Online marketing využíva 53% firiem v rámci reklamných kampaní. Vody internetu pretekajú naozaj rýchlo a prinášajú so sebou stále nové výzvy. Je len na vás, či ich zachytíte alebo sa po čase potopíte. Ísť proti prúdu je fajn, no najskôr treba prúd naozaj dobre poznať. Iba ak ho budete ovládať, môžete sa mu pustiť oproti a vyniknúť.
Dali sme pre vás dokopy zopár online marketingových techník, do ktorých by ste sa mali pustiť čím skôr, ak chcete ostať nad hladinou. ?
Online marketing a toľkokrát spomínaný content
Áno. Content (obsah) je stále na prvom mieste. Ale hovoríme o výživnom obsahu, o obsahu relevantnom a kvalitnom. Pridávajte taký obsah, ktorý užívatelia nájdu iba u vás.
Obsah, ktorý vyhľadávajú a zaujíma ich, pri najlepšom aj vás.
Ak tvoríte to, čomu naozaj rozumiete, eliminujete tak konkurenciu, ktorá sa do témy pustí len preto, že je in. A nezabudnite si pred tvorbou obsahu urobiť analýzu kľúčových slov.
TIP content pre online marketing č.1: Ako sa hovorí, menej je niekedy viac. Sústreďte sa na obsah, ktorý vám generuje nie najviac, ale najkvalitnejšie dopyty. Buďte „súčasťou ľudu“, nie firmou so zámerom všetko predať, ale jedným z nich. A pokojne ich vyzvite aj na spoluúčasť. Získate tak dlhodobých, kvalitných zákazníkov.
TIP č. 2 content pre online marketing: Nezabudnite myslieť na predaje. Nech tvoríte akýkoľvek obsah, chcete aby predal nie? Vyrábate dobrú domácu kozmetiku? Natočte o tom video, ukážte ju užívateľom. Predajte to.
Stále viac mobil marketingu
Prečo? Lebo ľudia stále viac na všetko používajú mobil. Na základe zistení comScore, užívatelia strávia v priemere 87 hodín mesačne vyhľadávaním na smarfóne, z toho 54% sa stretáva s problémami so zobrazením stránok na smartfónoch a 23% z nich odíde na stránku, ktorá funguje lepšie.
Preto treba byť:
- Responzívny
- Rýchly
- Zrozumiteľný
- Ľahko dostupný
- Vizuálne zaujímavý
Pri tvorbe stránky myslite na jej dobré zobrazenie na mobiloch, vytvárajte kampane, ktoré sú „mobile friendly“, všetko prispôsobujte aj pre mobilných užívateľov a dobre prepracujte technickú stránku veci.
Najväčšou výzvou pre mobile marketing je samotná práca s jeho užívateľmi. Tí sú väčšinou pri používaní telefónu zaneprázdnení, na cestách a nemajú čas sledovať reklamné odkazy. A už vôbec nie tie, ktoré nie sú pre nich relevantné. Možno je čas na reklamu natívnu. Čo myslíte?
Základnou otázkou v oblasti mobile marketingu teda ostáva…
Ako uľahčiť mobilné nakupovanie, mobilné vyhľadávanie či celú mobilnú komunikáciu?
Ak chcete vyťažiť z mobilného trendu, skúste na ne nájsť odpoveď.
Online marketing – Automatizácia v rozkvete
Automatizácia rozhodne patrí k trendom, ktoré sa v poslednom čase rozšírili od B2B klientov aj k veľkým retailovým obchodom. O čo vlastne ide? Ide o software platformu, ktorá na základe pozbieraných dát automatizuje rôzne procesy.
Takýmto príkladom sú chat bots. Programy, ktoré s vami dokážu komunikovať ľudskou rečou. Boti vedia spracovať náš jazyk (text a hlas) a poskytnúť rýchlu logickú odpoveď, riešenie alebo vykonať akciu, ktorá môže zahŕňať transakciu. Sú skvelými spoločníkmi na rozhovor, no v súčasnosti sa využívajú stále viac na samotný predaj.
Online marketing a videoreklama pre všetkých
Video content je obľúbený u malých aj veľkých, zákazníkov aj firiem. Je to skvelý nástroj na zaujatie cieľovej skupiny, no dôležité je, aby bol autentický a dobre spracovaný.
Ak budujete kvalitný obsah, video by vám rozhodne nemalo chýbať. Príklady jeho účinnosti vidíme všade. Live streaming na sociálnych sieťach, videopozvánky, video cover fotky na Facebooku,… Pustite sa do točenia.?
Social media slúžiace zákazníkom
Využívanie sociálnych sietí je nevyhnutné pri každom biznise. V súčasnosti sa však kladie stále väčší dôraz na starostlivosť o zákazníkov na sieťach.
Mnohé značky používajú Facebook, aby odpovedali na otázky svojich zákazníkov čo najskôr a uľahčujú si túto komunikáciu so sériou funkcií, akými sú prednastavené správy v prípade neprítomnosti, okamžité odpovede či spomínaní chat bots. Všetko s cieľom poskytnúť rýchlu pomoc a ešte rýchlejšie transakcie.
Sociálne média teda nie sú už len nástrojom zvyšovania povedomia o značke, ale aj jedným z hlavných piliérov v starostlivosti o zákazníka a budovania brandu. Netreba však zabúdať ani na ich predajnú silu.
Aj keď sa sociálny život tlačí skôr to sféry brand buildingu a zákazníckeho servisu, niektoré segmenty, ako napríklad kozmetika, majú na sieťach stále silný predajný potenciál.
Je to skrátka o dobrom poznaní cieľovej skupiny a jej potrieb. Chcú u vás na sociálnej sieti nakúpiť alebo len poradiť, prípadne si prečítať nejaký zaujímavý obsah?
Veríme, že nájdete pomocníka pre váš biznis aspoň v jednej z týchto techník a predaje aj spokojnosť zákazníkov budú narastať. ?