16. februára 2018 / Martina Kertészová

SOCIAL MEDIA

Instagram stories zvýšia vaše predaje. AKO?

Instagram. Populárny, obľúbený, user friendly, pekný a takto by sme mohli pokračovať až po slovíčko predajný. Je to skutočne tak? Je. Dôkazov nájdeme hneď niekoľko.

Účet na Instagrame má už každá väčšia firma, počet Instagram influencerov propagujúcich rôzne značky rastie a reklama sa dostáva aj do obľúbených Insta stories.

Pri poslednom bode sa zastavíme. Tieto krátke, 24hod. príspevky, môžu dosiahnuť viac ako si myslíte. Aj tu však existujú triky, ktorých použitím môžeme ich predajnú silu zvýšiť.

Otázkou ostáva už len slovíčko „Ako?“

Vzbuďte u ľudí očakávanie

Natočte krátke video, v ktorom ľudí pripravíte na niečo super!, (akcia, špeciálna ponuka, video so známou osobnosťou, čokoľvek) čo príde napr. zajtra o 18:00. Získajte ich pozornosť a „prinúťte“ ich vrátiť sa na ďalší deň, aby si pozreli, čo ste si pre nich prichystali. Vzbuďte očakávanie.

Pri odkrytí vašej super! Insta story, do nej pridajte (napr. pre viac info) preklik na váš web. Nejako takto. ↓

Presuniete tak veľké množstvo ľudí naraz na vašu stránku. Ak to urobíte šikovne, výsledkom budú noví fanúšikovia, followeri a snáď aj zákazníci.

Insta stories potrebujú „stories“

Inak povedané- využívajte storytelling. Rozpovedzte prostredníctvom vašich Insta stories nejaký „firemný“ príbeh. Niečo ako seriál na pokračovanie, pri ktorom vždy na konci jednej časti čakáme, čo príde v tej druhej.

Ibaže na Instagrame sa všetky časti udejú v priebehu asi 1 minúty. Jedna niekoľko sekundová končí a hneď na ňu nadväzuje druhá. Dôležité je, že jedna bez druhej by nedávali zmysel.

Len všetky spolu utvoria zaujímavý celok s ešte zaujímavejšou ponukou na záver.

Tak čo? Skúsite?

Ukážte ľuďom, čo pre nich robíte

Máte dobrý servis? Fotku spokojného zakazníka? Super reakciu na vaše služby? Pridajte to do „vášho príbehu.“ Ukážte ľuďom, v čom ste dobrý a čo im môžete ponúknuť.

A nebojte sa ukázať aj niečo zo zákulisia vašej firmy. Ak chystáte nejakú akciu, pridajte fotku alebo video z príprav. Niečo vtipné, milé, priateľské. Nech to nie je len o biznise. ?

Máte nejakú super akciu alebo zľavu? Dajte to do príbehu

Akciové ceny, zľavy, špeciálne ponuky. To bude fungovať vždy. Máte práve dnes poštovné zadarmo alebo 20% dole z vašej výberovej kávy? Do príbehu s tým!

Pustite sa naživo

Instagram stories ponúka aj možnosť „live videa.“ Využite ju. Ľudia na živé vysielanie reagujú veľmi dobre, miera ich interakcií je väčšia a takáto komunikácia je oveľa viac autentická. To je presne to, čo dnešní zákazníci hľadajú. To, že ste skutočný, omylný, bližšie k nim.

Pri live videách je dobré, ak odpovedáte na komentáre, čo najosobnejšie. Oslovte človeka menom, odpovedajte mu priateľsky, poprajte mu pekný deň. Na sociálnych sieťach všeobecne je osobná komunikácia účinnejšia ako tá strohá, formálna.

To bolo zopár tipov ako vylepšiť vaše Insta stories. Na záver ešte odporúčame na Instagrame, či už v príspevkoch alebo v príbehoch, využívať čo najviac hashtagov a označovať miesta, na ktorých sa práve nachádzate. Ukázalo sa, že posty s označenou lokalitou mali o 79% vyššiu interakciu ako posty bez nej. Dobre fungujú aj ľudské tváre. Aj v biznise chcú ľudia vidieť, ako vyzeráte.

Na vašej Insta ceste držíme palce! Ak by ste sa chceli poradiť o vašich sociálnych sieťach, napíšte nám. ?

Ďalšie inšpirácie