Content marketing: povedomie o značke v B2B (case study)

Case studies, Povedomie  31. mája 2021 Frederik Ravas

V poslednej časti prípadovej štúdie si priblížime ako náučný obsah, ktorý spoločnosť tvorí, distribuujeme využitím online platforiem, a dostávame ho tak do povedomia relevantným užívateľom čím prispievame k sile a hodnote značky.

Content marketing: povedomie o značke v B2B (case study)

Z pohľadu zvyšovania povedomia o značke sa pri spolupráci s naším klientom securion zameriavame na platformy Google, Facebook a YouTube, pomocou ktorých propagujeme obsah produkovaný v rámci vzdelávacích aktivít spoločnosti prostredníctvom content marketingu. Náučný obsah, ktorý spoločnosť tvorí distribuujeme využitím online platforiem a značku tak dostávame do povedomia relevantným  užívateľom, čím prispievame k sile a hodnote značky.

Reklama na Facebooku – platforma, na ktorej je každý

Propagáciou hodnotného obsahu sme dokázali osloviť približne 431 000 užívateľov, a podporovaný obsah zaznamenal takmer 5 miliónov impresií u týchto užívateľov platformy Facebook. Značku sme tak vďaka tvorba kontinuálnej tvorbe obsahu a jeho distribúcii priblížili relevantnému cieľovému publiku a prispeli tak k zvýšeniu povedomia a tzv. „top-of-mind“ pre daný segment. Zároveň sme sledovanom období  sme prostredníctvom Facebook reklamy na web spoločnosti priviedli viac ako 12000 nových užívateľov v segmente poskytovania služieb z oblasti B2B obchodu.

zvysenie-povedomia-facebook-ads-b2b-case-study-upvision

Reklama na Google – kto hľadá, nájde

V rámci propagácie značky pomocou Google display reklamy sme zaznamenali 710 tisíc impresií. Okrem display reklamy sme sa zamerali na reklamy vo vyhľadávaní cielené na relevantné kľúčové slová vyplývajúce z analýzy kľúčových slov pre segment ochrany osobných údajov. Aj keď je počet vyhľadávaní v oblasti GDPR na Slovenskom trhu limitovaný, securion sme v rámci vyhľadávania zobrazili viac ako 9000 krát, a stránku tak vďaka reklame vo vyhľadávaní navštívilo 765 potenciálnych prospektov, čo predstavuje priemerné CTR na úrovni 8.5%.

zvysenie-povedomia-google-ads-b2b-case-study-upvision

Dlhodobý vplyv brandu na predajné aktivity

Budovanie značky prostredníctvom obsahového marketingu je dlhodobou stratégiou z hľadiska predaja. Ako môžete vidieť v priloženom obrázku, krátkodobé marketingové aktivity zamerané na podporu predaja v porovnaní s účinkom marketingovej komunikácie, je zrejmé, že dlhodobá tvorba brandu má svoje opodstatnenie. V priemere sa jej efektivita začínajú najviac prejavovať po 6 mesiacoch, kedy hodnota a sila značky začína výrazne vplývať na predaje. Tento trend sa nám osvedčil aj v prípade SMB s minimálnym budgetom (celkový ročný náklad na kredit pre Facebook a Google Ads predstavoval približne 4 000 EUR) , kedy budovanie značky securion začalo prinášať vytúžené výsledky.

dlhodoby-vplvy-brandovych-aktivit-na-b2b-predaje-upvision

Zdroj: 5 Principles Of Growth, The B2B Institute (2019)

Slovo na záver

Kvantifikovať vplyv brandu na podporu predaja môže byť náročné. V prípade nášho klienta išlo o sledovanie dlhodobého trendu, v ktorom sa značka securion stále viac objavovala v priamom vyhľadávaní Google. Zároveň sme na sociálnych sieťach zaznamenali zvýšený prísun praktických dotazov a otázok z praxe od jej fanúšikov, a pozorovali sme aj nárast v počte evidovaných, ako aj úspešných výberových konaní, do ktorých bola spoločnosť zapojená.

V B2B segmente dominujú racionálne nákupy a dlhšie nákupné procesy. Preto sú brandové aktivity, ktoré značku stavajú do pozície odborného a dôveryhodného radcu, z dlhodobého hľadiska pozitívne pre vnímanie značky v mysliach subjektov aktívne vyhľadávajúcich dodávateľov služieb v oblasti ochrany osobných údajov a GDPR. Hľadáte aj vy spôsob, ako dať novým zákazníkom vedieť o vašich produktoch či službách? Radi pomôžeme nájsť vhodné riešenie aj pre váš biznis.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Frederik Ravas

Frederik Ravas

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Marketing  28. novembra 2022 Ján Májek

90% informácií, ktoré prichádzajú do mozgu, sú vizuálne a je za tým marketing. Vizuálny marketing...

Čítaj viac
Ako zabezpečiť webovú stránku

Ako zabezpečiť webovú stránku

Marketing, Programovanie  22. novembra 2022 Matej Bojnanský, Frederik Ravas

Ochrana webu je dôležitá a v neposlednom rade zvýši dôveryhodnosť a funkcionalitu vašej webstránk...

Čítaj viac
Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Marketing  21. novembra 2022 Ján Májek

Ak riešite online marketing, pravdepodobne ste už počuli o nástroji Google Tag Manager. Možno vás...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.