PRODUKTOVÉ FOTENIE HODINIEK NA E-SHOP

Social media, Case studies  24. júla 2020 Ján Májek

Produktové fotenie s Peťom Drinkom. Dozviete sa, ako sme postupovali pri fotení náramkových hodiniek. K tomu prikladáme niekoľko osobitostí :).

Produktové fotenie náramkových hodiniek

Pre nášho klienta Watch B-RICH sme fotili špeciálnu edíciu hodiniek Benzo Barber. Watch B-RICH je slovenský eshop známy prevažne u mladých, v ktorého ponuke nájdete trendové náramkové hodinky. Klient potreboval kvalitné a autentické fotografie produktov pre eshop. Autentické fotografie na bielom pozadí považujeme v tomto segmente za najvhodnejšiu variantu, preto sme zvolili fotografovanie vo fotostane.

Aby sme prispeli k potrebnému a požadovanému výsledku, klientovi sme navrhli fotenie z viacerých uhľov, aby si zákazníci vedeli čo najbližšie predstaviť hodinky.

Fotenie hodiniek má svoje osobitosti a my sa s vami podelíme, na čo sa zamerať pri ich fotení.

1. Ako nastaviť hodinky?

Špecialitou pri fotení hodiniek je nastavenie času. Čas je potrebné nastaviť na 10:10.

Prečo? Aby ručičky neprekrývali „obsah“ – teda v tomto prípade logá a dátum, prípadne iné detaily, menšie ciferníky a pod.

2. Lesk a odraz hodiniek

Keďže hodinky sú zložené z viacerých materiálov, ktoré sa „odrážajú“ ako v zrkadle, na fotkách je vidieť takmer všetko. Z tohto dôvodu je v určitých prípadoch potrebné spojiť viac záberov.

K tomu, aby sme predišli lesku a odrazu je potrebná práca fotografa alebo grafického dizajnéra, ktorý odstráni tieto “nedostatky”. tým, že spojí viacero fotografií do 1 výslednej fotografie. 1 výsledná fotografia môže byť tvorená aj z 10 spojených fotografií.

3. Postprodukcia a.k.a. retušovanie

Po fáze fotografovania nastupuje retušovanie. Aj keď sa hodinky pred fotením čistia, je takmer nemožné zabezpečiť ich 100 % čistotu.

Pri retušovaní sa digitálne odstraňujú malé čiastočky prachu, čo je síce časovo veľmi náročné, ale k profesionálnemu výstupu nevyhnutné.

Ako zabezpečíme kvalitu produktového fotenia?

Recept na to, aby produktové fotenie bolo úspešné spočíva v kvalitných podmienkach aj v technike. Na začiatok je potrebné zabezpečiť ateliér alebo priestor, v ktorom sa fotenie bude uskutočňovať.

Nevyhnutnosťou je kvalitná “technika”. Profesionálny fotoaparát by mal byť súčasťou každého produktového fotenia. Osvetlenie je taktiež nevyhnutnosťou.

Okrem toho, pri fotení produktov sa využíva aj fotostan alebo sa vytvára “fotostanové” prostredie. Fotostany sú rôzne, niektoré produkty v nich fotiť nemožno. V tom prípade je možné využiť fotoplachty, ktorými sa vytvára pozadie.

Ako dobre viete, oko potenciálneho kupujúceho je náročné. V nakupovaní cez internet často rozhodujú práve fotografie produktov. Samozrejme, online predaj ovplyvňuje mnoho faktorov od marketingovej stratégie, cez referencie, obsah webu… Ale kvalitné fotografie produktov sú veľmi dôležitým nástrojom predaja.

Premeňte investíciu na tvorbu obsahu

Kvalitné produktové fotenie môže byť často finančne náročnejšie, najmä pre začínajúcich eshopistov. Preto odporúčame využiť túto „investíciu“ na tvorbu obsahu nielen pre samotné produkty, ale aj komunikáciu na sociálnych sieťach a pre platené reklamy.

Aký obsah myslíme? Fotografie s umiestnením loga vo viacerých formátoch pre Facebook, Instagram, Facebook a Instagram stories, tvorba videa na prezentačné / predajné účely. Zaujímavý obsah sa dá často vytvoriť aj z „backstage“ alebo postprodukcie.

A keď viete tento obsah pretaviť do vašej marketingovej stratégie, napríklad k upútavke o spustení predaja nového produktu s akciou v predpredaji, „zabijete“ dve muchy jednou ranou.

Naše odporúčania

  • odkomunikujte s agentúrou stratégiu – rozsah a námet fotografovania
  • zadefinujte si, aké fotografie potrebujete a na čo budú použité investujte do kvalitného produktového fotenia – určite sa vám to vráti
  • vyťažte z fotenia maximum a vytvorte obsah pre vašu propagáciu

Prečítajte si aj náš prvý článok o fotení tu.

Máte záujem o produktové fotenie?

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.