90% informácií, ktoré prichádzajú do mozgu, sú vizuálne a je za tým marketing. Vizuálny marketing je preto veľmi dôležitou súčasťou každej značky. Trendy v grafickom dizajne budú v roku 2023 plné kreatívnych experimentov a nostalgie. Mnohí umelci prechádzajú na digitálne média, čo sa odzrkadľuje na veľkom množstve nových nápadov a kombinácií v grafickom dizajne. V tomto článku si opíšeme, aké trendy nás čakajú v roku 2023.
1. Risografia
Risografia je technika tlače, ktorú vyvinula v polovici 80-tych rokov spoločnosť Riso Kagaku Corporation v Japonsku. Tento typ tlače je charakteristický zrnitosťou, výraznými farbami a nedokonalosťami. V roku 2023 sa risografia vo veľkom prenesie do digitálnej podoby a stane sa trendom grafického dizajnu.
Pôjde o dizajn so zrnitou štruktúrou a nádychom vintage. Prehnané karikatúry budú kombinované so zjednodušenými črtami a výraznými farbami.
2. Mystické prvky
Ďalším očakávaným trendom v roku 2023 je mystika. V kontexte grafického dizajnu ide o ikonografiu, ktorá súvisí s astrológiou, veštením a posvätnými symbolmi. Zahrňuje populárnu symboliku, ako sú napríklad znamenia zverokruhu, lotosové kvety alebo posvätnú geometriu.
Ďalšou charakteristickou vlastnosťou pre grafický dizajn v téme mystiky je jemnosť a jednoduchosť. Používajú sa najmä tenké línie, ktoré pôsobia ľahko. Ide jednoducho o prvky, ktoré v nás vyvolávajú pokoj.
3. Retro line art
Retro line art pripomína nostalgické kreslenie fixkami. Tento minimalistický trend je ideálny pri tvorbe vizuálneho marketingu pre ekologické projekty. Mnohí grafickí dizajnéri kombinujú jednoduchosť line artu s výraznými farbami, ktoré dizajn oživujú a zvýrazňujú. Pre posilnenie retro efektu môžete dizajn doplniť dizajnovými prvkami, ktoré pripomínajú reklamy v starých časopisoch. Ide napríklad o oválne okraje alebo nálepky v tvare hviezdičiek.
4. Minimalizmus
Minimalizmus predstavuje v grafickom dizajne použitie čistých línií a základných tvarov na vytvorenie grafických dizajnových prvkov. V posledných rokoch sa minimalizmus často vyskytuje aj v modernej architektúre a umení.
Minimalistický grafický dizajn má všestranné využitie. Môžete ho použiť na vytvorenie elegantných vizitiek, loga alebo obalu výrobku. Veľkým trendom v marketingu sú minimalistické webové stránky. Minimalizmus predstavuje stručnú a jasnú komunikáciu bez rušivých elementov.
5. Výrazné farby
V roku 2023 budú v grafickom dizajne dominovať aj jasné a výrazné farby, ktoré upútajú pozornosť a pomôžu vám vyniknúť na preplnenom trhu. Pri veľkom množstve značiek, ktoré na trhu súperia o pozornosť, je dôležité vytvoriť ľahko rozpoznateľnú vizuálnu identitu. V tomto nám môžu pomôcť výrazné farby.
Jasné farby dokážu okrem toho vyvolávať pozitívne emócie. Pre firmy, ktoré chcú dať svojim zákazníkom najavo, že ich produkt je jedinečný, je použitie výrazných farieb skvelou voľbou.
Potrebujete unikátnu grafickú identitu?
Tvoríme vizuálny marketing, pri ktorom kladieme dôraz na odlišnosť, najnovšie trendy a kreatívnosť. Týmto spôsobom pomáhame firmám rásť na konkurenčnom trhu.