Google moja firma nám pomáha k lepšiemu skóre v organickej hľadanosti vo vyhľadávači Google. Ide o profil na Googli, do ktorého môžete uviesť všetky potrebné informácie o vašej firme, produktoch / službách, novinkách, otváracích hodinách a pod. Ak ešte stále tento profil nemáte založený, odporúčame si ho vytvoriť a pracovať s ním.
Nielenže bude mať o vás viac informácii samotný Google a vyhodnotí vašu firmu ako dôveryhodnú, čo pomôže jej organickému dosahu, ale aj zákazníci po zadaní vašej spoločnosti do vyhľadávania nájdu hneď na prvej stránke výsledkov všetky základné a dôležité informácie, ktoré potrebujú. Vďaka vytvoreniu profilu Google moja firma budú informácie o vás dostupné nielen vo vyhľadávaní Google, ale aj v Google Mapách (v desktop verzii aj mobilnej aplikácii). Bez tohto profilu by ste na Mapách dohľadateľný neboli.
Je však veľmi dôležité, aby bol váš profil vyplnený správne. Nemusíte sa však báť, už pri tvorbe vás bude systém nabádať k vyplneniu všetkých potrebných, základných krokov. Vložte do vášho profilu čo najviac najpresnejších informácií, nezabudnite si vyplniť okrem základných údajov aj krátky opis vašej spoločnosti. Väčšina zákazníkov používa vyhľadávač Google na hľadanie informácií o firmách. Uistite sa, že do služby Moja firma ste zadali všetky informácie o svojej spoločnosti a tieto informácie sú aktuálne.
Profil je “marketing zdarma” – konzola tiež umožňuje vytvorenie vlastnej webovej stránky pod linkom od Google – pre určité firmy je určite vytvorenie takejto “landing page” výhodou. Ale o tom potom…
Profil Google Moja Firma udržujte živý
Tak ako pri každom “online profile”, ani tu sa to vytvorením nekončí. O profil Google moja firma sa treba pravidelne starať, vyživovať ho, aktualizovať informácie (napr. výnimočné otváracie hodiny počas blížiacich sa sviatkov), pridávať fotky, novinky, aktuality, týkajúce sa napr. aj COVID situácie.
Prečo je to dôležité?
Možno sa pýtate, prečo je dôležité profil pravidelne vyživovať aktuálnymi informáciami a nestačí, ak tam nahodíte tie základné, ktoré sú pre užívateľa najdôležitejšie. Áno, je pravda, že informácie, ako sú kontaktné údaje, meno firmy, kategória podnikania, odkaz na web, otváracie hodiny a zoznam produktov či služieb sa nemenia až tak často, no pre celkovú viditeľnosť je potrebné, aby ste váš profil okrem základných informácií pravidelne obohacovali o tie aktuálne. Prinesie vám to častejšie zobrazovanie na Googli a tým pádom aj viac zákazníkov.
Príklad z praxe
Uvedieme si príklad z praxe, na ktorom sme pocítili dôležitosť pravidelného prispievania a udržiavania profilu Google moja firma. Napriek tomu, že sme profil jednému z našich klientov správne vytvorili, doplnili všetky informácie o jeho podnikaní a zobrazovali sa správne vo Vyhľadávaní aj Mapách, jeho viditeľnosť bola oproti iným spoločnostiam v tej istej lokalite slabá. Firma nášho klienta sa v Google Mapách po zadaní adresy či širšej lokality nezobrazila a ukázala sa až potom, ako sme do hľadania zadali jej presný názov.
Firma sa neukazovala ani po detailnom priblížení miesta, na ktorom sa nachádzala. Neskôr sme zistili, že v prípade bezplatnej verzii Google moja firma je tento stav bežný. Najmä, ak sa nachádzate v tej istej lokalite / budove, či v tesnej blízkosti spoločnosti, ktorá je veľmi populárna, má na Googli množstvo recenzií a príspevkov od užívateľov.
V takomto prípade ju Google algoritmus zhodnotí ako relevantnejšiu a jej zobrazovanie v Google Mapách pre danú polohu / adresu uprednostňuje.
Čo urobiť preto, aby moja firma bola na Googli viac viditeľná?
Prejdime na konkrétne tipy, ako svoj profil Google moja firma viac zviditeľniť a zatraktívniť pre Google algoritmus. To, čo potrebujete vedieť je to, že algoritmus pracuje najlepšie, ak má veľa údajov. Preto sme už vyššie v článku spomínali potrebu pravidelného aktualizovania a optimalizovania informácií na vašom profile.
-
1. Pridávajte príspevky
Pravidelné pridávanie príspevkov môže byť naozaj efektívne. Google algoritmus má rád aktívnu činnosť na vašom profile a zároveň “tlačí” nato, aby ste pridali príspevok aspoň 1x do týždňa. Robí to aj preto, že maximálna platnosť príspevku je práve 1 týždeň. Potom by ste ho mali nahradiť novým.
Ako príspevok môžete pridať ponuku limitovaným časom jej trvania, novinku, aktualizáciu, týkajúcu sa pandémie COVID-19 aj podujatie. Do príspevkov môžete pridať tiež CTA button (napr. s preklikom na váš web, s presmerovaním na kúpu, registráciu či telefonát).
-
2. Reagujte na recenzie
Ak vám niektorý z vašich klientov napíše na Google recenziu, reagujte na ňu. Odpoveď na recenzie je prejavom, že si vážite svojich zákazníkov a spätnú väzbu, ktorú vám poskytujú. Kvalitné a pozitívne recenzie dokážu výrazne zlepšiť vaše hodnotenie a relevanciu v očiach Google algoritmu. Ešte taký malý tip. Do odpovedí zadávajte kľúčové slová. Aj keď to môže byť mätúce, je potrebné, aby sa v recenziách opakovali určité kľúčové výrazy. Platí to samozrejme pre všetky texty vo vašom profile, nevynímajúc tie, ktoré píšete k príspevkom. Algorimtus je stále len algoritmus a opakovanie kľúčových slov má veľmi rád.
-
3. Nezabudnite na aktuálne fotky
Nestačí, ak pridáte zopár fotiek z vášho interiéru a exteriéru pri tvorbe profilu. Realistické a pôsobivé fotky z každodenného života vašej firmy môžu zákazníkom ukázať, že vaša spoločnosť naozaj ponúka to, čo hľadajú. Firmy s aktuálnymi fotkami obvykle získavajú vyšší počet kliknutí na svoje lokality ako tie bez fotiek, či len s pár základnými.
Naša digitálna agentúra UPVISION sa už niekoľko rokov zaoberá SEO na webových stránkach. Byť “prvý v Google” nemusí byť to, čo potrebujete a získavanie organických pozícií v Google, ktoré Vaša firma potrebuje je beh na dlhšie trate. Radi vám pomôžeme presadiť sa v online prostredí. V prípade záujmu vás pozývame na kávu.