TIP AKO ZVÝŠIŤ DÔVERYHODNOSŤ, PREDAJ: RETARGETING A REMARKETING

Výkon  22. júla 2020 Ján Májek

Retargeting a remarketing – tieto dve slovíčka je naozaj dobré poznať. Vedia vám kvalitne zvýšiť predaj, dôveryhodnosť a vyselektovať užívateľov, ktorí majú skutočne záujem o kúpu.

Ak ich na kampaň nasadíte, označia vám užívateľov, ktorí sa na vašu stránku preklikli a niečo si na nej prezerali. Tým následne môžete ponuku ukazovať s vyššou frekvenciou. Celý proces „pripomínania“ vedie často k opakovanému nákupu a koniec koncov aj k budovaniu pevného a výhodného vzťahu pre obe strany.

Aj keď sa často tieto 2 pojmy zlievajú do jedného, rozdiel v nich je. Aký? Keby Facebook re(Ť)Argening vedel hovoriť, povedal by „dostanem ŤA“, kým Facebook reMArketing „dostal si MA“ a ponúkal by ti niečo ďalšie z jeho ponuky ako „bonus.“

RETARGETING je online marketingový nástroj, ktorý funguje vďaka súborom „cookies.“

Ako? Návštevník príde na vašu stránku, prezerá si váš tovar, možno ho hodí do košíka, možno nie. Nakoniec sa ale rozhodne, že s nákupom počká a zo stránky odíde. To už ale medzitým cookie tajne vošlo do jeho prehliadača a usadilo sa tam na dobu určitú. Po opustení vašej stránky, mu neustále pripomína, čo si u vás pozeral a aké super by bolo kúpiť to.

Až pokým… nenakúpi. Alebo sa neminie platnosť cookie zapísaného v prehliadači. Retargeting je dobré použiť na začiatku nákupného procesu, kedy sa chcete ľuďom pripomínať a podporiť tak nákup.

Naopak REMARKETING je online technika, ktorá sa v nákupnom cykle spája práve s nákupom. Presnejšie, nastupuje po ňom.

Navštevník si u vás kúpi novú posteľ. Systém si ho prepíše zo zoznamu návštevníkov do zoznamu zákazníkov. Nastupuje remarketing, vďaka ktorému sa zákazníkovi zobrazujú niečo ako bonusové ponuky, napr. obliečky dokonale hodiace sa k novej posteli. Nemusí to však byť len doplnkový tovar. Odkázať ho môžete aj na úplne iný, no kontextovo sa hodiaci výrobok, napr. nočný stolík.

Prečo cez Facebook a nie cez Google?

Dá sa, samozrejme, ísť oboma cestami. Vo veľkom sa využíva aj jedna aj druhá. My sme si vybrali Facebook pre jeho dynamickosť. Facebook remarketingu a retargetingu sa skrátka neskryjete. Nepomôže vám použitie iného počítaču, mobilu či tabletu. Ak ste prihlásený na Facebooku, reklamu vám zobrazí na všetkých zariadeniach. V tom je rozdiel.

Ak „remarkujete a retargujete“ cez Google, stačí zmena zariadenia, pretože sa to celé deje cez prehliadač. Na Facebook je to však málo. Ak ste prihlásený, všetko sa deje prostredníctvom vášho účtu. A dnes sa na Facebook prihlasuje skoro každý a všade.

Ako si teda vytvoríme remarketing / retargeting na Facebooku?

Keďže vytvorenie remarketingovej a retargetingovej kampane je veľmi podobný proces, pre jednoduchosť sa zameriame na vytvorenie remarketingovej kampane. Rozdiel medzi remarketingovou a retargetingovou kampaňou je prakticky len v nastavení publika.

Pri retargetingu sa snažíme opäť zasiahnuť publikum, ktoré však nevykonalo akciu alebo ak chcete konverziu. Pri remarketingovej kampani sa snažíme zacieliť publikum, ktoré konverziu už vykonalo. Je však veľmi náročné striktne oddeliť tieto dve publiká na Facebooku. No poďme k samotnej tvorbe.

Ak sa vám zdalo vytvorenie reklamy na Facebooku komplikované, tak vytvorenie remarketingu pravdepodobne sami nezvládnete.

Teraz k veci. Čo na to potrebujeme?

Ako prvé je samozrejme vytvorenie a nasadenie Facebook pixelu. Facebook pixel si viete vytvoriť sami a celkom jednoducho. Pôjdete do „správcu reklám“ a tam nájdete všetko potrebné. Pozrieme sa nato s vami.

Vytvorenie FB pixelu

V správcovi nájdete možnosť pixels. Po kliknutí sa vám zobrazí takáto obrazovka ↓ a zopár klikmi si tu nastavíte samotný FB pixel.

Stačí zadať názov, ktorý bude váš pixel mať. Potom vás Facebook automaticky presmeruje na obrazovku inštalácie vášho nového pixelu. Tu si môžete vybrať z 3 možností.

Prvá možnosť je pre tých, čo na stránke už majú Google Tag manager alebo pre tých, ktorých webové stránky fungujú na známom CMS systéme WordPress. Vďaka veľkej obľube tohto CMS systému, vytvoril Facebook plugin, ktorý stačí jednoducho nainštalovať na web.
Druhá možnosť je o čosi komplikovanejšia a je pre tých zdatnejších v programovaní. Facebook vám v nej umožňuje vložiť si pixel na stránku ručne. Aj vďaka tomu môžete mať kontrolu nad tým, čo skutočne pixel robí a môžete si ho customizovať.
Tretia možnosť je pre ľudí s programátorom, ktorý prácu urobí za nich. Ak nie ste odborníkom na programovanie, táto cesta bude pre vás najlepšia. Jedno odporúčanie však predsa len máme. V kóde nastavte sledovanie eventov ako nákup, pridanie do košíka, prípadne vyhľadanie produktu. Prečo? Získate tým dáta, ktoré môžete následne použit.

To, či sa vám FB pixel podarilo nainštalovať na vašu stránku úspešne, zistíte jednoducho. Po kliknutí na pixeli uvidíte v pravom rohu zelenú guličku.

Tak, a teraz máte nastavený Facebook pixel. K úspešnému nastaveniu remarketingovej kampane vám však chýba ešte niekoľko krokov.

Najprv sa pozrieme na jednoduchšiu remarketingovú kampaň. V nej sa budeme snažiť zacieliť na ľudí, ktorí už boli na našej stránke. Len na tých budeme opäť mieriť našu reklamu.

Ako to urobíme?

Celkom jednoducho. Priamo v správcovi reklám, kde si vytvoríme novú reklamnú kampaň. Pri samotnom vytváraní reklamy, ste si možno všimli možnosť vlastného publika („Custom audience“). Nachádza sa v sekcii „Publikum.“ Práve vďaka tejto možnosti dokážeme cieliť len na určitú skupinu ľudí.

Vlastné publikum si vytvoríte na základe toho, čo vás v skutočnosti zaujíma. V našom prípade vyberieme website traffic. Nakoniec môže vaša custom audience vyzerať napríklad aj takto:

Na každú dobrú kampaň je potrebných niekoľko správnych ingrediencií.

Medzi základné patrí miesto, kam môžeme našich potenciálnych návštevníkov poslať. Nezáleží na tom, či to bude kreatívny landingpage, blogový príspevok alebo niečo podobné. Záleží na tom, aby ste si vedeli odpovedať na otázky: „ Prečo tam chcem toho človeka poslať? Čo mi to má priniesť?“

Často sa stretávame s tým, že si klient myslí, že práve ten obsah, ktorý sa páči jemu, bude zaujímať aj jeho zákazníkov. Realita však býva často úplne iná. Preto… ponúknite ľudom to, čo ich naozaj zaujíma.

Ak viete, čo chcete ľudom ponúknuť, potom už len jednoducho vyklikáte svoju reklamu. Napríklad takto:

Ak ste všetko správne nastavili, stačí „len“ čakať na výsledky.

Keďrozhodnete, že vám nestačí takýto základný remarketing, pretože máte e-shop a nie je pre vás reálne vytvárať XY kampaní na každý produkt, môžete skúsiť náročnejšiu cestu a tou je „dynamický remarketing“.

Ak ideme vytvárať dynamický remarketing, je potrebné poznať niekoľko ďalších vecí. Jednou z nich je Facebook business manager, ktorý vám umožní spravovať vašu firemnú stránku. Okrem toho vám otvorí dvere do ďalších funkcií, ktoré Facebook pre biznis poskytuje.

V tejto „nadstavbe“ Facebooku sa budete musieť najprv zorientovať. Ak máte skúsenosti so správcom reklám, tak to bude pomerne jednoduché. Business manager si vytvoríte aj sami na tejto stránke https://business.facebook.com.

Po vytvorení business managera budete potrebovať XML feed vašich produktov a nakoniec vytvoriť produktový katalóg.

Takže postupne. Ako si vytvoríme XML feed?

Tejto úlohy by sa mal zhostiť programátor, prípadne administrátor vášho webu. Ak by ste sa do toho pustili sami, mohlo by vás to stáť niekoľko hodín času a výsledok by nebol taký, aký ste si predstavovali. Ako si správne nastaviť XML feed, nájdete priamo na stránke Facebooku.

Ak ste nastavovali Facebook pixel podľa toho, ako sme to opísali vyššie, mali by ste mať pripravený aj remarketingový kód.

Následne si budete musieť vytvorit v Business manageri produktový katalóg. Ako? Cez všetky nástroje v záložke aktíva. Po kliknutí na katalógy vyberieme možnosť „vytvoriť nový katalóg.“

Pri vytváraní katalógu vyberieme Facebook pixel, ktorý potrebujeme spárovať s naším katalógom a potom môžeme nahrať samotné produkty. Toto môžeme urobiť jednorázovovo, pomocou CSV šablóny alebo využijeme náš pripravený XML feed.

Ak všetko správne nastavíme, stačí kliknúť na „start upload.“

V správcovi reklám vyberieme cieľ predaj z katalógu. V tomto kroku si môžeme vybrať, prípadne vytvoriť náš produktový katalóg, ak sme to už neurobili predtým.

Ďalej pokračujeme tak, ako v prechádzajúcom kroku. Pri vlastných publikách si môžeme nastaviť filtre, na základe ktorých sa budú jednotlivým skupinám zobrazovať správne reklamy.

Nakoniec nesmieme zabudnúť na zaujímavý nápad, kreatívu a… vaša reklama je takmer hotová.

Dynamický remarketing je vhodný nie len pre e-shopy, ale napríklad aj pri poskytovaní služieb.

Úspešne ste sa dočítali až na koniec nášho článku. Veríme, že vám je Facebook remarketing zase o čosi bližší a priateľskejší. Držíme palce pri tvorbe kampaní.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Majiteľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Sprievodca efektívnymi formátmi na sociálnych sieťach

Sprievodca efektívnymi formátmi na sociálnych sieťach

Marketing  21. októbra 2024 Ján Májek

Formáty na sociálnych sieťach zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní značky a efektívnej komunikáci...

Čítaj viac
PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

Case studies  1. októbra 2024 Ján Májek

Ročný nárast výnosov až o 42%! Prečítajte si ako vyladením PPC reklamy získala značka Annemarie B...

Čítaj viac
Sociálne siete – Rozdiel medzi organickým a plateným obsahom

Sociálne siete – Rozdiel medzi organickým a plateným obsahom

Social media, Marketing  30. septembra 2024 Ján Májek

V rámci digitálneho marketingu zohrávajú sociálne siete kľúčovú úlohu, pričom organický a platený...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.