Všetko, čo potrebujete vedieť o reklame na YouTube

Marketing  6. februára 2023 Ján Májek

YouTube má viac ako 2,6 miliardy aktívnych používateľov a hneď po Google je najpopulárnejšou web stránkou na svete. Okrem toho patrí video reklama medzi najatraktívnejšie formy reklamy a jej popularita bude aj v roku 2023 narastať. Ešte stále sa pýtate, prečo by ste mali začať využívať YouTube reklamy? V tomto článku vás presvedčíme o ich účinnosti a vysvetlíme si, aké formáty reklám na YouTube poznáme.

Aké sú benefity YouTube reklamy?

YouTube je najobľúbenejším videoportálom na svete a podľa najnovších štatistík ho denne navštevuje viac ako 122 miliónov používateľov. YouTube marketing teda predstavuje možnosť získať veľké množstvo potenciálnych zákazníkov.

youtube-blogger-youtube-ads-reklama-na-youtube

Reklama na YouTube je tiež veľmi flexibilná. Umožňuje vám určiť si cieľovú skupinu, ktorú chcete osloviť a nastaviť reklamu tak, aby sa zobrazovala iba používateľom, ktorí spĺňajú dané kritériá. 

Aké formáty YouTube reklamy poznáme?

Existuje niekoľko druhov reklám na YouTube vrátane nepreskočiteľných reklám a mikrospotov. Poďme si opísať tie najpoužívanejšie formáty.

Preskočiteľná YouTube reklama

Ak narazíte na preskočiteľnú reklamu na YouTube, môžete sa sami rozhodnúť, či ju dopozeráte do konca alebo ju po niekoľkých sekundách preskočíte. 

Preskočiteľné YouTube reklamy sa zobrazujú pred videom a platíte za ne iba v prípade, že divák vykoná nejakú akciu alebo si pozrie reklamu do konca. Sú zvyčajne efektívnejšie, pretože sa na ne diváci zameriavajú len v prípade, že sú pre nich zaujímavé. Poznáme viaceré typy preskočiteľných reklám:

  • TrueView pre dosah,
  • TrueView in-stream,
  • TrueView pre akcie.

youtube-blogger-youtube-ads-reklama-na-youtube

Nepreskočiteľné YouTube reklamy

Tieto videoreklamy sú podobné reklamám v televízii, pretože ich nemáte možnosť preskočiť. Až 76 % ľudí uvádza, že automaticky preskakuje reklamy. Nepreskočiteľné reklamy majú preto vyššiu šancu získať pozornosť užívateľov, ktorí musia počkať, kým reklama neskončí, aby mohli pokračovať v sledovaní videa. Dĺžka nepreskočiteľnej reklamy je zvyčajne 15-20 sekúnd.

Tento formát reklamy by ste mali použiť, ak chcete zvýšiť povedomie o značke a zobraziť používateľom vaše posolstvo ako celok. Pri tvorbe nepreskočiteľnej reklamy je veľmi dôležitá kreativita a atraktívne spracovanie.

Bumper ads

Bumper Ads, nazývané aj mikrospoty, sú krátke nepreskočiteľné videoreklamy, ktoré trvajú len 6 sekúnd. Zobrazujú sa pred videom, počas neho alebo po ňom. Môžu byť doplnené sprievodným banerom. Bumper Ads sú lacnejšie a spomedzi všetkých formátov majú najnižšiu CTZ.

Keďže majú krátke videá vyššiu mieru zapamätateľnosti ako dlhšie reklamy, je vhodné ich použiť, ak je vašim cieľom zvýšiť povedomie o značke.

youtube-marketing-video-obsah

Discovery reklama na YouTube

Formát discovery sa podobá reklamám vo vyhľadávaní Google a zobrazuje sa medzi výsledkami vyhľadávania na platforme YouTube. Tieto reklamy vám umožňujú prezentovať svoju značku širokému publiku na YouTube a cieliť ich na konkrétne demografické skupiny, záujmy a geografické oblasti. V porovnaní s inými formátmi reklám na YouTube sú discovery reklamy cenovo dostupnejšie.

Tipy na vytvorenie úspešnej kampane na YouTube

Ak chcete úspešne spustiť reklamu na YouTube, musíte mať na pamäti niekoľko vecí:

  • Pred spustením kampane si jasne definujte vaše cieľové publikum.
  • Zistite, aký videoobsah sa páči vašim potenciálnym zákazníkom. 
  • Zistite, aké jeho aspekty môžete použiť pri tvorení videoreklamy (slang, prostredie, humor).
  • Pri tvorbe videoreklamy si dajte obzvlásť záležať na prvých sekundách, do ktorých by ste mali zakomponovať váš produkt alebo značku.
  • Video reklama by mala obsahovať presvedčivé dôvody, prečo je váš produkt, služba alebo firma najlepšou voľbou pre zákazníka.
  • Rozhodnite sa pre reklamné formáty, ktoré zodpovedajú vašim marketingovým cieľom.
  • Kreatívu prispôsobte aj mobilným zariadeniam.

Multimedia designer using software to edit video footage on laptop at desk, learning to use production application online. Design student working on film montage to create media content.

Nie ste si istí, ako úspešne vytvoriť a spustiť reklamu na YouTube?

Ak ste si prečítali náš článok a stále si nie ste istí, ako vytvoriť a spustiť úspešnú reklamu na YouTube, v Upvision vám radi pomôžeme. Zabezpečíme vám kompletnú video produkciu, technické riešenie, zostrihanie obsahu, ako aj následné spustenie kampane. Kontaktujte nás ešte dnes a dohodnite si konzultáciu s našimi špecialistami na YouTube reklamy.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

CONTENT MARKETING

CONTENT MARKETING

Marketing  13. júna 2024 Ján Májek

V dnešnom digitálnom svete, kde konkurencia neustále narastá, sa firmy čoraz viac uchyľujú k stra...

Čítaj viac
PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 2.ČASŤ

PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 2.ČASŤ

Marketing  5. júna 2024 Ján Májek

V oblasti výkonnostného marketingu je dôležité rozumieť niektorým kľúčovým pojmom spojeným s Pay-...

Čítaj viac
Facebook reklama

Facebook reklama

Marketing  23. mája 2024 Ján Májek

Facebook reklama sa stala neoddeliteľnou súčasťou digitálneho marketingu. Vďaka svojej rozmanitos...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.