiť:

 

Google a YouTube reklamy

“Must have” platených reklám v realitách sú search kampane a remarketing, najmä pri developerských projektoch. Podľa uvoľneného rozpočtu možno pracovať s publikami aj ďalej:

  • lookalike – užívatelia s podobným správaním ako užívatelia z remarketingového zoznamu,
  • vlastné publiká podľa nákupných úmyslov alebo záujmov
  • “live events” publiká podľa správania
  • záujmové publiká

Google reklamy pre realitnú kanceláriu alebo makléra môžu byť aj dynamické. Predstavte si, že váš klient navštívil na vašom webe nehnuteľnosť a váha s kúpou. Vy mu môžete zobrazovať reklamu presne tej nehnuteľnosti, ktorú na vašom webe navštívil a pripomenúť tak vašu ponuku danému zákazníkovi. 

 

Sociálne siete

Zásah na sociálnych sieťach cez záujmové reklamy nie je ani zďaleka tak presný ako pri Google Search – reklamách vo vyhľadávaní. Ale vie pomôcť s budovaním brandu aj pri akvizícii nehnuteľností do ponuky. 

Pri správnej kombinácii remarketingových publík (tých, čo navštívili vašu stránku) a lookalike publík s využitím rôznych formátov – od videí, cez carousely až po stories a “obyčajné” linkposty a fotoposty, dokážete v konečnom dôsledku zefektívniť a urýchliť proces predaja. 

Realitný web totiž môže cez Facebook Pixel posielať dáta užívateľom. A tam im ukážeme presne to, čo potrebujeme podľa fázy, v akej sa užívateľ nachádza.

web-online-marketing-pre-reality-realitna-kancelaria-upvision

Ako sa presadiť v online prostredí

 

Zoznam vecí, potrebných pre kvalitný online marketing na realitnom trhu, by sme ešte doplnili napríklad o vytvorenie profilu Google Moja Firma, zvyšovanie pozícií v organickom vyhľadávaní, tvorbu obsahu na vlastný blog, …

Možností, ako sa presadiť v digitálnom prostredí je veľa. Trendy ukazujú, že koncový užívateľ za počítačom a na mobile má záujem nájsť všetko online – aj nehnuteľnosť. Preto treba potenciálnemu klientovi ukázať nehnuteľnosť čo najrýchlejšie a najdetailnejšie.

K tomu je však potrebné mať vymakaný, výkonný web a ponuku nehnuteľností ukazovať relevantným užívateľom. Ako vidíte, v online všetko so všetkým súvisí a my vás celým procesom radi prevedieme. Prečítajte si aj naše články o nástrojoch 3D prehliadka nehnuteľnosti a aplikácia na tvorbu pôdorysu.

Realitnému trhu sa venujeme dlhodobo a vieme reagovať na potreby jednotlivých kancelárií a ich projektov. Pozrite si viac o našich projektoch: tvorba webu / správa soc. sietí

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Chcem online marketing
Frederik Ravas

Frederik Ravas

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Marketing  30. septembra 2021 Miriam Adásková

Nie je žiadnym tajomstvom, že na sociálnych sieťach s organickými príspevkami veľa vody nenamútit...

Čítaj viac
Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Marketing, Social media, Tipy  7. septembra 2021 Miriam Adásková

Čo nám reklama Instant Experience ponúka? Instant Experience (okamžitý zážitok) umožňuje pútavým ...

Čítaj viac
Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Tipy, Výkon  26. augusta 2021 Miriam Adásková

Geografické cielenie Predvolené cielenie kampane Nastavenie konverzií Absencia vylučujúcich kľúčo...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.