Content marketing: povedomie o značke v B2B (case study)

Case studies, Povedomie  31. mája 2021 Ján Májek

V poslednej časti prípadovej štúdie si priblížime ako náučný obsah, ktorý spoločnosť tvorí, distribuujeme využitím online platforiem, a dostávame ho tak do povedomia relevantným užívateľom čím prispievame k sile a hodnote značky.

Content marketing: povedomie o značke v B2B (case study)

Z pohľadu zvyšovania povedomia o značke sa pri spolupráci s naším klientom securion zameriavame na platformy Google, Facebook a YouTube, pomocou ktorých propagujeme obsah produkovaný v rámci vzdelávacích aktivít spoločnosti prostredníctvom content marketingu. Náučný obsah, ktorý spoločnosť tvorí distribuujeme využitím online platforiem a značku tak dostávame do povedomia relevantným  užívateľom, čím prispievame k sile a hodnote značky.

Reklama na Facebooku – platforma, na ktorej je každý

Propagáciou hodnotného obsahu sme dokázali osloviť približne 431 000 užívateľov, a podporovaný obsah zaznamenal takmer 5 miliónov impresií u týchto užívateľov platformy Facebook. Značku sme tak vďaka tvorba kontinuálnej tvorbe obsahu a jeho distribúcii priblížili relevantnému cieľovému publiku a prispeli tak k zvýšeniu povedomia a tzv. „top-of-mind“ pre daný segment. Zároveň sme sledovanom období  sme prostredníctvom Facebook reklamy na web spoločnosti priviedli viac ako 12000 nových užívateľov v segmente poskytovania služieb z oblasti B2B obchodu.

zvysenie-povedomia-facebook-ads-b2b-case-study-upvision

Reklama na Google – kto hľadá, nájde

V rámci propagácie značky pomocou Google display reklamy sme zaznamenali 710 tisíc impresií. Okrem display reklamy sme sa zamerali na reklamy vo vyhľadávaní cielené na relevantné kľúčové slová vyplývajúce z analýzy kľúčových slov pre segment ochrany osobných údajov. Aj keď je počet vyhľadávaní v oblasti GDPR na Slovenskom trhu limitovaný, securion sme v rámci vyhľadávania zobrazili viac ako 9000 krát, a stránku tak vďaka reklame vo vyhľadávaní navštívilo 765 potenciálnych prospektov, čo predstavuje priemerné CTR na úrovni 8.5%.

zvysenie-povedomia-google-ads-b2b-case-study-upvision

Dlhodobý vplyv brandu na predajné aktivity

Budovanie značky prostredníctvom obsahového marketingu je dlhodobou stratégiou z hľadiska predaja. Ako môžete vidieť v priloženom obrázku, krátkodobé marketingové aktivity zamerané na podporu predaja v porovnaní s účinkom marketingovej komunikácie, je zrejmé, že dlhodobá tvorba brandu má svoje opodstatnenie. V priemere sa jej efektivita začínajú najviac prejavovať po 6 mesiacoch, kedy hodnota a sila značky začína výrazne vplývať na predaje. Tento trend sa nám osvedčil aj v prípade SMB s minimálnym budgetom (celkový ročný náklad na kredit pre Facebook a Google Ads predstavoval približne 4 000 EUR) , kedy budovanie značky securion začalo prinášať vytúžené výsledky.

dlhodoby-vplvy-brandovych-aktivit-na-b2b-predaje-upvision

Zdroj: 5 Principles Of Growth, The B2B Institute (2019)

Slovo na záver

Kvantifikovať vplyv brandu na podporu predaja môže byť náročné. V prípade nášho klienta išlo o sledovanie dlhodobého trendu, v ktorom sa značka securion stále viac objavovala v priamom vyhľadávaní Google. Zároveň sme na sociálnych sieťach zaznamenali zvýšený prísun praktických dotazov a otázok z praxe od jej fanúšikov, a pozorovali sme aj nárast v počte evidovaných, ako aj úspešných výberových konaní, do ktorých bola spoločnosť zapojená.

V B2B segmente dominujú racionálne nákupy a dlhšie nákupné procesy. Preto sú brandové aktivity, ktoré značku stavajú do pozície odborného a dôveryhodného radcu, z dlhodobého hľadiska pozitívne pre vnímanie značky v mysliach subjektov aktívne vyhľadávajúcich dodávateľov služieb v oblasti ochrany osobných údajov a GDPR. Hľadáte aj vy spôsob, ako dať novým zákazníkom vedieť o vašich produktoch či službách? Radi pomôžeme nájsť vhodné riešenie aj pre váš biznis.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Tipy, Marketing, Social media  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.