Ako na získavanie zákaziek vďaka marketingu na FB?

Výkon, Social media, Marketing  20. marca 2023 Ján Májek

Facebook je jednou z najpopulárnejších a najvplyvnejších sociálnych sietí na svete a momentálne kraľuje slovenskému internetu. Vďaka integrácii s Instagramom sa stal jedným z najdôležitejších nástrojov na oslovenie zákazníkov za pomoci Facebook reklám. V tomto článku vám prinášame užitočné tipy, ako využiť marketing na FB pre maximalizovanie výnosov svojho podnikania.

Poznajte vašu cieľovú skupinu

Cieľová skupina sú ľudia, ktorí by mohli mať vyšší záujem o vaše produkty/služby.  Poznanie vášho publika na Facebooku vám pomôže správne nastaviť cielenie. Vďaka sofistikovaným nástrojom dokážete cieliť Facebook reklamu na základe viacerých kritérií, ako napríklad:

  • vek, 
  • pohlavie, 
  • lokalita, 
  • vzdelanie, 
  • zamestnanie.

zaujmove-cielenie-marketing-na-fb-cielova-skupina

Je dôležité poznať vlastné publikum aj preto, aby ste mohli vybrať vhodné reklamné formáty. Oplatí sa testovať viaceré formáty a sledovať, ako publikum reaguje. Môžete si vybrať medzi:

  1.   jednoduchým obrázkom alebo videom, ktoré bude zobrazené vo ‚feede‘ používateľov,
  2.     tzv. ‚carousel reklamou‘ alebo kolekciou viacerých obrázkov či videí,
  3.     príspevkom s call-to-action tlačidlom,
  4.     príspevkom s formulárom pre tzv. lead generation (teda získavanie kontaktov),
  5.     interaktívnym príspevkom (kvíz, anketa).

Používajte kampaň Lead Generation

Vďaka Lead Ads na Facebooku môžete získať kontakty klientov, ktorých skutočne zaujali vaše služby či produkty. Dokážete to spraviť za pomoci jednoduchého formulára bez toho, aby používatelia opustili Facebook. 

Tento užitočný pomocník je navrhnutý tak, aby mali používatelia väčšiu motiváciu daný formulár vyplniť a strávili čo najmenej času vypĺňaním. Formulár dokážete navrhnúť tak, aby používateľ len klikol na najvyhovujúcejšiu voľbu bez potreby vypisovania. Facebook vloží kontaktné údaje používateľov automaticky sám.

sprava-socialnych-siete-fb-reklama

TIP: Experimentujte aj s tzv. Lead magnetmi. Ide o ponuky, ktoré dávate vašej potenciálnej klientele výmenou za ich kontaktné údaje. Môžete napríklad ponúknuť jednorazovú zľavu, elektronickú knihu, zľavový kód, newslettery alebo časovo obmedzený bezplatný prístup k vašim službám a pod. Ponukou takéhoto exkluzívneho obsahu dokážete ľudí efektívne motivovať k tomu, aby sa s vami podelili o svoje informácie.

Tvorte originálny obsah pre marketing na FB

V online reklame nestačí hľadať najefektívnejšie spôsoby, ako upútať pozornosť a získať klientov. Aby ste dosiahli dlhodobé výsledky, musíte publikovať originálny obsah. Reklama na sociálnych sieťach nie je len o predávaní, ale aj aj o dodržaní stanovených pravidiel. 

POZOR: Používanie neoriginálnych materiálov na reklamné účely môže mať dlhodobé negatívne následky pre váš biznis. Preto je dôležité čo najskôr začať tvoriť originálny reklamný obsah a zbaviť sa duplikátov.

obsah-na-socialne-siete

Analyzujte dáta z reklám

Pravidelne sledujte a analyzujte výsledky vašich reklamných kampaní, aby ste mohli následne reagovať a doladiť určité veci pre maximalizovanie dosahu

V nástroji Ads Manager môžete nájsť rôzne relevantné metriky, ako napríklad:

  • dosah,
  • počet kliknutí na vašu reklamu,
  • počet konverzií (predajov),
  • náklady za kliknutie alebo konverziu,
  • ďalšie dôležité údaje.

Všetky tieto údaje vám pomôžu optimalizovať vaše budúce kampane a dosiahnuť tak lepšiu návratnosť investícií.

analyza-a-vyhodnocovanie-reklam-marketingove-data

Marketing na FB: Začnite reklamnú kampaň na Facebooku už teraz

Marketing na FB je efektívny spôsob, ako zvýšiť povedomie o vašej značke a obchode, prilákať nových zákazníkov a udržať si vernosť terajších. Ak chcete začať s marketingom na FB, stačia vám tri jednoduché kroky:

  1.   Vytvorte si účet pre podnikanie na Meta for Business: https://www.facebook.com/business
  2.   Vytvorte si Facebook stránku pre vaše podnikanie: https://www.facebook.com/pages/create
  3.   Vytvorte si svoju prvú reklamu na fb: https://www.facebook.com/business/ads

Nezabudnite tiež komunikovať so svojimi fanúšikmi a sledovať ich reakcie na vaše príspevky a reklamy. Marketing na FB nie je len o tom poslať správu do sveta – je to aj o tom počúvať spätnú väzbu od svojej cieľovej skupiny.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.