Povedomie o značke a content marketing B2B (case study)

Case studies, Povedomie  31. mája 2021 Frederik Ravas

V poslednej časti prípadovej štúdie si priblížime ako náučný obsah, ktorý spoločnosť tvorí, distribuujeme využitím online platforiem, a dostávame ho tak do povedomia relevantným užívateľom čím prispievame k sile a hodnote značky.

Povedomie o značke a content marketing B2B (case study)

Z pohľadu zvyšovania povedomia o značke sa pri spolupráci s naším klientom securion zameriavame na platformy Google, Facebook a YouTube, pomocou ktorých propagujeme obsah produkovaný v rámci vzdelávacích aktivít spoločnosti prostredníctvom content marketingu. Náučný obsah, ktorý spoločnosť tvorí distribuujeme využitím online platforiem a značku tak dostávame do povedomia relevantným  užívateľom, čím prispievame k sile a hodnote značky.

Reklama na Facebooku – platforma, na ktorej je každý

Propagáciou hodnotného obsahu sme dokázali osloviť približne 431 000 užívateľov, a podporovaný obsah zaznamenal takmer 5 miliónov impresií u týchto užívateľov platformy Facebook. Značku sme tak vďaka tvorba kontinuálnej tvorbe obsahu a jeho distribúcii priblížili relevantnému cieľovému publiku a prispeli tak k zvýšeniu povedomia a tzv. „top-of-mind“ pre daný segment. Zároveň sme sledovanom období  sme prostredníctvom Facebook reklamy na web spoločnosti priviedli viac ako 12000 nových užívateľov v segmente poskytovania služieb z oblasti B2B obchodu.

zvysenie-povedomia-facebook-ads-b2b-case-study-upvision

Reklama na Google – kto hľadá, nájde

V rámci propagácie značky pomocou Google display reklamy sme zaznamenali 710 tisíc impresií. Okrem display reklamy sme sa zamerali na reklamy vo vyhľadávaní cielené na relevantné kľúčové slová vyplývajúce z analýzy kľúčových slov pre segment ochrany osobných údajov. Aj keď je počet vyhľadávaní v oblasti GDPR na Slovenskom trhu limitovaný, securion sme v rámci vyhľadávania zobrazili viac ako 9000 krát, a stránku tak vďaka reklame vo vyhľadávaní navštívilo 765 potenciálnych prospektov, čo predstavuje priemerné CTR na úrovni 8.5%.

zvysenie-povedomia-google-ads-b2b-case-study-upvision

Dlhodobý vplyv brandu na predajné aktivity

Budovanie značky prostredníctvom obsahového marketingu je dlhodobou stratégiou z hľadiska predaja. Ako môžete vidieť v priloženom obrázku, krátkodobé marketingové aktivity zamerané na podporu predaja v porovnaní s účinkom marketingovej komunikácie, je zrejmé, že dlhodobá tvorba brandu má svoje opodstatnenie. V priemere sa jej efektivita začínajú najviac prejavovať po 6 mesiacoch, kedy hodnota a sila značky začína výrazne vplývať na predaje. Tento trend sa nám osvedčil aj v prípade SMB s minimálnym budgetom (celkový ročný náklad na kredit pre Facebook a Google Ads predstavoval približne 4 000 EUR) , kedy budovanie značky securion začalo prinášať vytúžené výsledky.

dlhodoby-vplvy-brandovych-aktivit-na-b2b-predaje-upvision

Zdroj: 5 Principles Of Growth, The B2B Institute (2019)

Slovo na záver

Kvantifikovať vplyv brandu na podporu predaja môže byť náročné. V prípade nášho klienta išlo o sledovanie dlhodobého trendu, v ktorom sa značka securion stále viac objavovala v priamom vyhľadávaní Google. Zároveň sme na sociálnych sieťach zaznamenali zvýšený prísun praktických dotazov a otázok z praxe od jej fanúšikov, a pozorovali sme aj nárast v počte evidovaných, ako aj úspešných výberových konaní, do ktorých bola spoločnosť zapojená.

V B2B segmente dominujú racionálne nákupy a dlhšie nákupné procesy. Preto sú brandové aktivity, ktoré značku stavajú do pozície odborného a dôveryhodného radcu, z dlhodobého hľadiska pozitívne pre vnímanie značky v mysliach subjektov aktívne vyhľadávajúcich dodávateľov služieb v oblasti ochrany osobných údajov a GDPR. Hľadáte aj vy spôsob, ako dať novým zákazníkom vedieť o vašich produktoch či službách? Radi pomôžeme nájsť vhodné riešenie aj pre váš biznis.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Frederik Ravas

Frederik Ravas

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Sociálne siete: novinky, ktoré posunú váš marketing na inú úroveň

Marketing  30. septembra 2021 Miriam Adásková

Nie je žiadnym tajomstvom, že na sociálnych sieťach s organickými príspevkami veľa vody nenamútit...

Čítaj viac
Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Oživte svoje platené príspevky prostredníctvom Instant Experience

Marketing, Social media, Tipy  7. septembra 2021 Miriam Adásková

Čo nám reklama Instant Experience ponúka? Instant Experience (okamžitý zážitok) umožňuje pútavým ...

Čítaj viac
Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Vyvarujte sa častých chýb pri nastavovaní Google Ads

Tipy, Výkon  26. augusta 2021 Miriam Adásková

Geografické cielenie Predvolené cielenie kampane Nastavenie konverzií Absencia vylučujúcich kľúčo...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.