WEB PRE REALITNÚ KANCELÁRIU A DEVELOPERSKÝ PROJEKT

Case studies, Programovanie  31. januára 2020 Frederik Ravas

WEB PRE REALITNÚ KANCELÁRIU A DEVELOPERSKÝ PROJEKT

Web pre realitnú kanceláriu je dnes najdôležitejšou súčasťou pri predaji a nábore nehnuteľností. Každý segment má svoje špecifiká a čelí iným požiadavkám či zvyklostiam zo strany cieľových užívateľov.

Tak ako v každom, aj v tomto segmente sú rôzne možnosti. Vybrať si “hotové” riešenie, osloviť programátora alebo agentúru? My ako agentúra s vlastným tímom programátorov sme v posledných rokoch pripravili pre klientov z oblasti nehnuteľností viacero funkčných webov. Keďže pre realitky a developerov riešime aj výkonnostný marketing a “naháňame” potenciálnych klientov, aby nám nechali kontakt (lead) cez Google Ads či reklamy na sociálnych sieťach, vyberáme naše základné postrehy k tvorbe webových stránok.

“Krabica” alebo vývoj cez reklamnú agentúru?

Začínajúci makléri a realitné kancelárie často stoja pred otázkou, či využiť existujúce riešenie alebo začať “od podlahy”. Zodpovedanie tejto otázky záleží od viacerých faktorov – plány, vízie, financie a pod.

Krabicové riešenia

Existujúce krabicové riešenia sú rôzne a špecializujú sa aj na realitný trh. Môžeme spomenúť napríklad BackOffice alebo RealSoft API. Tie zároveň vedia aj distribuovať nehnuteľnosti na realitné portály.

brand-komunikacia-vysledkyTieto riešenia majú svoje výhody aj nevýhody. Keďže je vizuálna časť tvorená zo šablóny, neviete v nich vytvárať nové developerské projekty, problém môže byť aj s trackovaním udalostí na webe – odoslaných dopytov. Na problém tiež môžete naraziť pri rýchlej potrebe zmeny webu, keďže majú stovky klientov – chýba im osobný prístup. Možno spomenúť aj absenciu SEO pluginu, ktorý vám dokáže výrazne pomôcť pri práci na zvyšovaní pozícií vo vyhľadávaní, či nedostatočnú rýchlosť načítania webu.

Čo sa týka ceny, pri vstupe môže byť financovanie príjemnejšie – jednorazový poplatok je nižší. Avšak je ročný, teda v priebehu pár rokov sa cena za riešenie vyrovná cene vývoja webu cez agentúru. Keďže je riešenie “prenajaté”, tak napr. pri cene 500,- Eur ročne a s pripočítaním poplatkov, prípadne cien za individuálne zmeny, sa môžete za 5 rokov dostať na sumu vyše 2 500-3 000,- Eur – a to stále nemáte vlastný web.

Vývoj od agentúry

Na rozdiel od krabicového riešenia, ak sa rozhodnete pre komplexné riešenie od firmy, ktorá sa zaoberá vývojom webových stránok a marketingu, jednorazová vstupná cena bude vyššia. Je to nevýhoda a pri štarte podnikania znamená vyšší náklad. Vstupná cena sa samozrejme odvíja od potrieb realitnej spoločnosti alebo developera, prípadne stavebnej firmy, ktorá si sama predáva nehnuteľnosti.

Premyslený web od agentúry môže však môže v konečnom dôsledku ušetriť kopec financií. Napríklad pre realitnú kanceláriu NEOREAL sme vytvárali web tak, aby pre menšie developerské projekty vedeli využiť vlastný web a vytvoriť si podstránku developerského projektu aj s jeho ponukou. A na túto landing page efektívne cieliť reklamy.

neoreal-developerske-projekty-upvisionSpomínané SEO a implementácia pluginu pre SEO, sledovanie udalostí – výkonu webu, rýchlosť či jedinečná, funkčná grafika môžu byť jednoznačnými výhodami pri tvorbu webu prostredníctvom reklamnej agentúry.

Za benefity môžeme tiež považovať komplexný servis, flexibilné zmeny webu či rôzne aktualizácie. S agentúrou, ktorá nemá rámcovo stovky klientov, by mala byť komunikácia určite promptnejšia, ako v prípade krabicového riešenia. Na začiatku spolupráce si ju tak môžete nastaviť.

Dôležité je, že za riešenie by ste mali platiť jednorazovo a stať sa držiteľom licencie k vytvorenému dielu. Ale to určite ovládate, keďže so zmluvami robíte na dennej báze. Dodatočné poplatky sú v prípade agentúry len za nevyhnutný servis.

S realitnými webmi, webmi pre developerské projekty či stavebné firmy so zameraním na predaj a prenájom nehnuteľností, máme dlhoročné skúsenosti. V nasledujúcej časti článku si popíšeme, čo by mal kvalitný realitný web obsahovať.

brand-komunikacia-vysledky

Čo má obsahovať realitný web?

Pri každom projekte uprednostňujeme individuálny prístup. Robíme pre rôznych klientov zo segmentu nehnuteľností – pre realitné kancelárie, maklérov so širokým zameraním, ale aj osobitnou špecializáciou (developerské projekty, second-handy, poľnohospodárske podniky a pôda). Vždy sa snažíme vystihnúť typ ich podnikania a vytvoriť konverzný web, zodpovedajúci klientským požiadavkám.

Základné funkcionality pre užívateľov a obsahové požiadavky na realitný web:

  • vyhľadávanie a filter nehnuteľností
  • služby pre akvizíciu potenciálneho klienta, ktorý sa chystá predávať
  • referencie a hodnotenia spokojných zákazníkov – realitných kancelárií a realitných maklérov je veľa – to je fakt.
  • blog s informáciami – nároky zákazníkov sa zvyšujú a vtiahnuť ich do diania vo svete realít je skoro podmienkou. To sa vám podarí jedine vďaka blogu s relevantnými a kvalitnými informáciami.

brand-komunikacia-vysledky

Bonusové tipy

Automatizácia nahrávania nehnuteľností – pre viacero realitných kancelárií sme vyvíjali prepojenie webu s realitným softvérom, ktorý distribuuje nehnuteľnosti do realitných portálov. Úspora času je ročne pri 100 nehnuteľnostiach aj 40 hodín.

Automatizácia reklám v Google – mať reality zobrazované v Google dynamicky, ako majú e-shopy, je jednoznačnou výhodou.

V UPVISION klienta dôkladne vyspovedáme a nastavujeme na mieru celý proces tvorby webu.

CHCEM REALITNÝ WEB

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Frederik Ravas

Frederik Ravas

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Marketing  28. novembra 2022 Ján Májek

90% informácií, ktoré prichádzajú do mozgu, sú vizuálne a je za tým marketing. Vizuálny marketing...

Čítaj viac
Ako zabezpečiť webovú stránku

Ako zabezpečiť webovú stránku

Marketing, Programovanie  22. novembra 2022 Matej Bojnanský, Frederik Ravas

Ochrana webu je dôležitá a v neposlednom rade zvýši dôveryhodnosť a funkcionalitu vašej webstránk...

Čítaj viac
Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Marketing  21. novembra 2022 Ján Májek

Ak riešite online marketing, pravdepodobne ste už počuli o nástroji Google Tag Manager. Možno vás...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.