Každý dobrý marketér vie, že analytické nástroje sú nevyhnutnou súčasťou online marketingu. Umožňujú nám robiť informované rozhodnutia, identifikovať silné a slabé stránky a optimalizovať stratégiu. Jedným z najpoužívanejších nástrojov je Google Analytics, a preto si jeho využitie priblížime v tomto článku. Začneme však vysvetlením významu analytických nástrojov v online marketingu.
Identifikácia slabých a silných stránok
Analytika slúži v prvom rade na to, aby nám ukázala, ako zlepšovať a optimalizovať online kampane a web stránky. Bez správnej analytiky nie je možné robiť informované rozhodnutia. Jej najväčším prínosom je najmä možnosť identifikovať slabé a silné stránky online marketingu.
Ak by ste napríklad spustili kampaň, no na jej vyhodnotenie nepoužijete analytické nástroje, len ťažko zistíte, čo v skutočnosti zafungovalo. Preto je online marketing bez analytických nástrojov slepou uličkou, ktorá môže viesť k plytvaniu času a zdrojov. Naopak, ak analytické nástroje použijete, presne budete vedieť, ako opakovať kroky, ktoré viedli k úspechu.
Jednoduchý príklad využitia digitálnej analytiky v praxi
Predstavte si, že vlastníte eshop s ekologickými produktmi. S cieľom zviditeľniť produkty, ktoré máte v ponuke, prevádzkujete na vašej webovej stránke firemný blog. Práve začínate a nie ste si istí, aké témy a typy článkov vám prinesú najväčšiu návštevnosť. Práve analytika vám umožní lepšie zistiť, ktoré príspevky priťahujú najväčšiu pozornosť, ktoré majú vysokú mieru odchodov atď.
Informácie získané z analytických nástrojov potom môžete využiť na vylepšenie blogu. Vďaka tomu budete vedieť, aké príspevky treba tvoriť a ušetríte tak čas, ktorý by ste inak stratili publikáciou neúspešných článkov.
Zlepšite svoj online marketing s Google Analytics
Google Analytics je jeden z najpoužívanejších analytických nástrojov. Uvádzame niekoľko príkladov, ako ho využiť pre zlepšenie stratégie online marketingu:
Monitorovanie organickej návštevnosti
Google Analytics vám pomôže pochopiť, ktoré stránky majú najvyššiu organickú návštevnosť. Skontrolujte zobrazenia stránok, mieru odchodov, priemerný čas strávený na stránke a ďalšie metriky. Keď to zistíte, budete robiť lepšie rozhodnutia pri tvorení obsahovej stratégie.
TIP: Porozmýšľajte, prečo sú niektoré stránky úspešnejšie ako ostatné a poznatky zohľadnite pri optimalizácii menej výkonnejších stránok. Toto je oveľa jednoduchšie ako vytvorenie nových stránok.
Objavovanie najvýkonnejších kanálov
Používaním webovej analytiky v Google Analytics môžete jednoducho zistiť, odkiaľ na vašu web stránku prichádzajú zákazníci. Ak sa napríklad väčšina z nich preklikne na váš web z organických výsledkov vyhľadávania, no len malá časť sa k vám dostane z príspevkov na sociálnej sieti, budete vedieť, že máte zlepšiť vašu stratégiu sociálnych médií.
Ak vďaka Google Analytics zistíte, že vám PR článok uverejnený v online magazíne mimo vášho webu priniesol veľa nových klientov, nebude na škodu investovať do tejto formy reklamy aj v budúcnosti.
Prehľad zariadení
Zistite, z akých zariadení ľudia prichádzajú na váš web. Môže ísť napríklad o počítač, smartfón alebo tablet. Taktiež môžete zistiť, aký operačný systém sa v zariadení nachádza a o akú značku ide. Tieto informácie vám pomôžu posúdiť výkonnosť rôznych verzií vášho web. Na základe nich sa potom lepšie rozhodnete, ktorú verziu web stránky by ste mali optimalizovať.
Ďalšie analytické nástroje
Okrem Google Analytics poznáme aj mnohé ďalšie analytické nástroje. Ak potrebujete zistiť chyby a nedostatky webovej stránky, duplicitné označenia alebo chcete zobraziť náhľad webu, použite Google Search Console.
Pri zlepšovaní UX dizajnu je skvelým pomocníkom analytický nástroj HotJar, ktorý vám prehľadne ukazuje, ako sa zákazníci pohybujú na webovej stránke. Ďalším veľmi užitočným nástrojom je Mailchimp. Pomáha vyhodnotiť úspešnosť e-mailových kampaní.
Dáta z Google Analytics a iných analytických nástrojov nám každodenne pomáhajú pri tvorbe a optimalizácii kampaní či webov. Vďaka nim sa nám podarilo zefektívniť online marketing mnohých firiem. Pozrite si, ako sme vylepšili marketingovú stratégiu spoločnosti Syngenta, ktorá je jednou z vedúcich poľnohospodárskych spoločností na svete.
Veríme, že sme vás týmto článkom inšpirovali k používaniu analytických nástrojov, ktoré vám pomôžu ľahšie spracovať poznatky a dáta v digitálnom priestore. Vďaka digitálnej analytike ušetríte veľa času a zefektívnite vašu prácu. Držíme vám palce a ak by ste potrebovali pomoc, kontaktujte nás ešte dnes.