15. januára 2018 / Ján Májek

TIPY A TRIKY

Tipy a Trendy 2018

Rok 2018 bude pre vás úspešný! Marketingové trendy, ktoré sa oplatí sledovať #1

Čo prinesie? Bude lepší? Zmením to, čo chcem?

Veľa otázok a zatiaľ málo odpovedí. Takto sa cíti asi každý z nás pri vítaní nového roka. My sme ho privítali a sľúbili sme si, že bude dobrý. Skúste to aj vy. S takýmto nastavením to určite pôjde ľahšie.

No a na tie ťažšie chvíľky máme pre vás zopár záchranných lán, inak nazývaných aj marketingové trendy. Keď nebudete vedieť ako ďalej, skúste chytiť jeden z nich a poriadne potiahnuť. Veríme, že na jeho konci bude úspech.

Rok 2018 trendami nešetrí, preto bude náš článok rozdelený do 2 častí. Poďme sa spolu pozrieť na prvú polovicu.

1. Pracujte s YouTube. Prečo?

Pretože Youtube je druhý najväčší vyhľadávač na svete, je prepojený s tým prvým a každý deň ho navštevuje viac ako miliarda ľudí. Tí si pozrú dokopy stovky miliónov videí denne, čo z YouTube robí tiež marketingový nástroj s obrovským potenciálom.

Okrem toho, cieľovku vo veku 18-49 rokov dokáže zasiahnuť oveľa lepšie ako ktorákoľvek americká káblová televízia. O jeho význame tak nemožno pochybovať, no ako to využiť?

Formáty reklám na YouTube sú rôzne. Ak máte prosperujúcu firmu, pustiť sa môžete do ktoréhokoľvek (obsahové reklamy, prekrývané reklamy, preskočiteľné, nepreskočiteľné videoreklamy, mikrospoty,…). Stačí len skúšať, čo vám najlepšie funguje.

Ak s budovaním svojho biznisu na YouTube začínate, sústreďte sa v prvom rade na to, ČO ľudia chcú.

ČO na internete vyhľadávajú?

Je jedno, či ide o vyhľadávanie na Google alebo priamo na Youtube. Ako sme spomínali vyššie, sú prepojené.

Ak teda urobíte napr. dobrý videotutoriál na tému, ktorú ľudia často na Google hľadajú (nezabudnite doň integrovať svoju značku), môže sa vaše video dostať na popredné priečky vo vyhľadávaní Google, vďaka čomu budete populárny aj na YouTube. Zviditeľníte sa a pomôžete.

2. Videá na Facebook-u sa dajú robiť účinnejšie

AKO? Napríklad zmenou formátu a väčším titulkom vo videu.

Je dobré, ak zaujmete hneď na prvý pohľad (v našom prípade vzhliadnutie). S tým vám pomôžu veľké pútavé titulky-nadpisy vo videu, prípadne podnadpisy. Dávajte si však pozor, aby textu nebolo priveľa.

Okrem toho sa ukázalo, že je oveľa výkonnejšie používať “square format” videa, čiže 1:1, ako formát na šírku (16:9).

Väčšina používateľov Facebooku sa naň prihlasuje cez mobil, čo hrá v tomto výskume veľkú rolu.

Štvorcový formát sa totiž na mobile zobrazuje na väčšej ploche ako video na šírku, v dôsledku čoho si ho užívatelia pozerajú častejšie (o 30-35%) a až o 80 až 100% s ním viac spolupracujú (likes, komenty, zdieľania).

3. B2B na LinkedIn? Rozhodne ÁNO.

Možno máte pochybnosti, či sa práve táto sociálna sieť hodí pre váš model B2B. Zo všetkých sociálnych médií je však práve LinkedIn najúčinnejšou platformou na generovanie leadov.

Viac ako 10% leadov (potenciálnych zákazníkov) je generovaných práve z príspevkov na B2B firemných stránkach. Tak to skúste.

Prvá časť je na svojom konci. V druhej (príde čoskoro, sľubujeme) sa pozrieme na ďalšie marketingové trendy roku 2018. Veríme, že vám pomôžu a budú fungovať. A ak nie, tak viete, čo sa hovorí. Keď niečo nefunguje, vymeňte to za iné. Tešíme sa na vás pri ďalšom diely. ?

Ďalšie inšpirácie