Povedomie o značke a content marketing B2B (case study)

Case studies, Marketing, Povedomie, Social media  31. mája 2021 Frederik Ravas

V poslednej časti prípadovej štúdie si priblížime ako náučný obsah, ktorý spoločnosť tvorí, distribuujeme využitím online platforiem, a dostávame ho tak do povedomia relevantným užívateľom čím prispievame k sile a hodnote značky.

Povedomie o značke a content marketing B2B (case study)

Z pohľadu zvyšovania povedomia o značke sa pri spolupráci s naším klientom securion zameriavame na platformy Google, Facebook a YouTube, pomocou ktorých propagujeme obsah produkovaný v rámci vzdelávacích aktivít spoločnosti prostredníctvom content marketingu. Náučný obsah, ktorý spoločnosť tvorí distribuujeme využitím online platforiem a značku tak dostávame do povedomia relevantným  užívateľom, čím prispievame k sile a hodnote značky.

Reklama na Facebooku – platforma, na ktorej je každý

Propagáciou hodnotného obsahu sme dokázali osloviť približne 431 000 užívateľov, a podporovaný obsah zaznamenal takmer 5 miliónov impresií u týchto užívateľov platformy Facebook. Značku sme tak vďaka tvorba kontinuálnej tvorbe obsahu a jeho distribúcii priblížili relevantnému cieľovému publiku a prispeli tak k zvýšeniu povedomia a tzv. „top-of-mind“ pre daný segment. Zároveň sme sledovanom období  sme prostredníctvom Facebook reklamy na web spoločnosti priviedli viac ako 12000 nových užívateľov v segmente poskytovania služieb z oblasti B2B obchodu.

zvysenie-povedomia-facebook-ads-b2b-case-study-upvision

Reklama na Google – kto hľadá, nájde

V rámci propagácie značky pomocou Google display reklamy sme zaznamenali 710 tisíc impresií. Okrem display reklamy sme sa zamerali na reklamy vo vyhľadávaní cielené na relevantné kľúčové slová vyplývajúce z analýzy kľúčových slov pre segment ochrany osobných údajov. Aj keď je počet vyhľadávaní v oblasti GDPR na Slovenskom trhu limitovaný, securion sme v rámci vyhľadávania zobrazili viac ako 9000 krát, a stránku tak vďaka reklame vo vyhľadávaní navštívilo 765 potenciálnych prospektov, čo predstavuje priemerné CTR na úrovni 8.5%.

zvysenie-povedomia-google-ads-b2b-case-study-upvision

Dlhodobý vplyv brandu na predajné aktivity

Budovanie značky prostredníctvom obsahového marketingu je dlhodobou stratégiou z hľadiska predaja. Ako môžete vidieť v priloženom obrázku, krátkodobé marketingové aktivity zamerané na podporu predaja v porovnaní s účinkom marketingovej komunikácie, je zrejmé, že dlhodobá tvorba brandu má svoje opodstatnenie. V priemere sa jej efektivita začínajú najviac prejavovať po 6 mesiacoch, kedy hodnota a sila značky začína výrazne vplývať na predaje. Tento trend sa nám osvedčil aj v prípade SMB s minimálnym budgetom (celkový ročný náklad na kredit pre Facebook a Google Ads predstavoval približne 4 000 EUR) , kedy budovanie značky securion začalo prinášať vytúžené výsledky.

dlhodoby-vplvy-brandovych-aktivit-na-b2b-predaje-upvision

Zdroj: 5 Principles Of Growth, The B2B Institute (2019)

Slovo na záver

Kvantifikovať vplyv brandu na podporu predaja môže byť náročné. V prípade nášho klienta išlo o sledovanie dlhodobého trendu, v ktorom sa značka securion stále viac objavovala v priamom vyhľadávaní Google. Zároveň sme na sociálnych sieťach zaznamenali zvýšený prísun praktických dotazov a otázok z praxe od jej fanúšikov, a pozorovali sme aj nárast v počte evidovaných, ako aj úspešných výberových konaní, do ktorých bola spoločnosť zapojená.

V B2B segmente dominujú racionálne nákupy a dlhšie nákupné procesy. Preto sú brandové aktivity, ktoré značku stavajú do pozície odborného a dôveryhodného radcu, z dlhodobého hľadiska pozitívne pre vnímanie značky v mysliach subjektov aktívne vyhľadávajúcich dodávateľov služieb v oblasti ochrany osobných údajov a GDPR. Hľadáte aj vy spôsob, ako dať novým zákazníkom vedieť o vašich produktoch či službách? Radi pomôžeme nájsť vhodné riešenie aj pre váš biznis.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Frederik Ravas

Frederik Ravas

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Facebook čoskoro zruší Analytics

Facebook čoskoro zruší Analytics

Marketing  28. mája 2021 Miriam 

Inzerenti alebo vývojári, ktorí si budú chcieť zachovať prístup k svojim aktuálnym údajom, budú m...

Čítaj viac
HĽADÁME GRAFIKA

HĽADÁME GRAFIKA

Marketing  27. mája 2021 Miriam 

Kto sme ? Sme digitálna full-service agentúra, ktorá svojim klientom pomáha pripravovať komunikác...

Čítaj viac
HĽADÁME FRONT-END DEVELOPERA

HĽADÁME FRONT-END DEVELOPERA

Marketing  27. mája 2021 Miriam 

Kto sme ? Sme digitálna full-service agentúra, ktorá svojim klientom pomáha pripravovať komunikác...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.