Trendy v online marketingu pre rok 2023

Marketing, Výkon  7. marca 2023 Ján Májek

Trendy v online marketingu pre rok 2023

V minulosti boli dnešné technologické funkcie a trendy v online marketingu ako optimalizácia hlasového vyhľadávania (VSEO), AI či Metaverse marketing smiešne pojmy. Dnes sa z nich stáva realita. Poďme sa pozrieť, čo nás čaká tento rok v online marketingu. 

AI Marketing (Artificial intelligence) 

Umelá inteligencia je technológia, ktorá stojí za mnohými službami vrátane tvorby obsahu, chatbotov a vyhľadávacích nástrojov. V posledných rokoch sa umelá inteligencia obzvlášť rozmohla.

Využitie umelej inteligencie v digitálnom marketingu je čoraz populárnejšie, a to z dobrého dôvodu. Digitálne marketingové kampane založené na AI môžu poskytnúť rýchlejšie a presnejšie informácie o správaní zákazníkov, čo vedie k vyššej miere úspešnosti kampaní.

Umelá inteligencia sa dá použiť aj na automatizáciu bežných úloh, ako je zhromažďovanie a analýza údajov, čím sa uvoľňuje obchodníkom čas na zložitejšie činnosti, ako je vývoj kreatívnej stratégie. Využitím sily marketingovej automatizácie poháňanej AI v stratégiách digitálneho marketingu môžu podniky lepšie porozumieť svojim zákazníkom a maximalizovať svoju digitálnu návratnosť investícií, tzv. ROI (return on investment). 

Jasper je príkladom softvéru poháňaného AI, ktorý sa používa na vytváranie obsahu. Pomocou tohto (alebo podobného) nástroja AI môžu marketéri rýchlo generovať relevantný obsah – pre reklamné kampane, e-mailové kampane, písanie blogových príspevkov – bez toho, aby museli manuálne hľadať nápady na obsah alebo vytvárať nový obsah od začiatku.

Umelá inteligencia môže tiež analyzovať správanie spotrebiteľov či vzorce vyhľadávania a využívať údaje z platforiem sociálnych médií, ako je Instagram a blogové príspevky, aby pomohla firmám pochopiť, ako zákazníci nachádzajú ich produkty a služby. Dokáže tak predpovedať trendy v online marketingu z pohľadu zákazníckeho správania.

Jednou z takýchto spoločností, ktorá urobila z AI centrum svojej hodnotovej ponuky, je Google. Za posledných niekoľko rokov ich implementácia AI umožnila ich vyhľadávaču pochopiť s vyššou presnosťou, čo ľudia hľadajú a aký druh obsahu najlepšie vyhovuje ich zámeru vyhľadávania.

Google rozumie tomu, čo ľudia hľadajú a aký druh obsahu najlepšie vyhovuje ich zámerom. Ak napríklad hľadáte „rybí olej“, Google vie, že hlavným cieľom vyhľadávania je dozvedieť sa o zdravotných výhodách a vedľajších účinkoch.

1.     Metaverse

Metaverse sa stáva čoraz populárnejším konceptom a bezpochyby sa radí medzi novodobé trendy v online marketingu. Je to digitálny vesmír, kde ľudia môžu interagovať v pohlcujúcich trojrozmerných, počítačom vytvorených prostrediach. Virtuálny svet umožňuje používateľom skúmať digitálne priestory, vytvárať digitálne objekty a nakupovať digitálne aktíva.

Pre podniky predstavuje metaverse príležitosti, ako osloviť spotrebiteľov pútavejšími zážitkami, než môžu poskytnúť tradičné metódy digitálneho marketingu. Môže to zahŕňať vytváranie interaktívnych značkových kampaní alebo spustenie digitálnych obchodov v rámci metaverza, ktoré môžu zákazníci navštíviť.

Metaverse marketing je inovatívny marketingový koncept, ktorý zahŕňa integráciu digitálnych a fyzických priestorov prostredníctvom VR a AR s cieľom vytvoriť pohlcujúci digitálny zážitok, v ktorom značky predávajú svoje produkty alebo služby.

Maloobchodný predajca by napríklad mohol použiť metaverse marketing na vytvorenie virtuálneho obchodu, kde si potenciálni zákazníci môžu prezerať produkty, ako keby boli skutočne v obchode. Zákazníci tak môžu nakupovať kdekoľvek na svete bez toho, aby museli opustiť svoje domovy. To, že Metaverse nepochybne patrí medzi najhorúcejšie trendy v online marketingu dokazujú aj čísla:

  • Očakáva sa, že marketing Metaverse dosiahne do roku 2024 783,3 miliardy USD pri priemernej miere rastu 13,1 %.
  • Odhaduje sa, že do roku 2026 bude 25 % ľudí tráviť hodinu denne vo virtuálnom svete.
  • Odhaduje sa, že do roku 2026 bude 30 % spoločností predávať v metaverze.
  • 33 % dospelých už má záujem o nákup digitálnych produktov v metaverze.

metaverse-marketing-trendy-v-online-marketingu

2.     Augmented Reality (AR) & Immersive Technologies

Hoci virtuálna realita (VR) každého nadchne veľkými sci-fi nápadmi, rozšírená realita (AR) bola pre obchodníkov realistickejšia.

Facebook nedávno predstavil svoje dlho očakávané inteligentné okuliare a hoci sa zameriava viac na fotografovanie ako na rozšírenú realitu, je to začiatok toho, čo by mohlo zmeniť hru.

Iné spoločnosti zakomponovali  AR ako strategickú súčasť marketingového mixu a využili tak tieto technologické trendy v online marketingu na oslovenie nových zákazníkov spustením svojej AR aplikácie. Napríklad IKEA. Ich aplikácia IKEA Place umožňuje používateľom odfotiť miestnosť v ich domovoch pomocou fotoaparátu smartfónu (zatiaľ len s iOS 11.0.1) a „testovať“ v nej nábytok IKEA. Používatelia môžu nábytok presúvať a kontrolovať, ako vyzerá z rôznych uhlov:

ikea-augumented-reality-trendy-v-online-marketingu

L’Oréal je ďalším príkladom ako môže značky využiť technologický trendy v online marketingu. AR využíva so svojou aplikáciou Style My Hair. Táto aplikácia vám umožňuje premeniť sa alebo vyskúšať rôzne účesy bez toho, aby ste sa dotkli jediného prameňa na hlave.

Stačí nahrať svoj obrázok (alebo použiť ich vopred nahraný obrázok modelky), aby ste videli, ako vyzeráte s rôznymi účesmi alebo make-upom:

makeup-ar-filter

3.  Konverzačný marketing

So všetkými tými rečami o chatbotoch, umelej inteligencii a personalizácii je realita moderného marketingu jasná: je viac konverzačný ako kedykoľvek predtým.

Konverzačný marketing sa bezpochyby radí medzi aktuálne trendy v online marketingu. Je to marketingová taktika, ktorá zahŕňa vytváranie konverzácií v reálnom čase s potenciálnymi zákazníkmi alebo zákazníkmi s cieľom vybudovať vzťahy, zvýšiť angažovanosť a dokonca dosiahnuť predaj. Cieľom konverzačného marketingu je vytvoriť jedinečné zážitky pre každého používateľa poskytovaním interaktívneho zážitku prostredníctvom chatbotov, hlasového vyhľadávania, SMS a iných digitálnych kanálov.

Využitím technológií AI, ako je spracovanie prirodzeného jazyka (NLP) na analýzu zámerov zákazníkov a poskytovanie personalizovaných odpovedí, môžu podniky ponúknuť pútavejšie interakcie a zároveň získať cenné poznatky o svojej cieľovej skupine. To im umožňuje poskytovať prispôsobené zážitky vo veľkom rozsahu, čo môže v konečnom dôsledku viesť k zvýšeniu konverzií.

Ľudia to tak chcú, a tak značky podľa toho reagujú. Keď majú spotrebitelia otázku, 82 % chce „okamžitú“ odpoveď.

Konverzačný marketing umožňuje osobné, okamžité spojenie medzi obchodníkmi a zákazníkmi.  

Na rozdiel od tradičných stratégií je teraz táto forma marketingu dostupná na viacerých kanáloch, čo značkám umožňuje stretnúť sa so zákazníkmi podľa ich podmienok: na zariadeniach, platformách a časových plánoch, ktoré zákazníkovi najviac vyhovujú.

V skutočnosti 41,3 % spotrebiteľov používa na nákupy konverzačné marketingové nástroje.

Niektoré metódy, ktoré spoločnosti používajú na realizáciu konverzačnej marketingovej stratégie, zahŕňajú:

  • chatbotov,
  • personalizované videá
  • personalizované e-maily,
  • virtuálnych asistentov predaja.

Jedným z príkladov spoločností, ktoré profitovali z konverzačného marketingu, je ThoughtSpot, ktorý po implementácii zaznamenal 10-krát viac predajných rozhovorov, o 70 % viac marketingovo kvalifikovaných potenciálnych zákazníkov a o 64 % viac rezervovaných stretnutí.  

conversation-marketing

4. Chatboti

Jednou z implementácií konverzačného marketingu sú chatboti. Chatboti využívajú technológiu AI na poskytovanie automatických správ podobných ľuďom v reálnom čase.

Prieskumy ukazujú, že:

  • Najväčšie výhody chatbotov pre firmy sú 24-hodinová služba (64 %), okamžité odpovede na otázky (55 %) a odpovede na jednoduché otázky (55 %).
  • 80 % spotrebiteľov má s chatbotmi pozitívne skúsenosti.
  • Transakcie elektronického obchodu prostredníctvom chatbotov dosiahnu do roku 2023 112 miliárd USD.
  • Do roku 2024 maloobchodné výdavky prostredníctvom chatbotov na celom svete dosiahnu 142 miliárd USD – v porovnaní s iba 2,8 miliardami v roku 2019.

To, že sa chatbot radí medzi trendy v online marketingu podporuje aj fakt, že väčšina zákazníkov uprednostňuje interakciu s chatbotmi, pretože reagujú 24 hodín denne, 7 dní v týždni, odpovedajú rýchlo a presne si pamätajú celú svoju nákupnú históriu. Títo virtuálni asistenti ponúkajú vynikajúce služby zákazníkom tým, že spĺňajú očakávania zákazníkov a automatizujú opakujúce sa úlohy, čím uvoľňujú vaše zdroje na dôležitejšiu prácu.

Čím viac spotrebiteľov si na chatbotov zvykne, tým sa stanú dôležitejšími pre pozitívnu zákaznícku skúsenosť.

chatbott-marketing-communication

5. Personalizácia

Ak chcete v roku 2023 vyniknúť, jednoducho musít musíte si personalizovať marketing, čo znamená personalizovať obsah, produkty, e-maily atď.

Tento krátky klip z filmu Minority Report môže byť trochu prehnaný (nehovoriac o úplnej drvivej), ale ukazuje svet prebiehajúcej personalizácie. 

YouTube video:

 Najväčšie benefity personalizácie: 

benefity-personalizacie

Tu je niekoľko firiem, ktoré dnes úspešne používajú personalizáciu:

EasyJet spustil e-mailovú kampaň založenú na údajoch, ktorá využíva cestovateľskú históriu zákazníkov s leteckou spoločnosťou na vytváranie personalizovaných príbehov. Tieto príbehy zákazníkom navrhujú, kam by mohli cestovať ďalej. Bolo odoslaných približne 12,5 milióna jedinečných e-mailov, ktoré mali o 25 % vyššiu mieru prekliknutia ako neprispôsobené e-maily.

Spoločnosť Cadbury’s vytvorila personalizovanú videokampaň, ktorá spája používateľov s príchuťou Dairy Milk na základe údajov z ich profilu na Facebooku vrátane veku, záujmov a polohy. Kampaň vygenerovala 65 % mieru prekliknutia a 33,6 % mieru konverzie, čo dokazuje, že osobný prístup funguje.

Starbucks používa gamifikovanú mobilnú aplikáciu, ktorá čerpá z údajov, ako je história nákupov a poloha. Aby bola personalizácia čo najosobnejšia, Starbucks umožňuje zákazníkom prispôsobiť si nápoje a podporuje ich ďalšie používanie pomocou systému odmeňovania – čo vystrelilo ich príjmy na 2,56 miliardy dolárov. 

V prípade, že chcete uspieť v roku 2023 a ďalej, jednoducho musí trendy v online marketingu ako personalizácia implementovať do svojej marketingovej stratégie a aktívne pracovať na ich inovovaní.

6. Krátke videá  & Video Marketing

Podľa HubSpot má krátke video (vo všeobecnosti asi 60 sekúnd alebo menej) najvyššiu návratnosť investícií zo všetkých marketingových stratégií sociálnych médií. Všetci vidíme, ako sa TikTok raketovo dostali medzi trendy v online marketingu prakticky po celom svete. Ľudia radi zdieľajú videá a robia to asi 2-krát viac ako iné formy obsahu.

Pre značky predstavujú krátke videá rýchly a jednoduchý spôsob, ako dostať nejaký pútavý obsah k vášmu publiku prostredníctvom platforiem, na ktorých sa už stretávajú, ako sú TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts a Facebook Reels. Ale namiesto toho, aby ste zaplavili všetky tieto platformy svojimi krátkymi videami, nezabudnite sa zamerať len na 2-3 kanály, ktoré vaše publikum používa.

Video príklad:

https://www.youtube.com/shorts/gmOGQpD3Q4I

7.  Voice Search (VSEO) & Voice Commerce

Rastúce používanie hlasového vyhľadávania prinútilo firmy prehodnotiť svoje stratégie digitálneho marketingu. Zvážte tieto štatistiky o hlasovom vyhľadávaní:

  • 40 % všetkých internetových vyhľadávaní je založených na hlase.
  • 58 % spotrebiteľov použilo hlasové vyhľadávanie na nájdenie informácií o miestnej firme.
  • 40 % dospelých používa hlasové vyhľadávanie denne.
  • Každý mesiac sa uskutoční 1 miliarda hlasových vyhľadávaní.

Optimalizácia hlasového vyhľadávača (VSEO) sa stáva čoraz dôležitejšou, keďže používanie digitálnych asistentov neustále rastie a ľudia sa stávajú pohodlnejšími pri používaní hlasu na online vyhľadávanie.

VSEO zahŕňa optimalizáciu obsahu vašich webových stránok tak, aby ho mohli ľahko pochopiť digitálni asistenti ako Siri a Alexa, čo im pomáha poskytovať rýchlejšie a presnejšie výsledky vyhľadávania. V roku 2023 budú musieť firmy zabezpečiť, aby ich obsah bolo možné ľahko nájsť pomocou hlasového vyhľadávania.

Hlasové vyhľadávanie už zohráva kľúčovú úlohu pri poskytovaní relevantných informácií používateľom vyhľadávačov. Asistent Google má 1 milión akcií a Alexa má viac ako 100 000 zručností a funkcií, ktoré umožňujú ich hlasovým asistentom veľmi špecificky reagovať na príkazy a otázky používateľov. 

voice-search-vyhladavacie-dopyty

Nielenže bude viac značiek produkovať zvukový obsah v nádeji, že sa budú objavovať vo výsledkoch hlasového vyhľadávania, ale ďalšie sú na ceste reklamy. To znamená, že Alexa vám povie odpoveď na vašu otázku spolu so „slovom od jej sponzora“.

Najnovšie údaje (ktoré sú už niekoľko rokov staré, takže môžeme predpokladať, že toto číslo je vyššie) ukazujú, že 27 % všetkých mobilných vyhľadávaní je aktivovaných hlasom, čo znamená, že pochádzajú zo súboru „spúšťacích slov“, ako napríklad „ ako“, „čo“, „najlepšie“ a „jednoduché“.

Spustenie hlasových asistentov narušilo viac ako svet vyhľadávačov. Ako sa ukázalo, spotrebitelia ich nielen radi používajú na vykonávanie svojich vyhľadávacích dopytov, ale radi ich používajú aj na nákup. 

Aby sme pochopili silu hlasového obchodu, musíme sa zamyslieť nad jedným aspektom spotrebiteľského nákupného procesu: pohodlnosťou. Spotrebiteľ si nemusí kúpiť 55-palcový televízor prostredníctvom hlasového asistenta, ale s najväčšou pravdepodobnosťou si kúpi malý lacný produkt, ktorý je príliš nepríjemný na vyhľadávanie online.

Podľa Walkera Sandsa sú „potraviny“ najvyššie na zozname (21 %) toho, čo si spotrebitelia zakúpili prostredníctvom hlasom ovládaného zariadenia, za ktorým nasleduje spotrebiteľsky balený tovar (CPG) so 16 %. Predikcie sa zhodujú, že technologické trendy v online marketingu ako hlasové vyhľadávanie budú do budúcnosti čo raz populárnejšie.

8. Social Media Stories

O tom, čo je stories už asi dnes nemá zmysel písať, preto prinášame niekoľko spôsobov, ako môžete pomocou príbehov zo sociálnych médií zaujať publikum:

  • Použite ankety v rámci Instagram Stories.
  • Pridajte odkazy do svojich príbehov sociálnych médií.
  • Využite výhody geofiltrov Snapchat.
  • Pridajte značky polohy.
  • Pridajte zmienky pre iné značky a vašich fanúšikov.
  • Pri vytváraní príbehov vyskúšajte živé video.
  • Pozvite sledovateľov, aby preskúmali viac pomocou jasných výziev na akciu.

9. Geofencing

Hoci myšlienka marketingu pre ľudí na základe ich polohy nie je ničím novým, očakávame nárast využívania geolokačného marketingu, ktorý sa využíva na zaujatie používateľov mobilných zariadení:

Geofencing umožňuje zacielenie v reálnom čase na základe polohy používateľa. Cieľová oblasť je definovaná napríklad v okruhu jedného  kilometra od reštaurácie. Keď používateľ vstúpi alebo opustí túto oblasť, dostane push notifikáciu, textovú správu, alebo inú formu marketingovej komunikácie.

Podľa Reveal Mobile viac ako 50 % opýtaných obchodníkov vidí reštaurácie a bary, zdravie a krásu, zábavu, potraviny a obchody s domácimi zvieratami ako päť najlepších maloobchodných miest pre geofencing. 

geofencin-geolokalizacne-kampane-trendy-v-online-marketingu

10. SERP Pozícia 0, Odporúčaný úryvok 

Odporúčané úryvky vám môžu získať oveľa viac kliknutí. Prečo? Pretože umiestnenie na samom vrchole SERP dáva webovým stránkam väčšiu viditeľnosť a autoritu.

Za posledných pár rokov sme boli svedkami vzostupu odporúčaného úryvku, čo je výsledok, ktorý sa v hodnoteniach vyhľadávačov zobrazuje ako pole so stručným zhrnutím obsahu súvisiaceho s dopytom používateľa. O stránke, ktorá dostane odporúčaný úryvok, sa hovorí, že má „nulovú pozíciu“, pretože sa zobrazuje pred prvým výsledkom.

Ako vytvoriť pozíciu 0 vo vašich textoch:

  • Zamerajte sa na konkrétne dotazy.
  • Využite vo svojom texte explicitné odpovede – použite odrážky a číslovania. 
  • Vytvorte analýzu súvisiacich vyhľadávaní a použite tieto kľúčové slová vo svojich textoch. 

odporucany-uryvok-google-featured-snippet

 Ako vysvetľuje Google Odporúčané úryvky:

„Odporúčané úryvky zobrazujeme, keď naše systémy určia, že tento formát pomôže ľuďom ľahšie objaviť to, čo hľadajú, či už z popisu stránky, alebo keď kliknú na odkaz, aby si prečítali samotnú stránku. Sú užitočné najmä pre tých, ktorí používajú mobilné zariadenia alebo vyhľadávajú hlasom.“

Odporúčané úryvky sú nevyhnutné pre SEO, pretože vám umožňujú zobraziť vaše webové stránky na najvyššej pozícii SERP (pozícia nula), čo výrazne zlepšuje viditeľnosť domény.

Priemerná miera prekliknutí Odporúčaných úryvkov je približne 8,6 %. Okrem toho sú Odporúčané úryvky nevyhnutné na zlepšenie hlasového SEO.

trendy-v-online-marketingu-odporucany-uryvok-google-serp-ctr

Moz urobil štúdiu, ktorá zistila, že vybrané úryvky ovplyvňujú hlasové vyhľadávanie. Hlasoví asistenti ako Google Assistant, Siri a Alexa používajú vybrané úryvky na zodpovedanie dopytov používateľov na hlasové vyhľadávanie. Títo digitálni asistenti vyberajú obsah z odporúčaných úryvkov, pretože sú ľahko čitateľné.

Ak chcete získať odporúčané úryvky, nepotrebujete web s vysokou autoritou. Domény s nízkym DA/DR sa môžu tiež zaradiť medzi odporúčané úryvky vytvorením kvalitného obsahu a jeho optimalizáciou. Hodnotenie vašich webových stránok podľa odporúčaných úryvkov pomocou dodatočných kľúčových slov s dlhým koncom zlepšuje vašu mieru prekliknutia, pretože odporúčané úryvky kradnú MP z pozície č. 1.

Nárast počtu SERP na nulovej pozícii znamená, že objem vyhľadávania, zámer a organická konkurencia nie sú v súčasnosti jediné, čo určuje hodnotu kľúčového slova. Musíte tiež analyzovať, či kľúčové slovo obsahuje odporúčaný úryvok alebo nie.

Keďže Google do svojho hodnotiaceho algoritmu pridáva viac AI, môžeme očakávať, že stále vyššia časť ich výsledkov bude založená na nulovom hodnotení.

11. Cookies prvej strany 

GDPR Európskej únie prijali zákony na to, aby obmedzili spôsob, akým firmy používajú údaje svojich zákazníkov.

Odvtedy boli desiatky najväčších firiem na svete pokutované s prehnane vysokými sumami peňazí za porušenie ochrany osobných údajov používateľov, ako napríklad:

  • Amazon — €746 milliónov 
  • Google – €50 milliónov 
  • H&M — €35 milliónov
  • TIM – €27.8 milliónov 
  • British Airways – €22 milliónov

Dôsledky nových zákonov o ochrane súkromia sú oveľa rozsiahlejšie ako ekonomické. Marketéri teraz čelia situácii, ktorá bola vždy ich najväčšou nočnou morou: koniec cookies tretích strán.

Súbory cookies umožňujú obchodníkom zhromažďovať všetky druhy údajov na meranie, prispôsobenie a vývoj svojich reklamných kampaní. S pomalým, ale stabilným koncom súborov cookies tretích strán – ako sú tie, ktoré väčšina marketingových nástrojov používa na podporu svojich technológií – sa spoločnosti môžu spoliehať iba na svoje vlastné zhromaždené údaje.

V snahe zefektívniť nafúknutú digitálnu reklamnú infraštruktúru a pomôcť vytvoriť nový súbor otvorených webových štandardov zameraných na ochranu osobných údajov používateľov Google oznámil, že ukončuje podporu súborov cookies prehliadačov tretích strán vo svojom prehliadači Chrome so svojím zariadením Privacy Sandbox.

data-privacy-cookies-model-vysvetlenie-trendy-v-online-marketingu

Údaje zhromaždené týmito malými útržkami kódu prenášajú obrovské množstvo informácií o používateľoch a ich preferenciách späť k tretím stranám, ktoré tieto údaje často predávajú rôznym podnikom a jednotlivcom. 

Aj keď je stále neisté, nakoľko táto zmena v budúcnosti ovplyvní obchodníkov, medzitým je tu niekoľko odporúčaní, ktoré by ste mali začať nasadzovať skôr, ako bude príliš neskoro:

Použite omnichannel marketingovú stratégiu, aby ste získali údaje v každom kontaktnom bode a zároveň rešpektovali súhlas používateľa.

Použite pozvánku, ktorá je dobre viditeľná, explicitná a prispôsobená.

Formulár/zaškrtávacie políčko prvého súboru cookie prezentujte priateľským spôsobom, ako keby ste vydávali pozvánku do vernostného programu.

Vysvetlite každý atribút údajov, ktorý zhromažďujete od svojich návštevníkov, čo to znamená a ako ich používate, aby ste dosiahli úplnú transparentnosť.

Umožnite svojim návštevníkom upraviť ich preferencie zhromažďovania a používania údajov prostredníctvom vášho centra preferencií.

12. Mobilný elektronický obchod

Mobilný elektronický obchod je pojem, ktorý sa venuje transakciám online predaja, ktorý používa bezdrôtové elektronické produkty. Najčastejšie sú to mobilné telefóny, tablety, ale aj notebooky, ktoré spolupracujú s technológiami schopnými vykonávať online nákupy tovaru. 

Žijeme v čoraz viac mobilnom svete a mobilné zariadenia budú aj naďalej zohrávať väčšiu a väčšiu úlohu v nákupnom cykle spotrebiteľov. Aj preto sme sa rozhodli zaradiť túto funkciu medzi trendy v online marketingu a poukázať na možnosti jej využitia.

Aby bol mobilný obchod užívateľsky prívetivejší (a ziskový), Amazon nedávno spustil Amazon Pay, vlastnú službu spracovania online platieb, ktorá znižuje trenie pri pokladni. 

Tu je niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu úspešne prejsť do novej vlny mobilného obchodu: 

  • Urobte svoj web responzívny. 
  • Použite mobilné platby. Registračné údaje sa ukladajú do samotného mobilného zariadenia, čo pomáha skrátiť čakacie doby.
  • Dobre využite priestor. Uveďte dôležité prvky v hornej časti svojej domovskej stránky a zabezpečte, aby bolo okno vyhľadávania viditeľné.
  • Urobte výzvu na akciu dostatočne veľkú, aby upútala pozornosť online nakupujúcich a jednoducho na ňu ťuknite prstom.
  • Prispôsobte online zážitok vašej cieľovej skupine, aby mala dôvod sa k nemu stále vracať.
  • Odstráňte všetky rušivé prvky z procesu pokladne, aby ju zákazníci v blízkosti „cieľovej čiary“ mohli ľahko prekročiť.
  • Poskytnite prístup k rôznym digitálnym peňaženkám a zároveň zabezpečte všetko na svojom webe.

13.  Podcasty 

Ľudia radi počúvajú podcasty, či už od jednotlivcov alebo spoločností. Jeden zdroj uvádza, že 80 % ľudí bude počúvať väčšinu epizód podcastu.

A keďže Google teraz zobrazuje epizódy podcastov priamo vo svojich SERP…

Okrem toho „ľudia sú nastavení na častejšiu interakciu so zariadeniami s podporou hlasu, takže podcasteri môžu zvýšiť povedomie o značke a zapojenie publika pomocou taktiky hlasového SEO“, vrátane:

  • Vyberte kľúčové slovo pre každú epizódu podcastu.
  • Vytvorte špecifickú stránku pre každú epizódu.
  • Vytvorte blogový príspevok s približne 300 slovami pre každú epizódu

Podcasty však môžu byť pre obchodníkov zložité, pretože poslucháči nemusia byť vyzvaní, aby vykonali akciu, ako je napríklad prihlásenie na odber e-mailového bulletinu. V najbližších rokoch budú marketingoví pracovníci používať užívateľsky prívetivejší prístup, ktorý bude uprednostňovať:

  • použitie jednej výzvy na akciu na epizódu,
  • zhrnutie kľúčových bodov epizódy,
  • zjednodušenie počúvania podcastu – to znamená, že pri počúvaní epizódy sa nevyžaduje registrácia, sťahovanie ani žiadne iné problémy.

Trendy v online marketingu – záver

Pre každého v digitálnom marketingu je zmena neoddeliteľnou súčasťou práce. Musíte sa stále pozerať dopredu a snažiť sa prijať nové technológie, nástroje a marketingové úsilie, aby ste získali náskok pred svojimi konkurentmi. Aký z týchto trendov má podľa vás najväčší potenciál, a ktoré trendy v online marketingu zapracujete do svojej marketingovej stratégie? V prípade, že potrebujete pomôcť s implementáciou technologických riešení v digitálnom marketingu a IT, neváhajte nás kontaktovať.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Majiteľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Marketingový rozpočet 2025

Marketingový rozpočet 2025

Marketing, Tipy  22. novembra 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet predstavuje základný pilier úspešnej stratégie, ktorý určuje, ako efektívne...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Marketing, Výkon, Povedomie  19. novembra 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Sprievodca efektívnymi formátmi na sociálnych sieťach

Sprievodca efektívnymi formátmi na sociálnych sieťach

Marketing  21. októbra 2024 Ján Májek

Formáty na sociálnych sieťach zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní značky a efektívnej komunikáci...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.