Trendy v oblasti získavania zamestnancov v roku 2023

Marketing  11. augusta 2023 Ján Májek

Ak pri získavaní zamestnancov do vašej firmy nepoužívate sociálne siete, mali by ste spozornieť. Doba rýchlo napreduje a každý 10ty zamestnanec prichádza do firmy na základe marketingu na sociálnych sieťach. Tento jav súvisí najmä s tým, že generácia Z (ďalej iba gen Z) sa začína začleňovať do pracovnej sily a ich pomer v rámci globálnej pracovnej sily bude do roku 2025 až 27 %. Toto sú trendy v oblasti získavania zamestnancov v roku 2023!

generácie Z

 

1. Rozsiahle formuláre sú minulosťou

So začlenením generácie Z medzi pracovnú silu súvisí aj zmena formy kontaktných formulárov. Na základe prieskumu bolo zistené, že 54 % gen Z nebude vypĺňať dlhé a komplikované formuláre. Ak chcete upútať mladú pracovnú silu, vsaďte na priamočiaru komunikáciu v pravidelných frekvenciách. Pripomínaním sa, udržíte pozornosť záujemcov.

gen Z

2. Nebojte sa automatizovanej komunikácie

V roku 2023 sa roztrhlo vrece s umelou inteligenciou a tento trend neobišiel ani oblasť HR. Ak hľadáte zamestnancov do svojej firmy, využívajte automatizované emaily alebo chatbotov. Ich primárnou výhodou je, že tieto nástroje komunikujú promptne a jednoducho. Záujemca o prácu od vás dostane okamžitú odpoveď a vy máte možnosť okamžite interagovať. 

3. Zamestnanci sú 3x viac dôveryhodnejší ako zamestnávatelia

Kariérna jednotka LinkedIn analyzovala, že pasívni i aktívni záujemcovia o prácu viac veria zamestnancom firmy ako samotným zamestnávateľom. Znamená to, že ak chcete marketing v oblasti náboru zamestnancov prispôsobiť dobe, mali by ste sa zamerať na referencie vašich zamestnancov. Často sú využívané recenzačné weby ako napr. Indeed alebo Glassdoor, kde zamestnanci pozitívne hodnotia svojho zamestnávateľa. Dobré hodnotenie reálneho zamestnanca má oveľa väčšiu váhu ako akákoľvek kampaň. 

4. 75 % potenciálnych záujemcov zaujímajú hodnoty vašej firmy

Moderní zamestnanci, ktorí patria ku generácii Mileniálov a Z sa zaujímajú o reputáciu a hodnoty firmy viac ako o finančné ohodnotenie či benefity. Chcú pracovať pre spoločnosti, ktoré reflektujú ich presvedčenia a hodnoty a zaujímajú sa o svojich zamestnancov či o životné prostredie. Ak ich nejaká firma zaujme, na internete hľadajú informácie o spoločnosti a recenzie od zamestnancov. Ak chcete upútať mladých a dynamických zamestnancov, pracujte na imidži svojej firmy. 

hodnoty firmy

5. Orientujte sa na ľudí

Pri prezentácii svojich hodnôt a svojej identity zapojte svojich zamestnancov. V roku 2023 je používateľom sociálnych sietí sympatická realita. Znamená to, že prezentáciou kultúry svojej firmy zaujmete potenciálnych zamestnancov viac ako strojenými a dlhými textami. 

6. Všetko prispôsobte mobilným zariadeniam

To, že ľudia hľadajú zamestnanie na sociálnych sieťach už vieme. Dôležité je uvedomiť si, že tieto platformy sú najčastejšie využívané na mobilných zariadeniach. Okrem vyhľadávania pracovných pozícií, používatelia rovno o prácu cez telefóny žiadajú! Podľa Indeed 78 % Mileniálov, 73 % generácie X a 57,2 % Baby Boomerov od roku 2016 vyhľadávajú prácu na telefóne. Znamená to, že aktívne používanie mobilných zariadení sa týka všetkých generácií, ktoré sú súčasťou pracovnej sily. Ak ako zamestnávateľ nemáte ponuky a žiadosti o prácu optimalizované na mobilné telefóny, pravdepodobne prichádzate o množstvo kvalitnej pracovnej sily. 

vyhľadávanie práce na telefóne

7. 78 % marketérov verí, že budúcnosť je vo videách

Platformy sociálnych sietí ako je Instagram, Facebook či TikTok sú hnacím motorom marketingových stratégií a týka sa to aj získavania zamestnancov. Videá sú v súčasnosti najobľúbenejším druhom obsahu. Nielen, že sú jednoduchšie “stráviteľné” ako tradičné texty, ale ich sledovatelia majú väčšiu tendenciu uveriť hovorenému slovu ako písanému. 

V prípade získavania zamestnancov môžete video obsah využiť tak, že vám pomôže povedať príbeh vašej spoločnosti a vašich zamestnancov. Videami dávate najavo, že držíte krok s technológiami a prispôsobujete sa aktuálnym trendom a trhu. 

Zároveň je video obsah jednoducho zdieľateľný a má tendenciu dostať sa medzi masu používateľov. Videá sú jednoducho merateľné a reportovateľné, takže pomerne rýchlo môžete zistiť či je pre vás táto stratégia efektívna alebo nie.

budúcnosť je vo videách

Ponorte sa do sveta digitalizácie

Ak by sme mali predchádzajúce riadky zhrnúť, svoje povedomie na trhu prácu upävníte používaním sociálnych sietí a využívaním trendov. Používatelia aktívne využívajú mobilné zariadenia na každodenné úkony, a preto im umožnite aby sa o prácu u vás mohli uchádzať cez smartfóny. 

Rok 2023 je v oblasti získavania zamestnancov primárne o digitalizácii. Ak vás táto téma zaujíma viac a potrebujete poradiť v propagácii vašej firmy, kontaktujte nás. V tejto oblasti máme cenné skúsenosti a radi pre vás pripravíme marketingový plán na získavanie zamestnancov. Na mieru a zodpovedne. 

 

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Marketing, Povedomie, Výkon  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.