GOOGLE SEO: TIPY NA ZVÝŠENIE POZÍCIÍ V GOOGLE

Výkon, Tipy  13. januára 2021 Martina Kertészová

Google seo má viacero možností, ktorými vám pomôže vaše podnikanie v online svete zviditeľniť. Najmä v súčasnosti sa digitalizácia firiem stala hlavným pilierom ich prežitia. Či už sa rozhodnete ísť rýchlejším, plateným spôsobom alebo organickým a dlhodobým, vyvíjať aktivitu v online svete sa rozhodne oplatí.

Ak sa vám to podarí skombinovať a neplatenú formu propagácie v online prostredí podporíte platenou, dostanete účinnú kombináciu, ktorá vašu firmu dokáže efektívne zviditeľniť.

V dnešnom článku predstavíme 3 tipy, ktoré podľa nášho názoru patria medzi tie najúčinnejšie, najmä pre začínajúce firmy. Štartujeme platenou propagáciou.

1. Google moja firma

Prechádzame na bezplatný spôsob zviditeľnenia vašej spoločnosti v online prostredí- profil Google moja firma. Práve táto služba vám umožní spojiť sa zadarmo s vašimi zákazníkmi vo Vyhľadávaní aj Mapách Google. Po založení Google profilu budete organicky ľahko dohľadateľný a vášmu zákazníkovi sa v reálnom čase ukážu vo Vyhľadávaní všetky podstatné informácie o vás (otváracie hodiny, služby, fotky, recenzie zákazníkov), nevynímajúc vašu polohu cez Google Mapy.

Mať profil Google znamená využívať viacero výhod. Jednou z nich je aj viditeľnosť firmy, v prípade, že zákazník hľadá určitý záujem v okolí, zodpovedajúci vašej činnosti.

Google seo

Google seo

Ako píše sám Google: „Vo svojom profile môžete uverejňovať fotky a ponuky, ktorými ukážete, čím je vaša firma jedinečná. Zákazníkom tak dáte dôvod, aby si vždy vybrali práve vás. Vaši zákazníci sa s vami radi spoja prostredníctvom hovoru, správy alebo recenzie. Viac možností na komunikáciu vám môže priniesť viac obchodných príležitostí.“

Google tak ponúka bezplatný, účinný nástroj podpory vášho online podnikania, na ktorom môžete pre lepší scoring napr. zbierať recenzie od spokojných klientov. Profil Google moja firma vám zabezpečí to, že budete pre zákazníkov viditeľný a o vašej firme sa dozvedia všetko potrebné na pár klikov. Ak ste si doteraz profil na Google nevytvorili, určite tak odporúčame urobiť čo najskôr.

3. Google SEO linkbuilding

Google seo zahŕňa aj linkbuilding, teda budovanie spätných odkazov na váš web, je jednou z najúčinnejších techník Google seo, ktorá vám pomôže neplatenou cestou vystreliť web na prvé pozície v organickom vyhľadávaní.

O SEO sme už niečo popísali v našej Case study: SEO optimalizácia pre agro korporáciu.

Tak, ako celé SEO a všetky jeho techniky, aj samotný linkbuilding je dlhodobou činnosťou. Cez prelinky na vašej stránke, vo vašich článkoch, postupne zvyšujete počet odkazov, ktoré prinesú nových návštevníkov k vám na web. Kvalitné spätné odkazy má okrem zákazníkov, ktorí sa vďaka nim dostanú tam, kam potrebujú, rád aj Google. Na základe poctivého linkbuildingu vás jeho algoritmus rozpozná, vyhodnotí váš obsah ako hodnotný a posunie vyššie v organickom vyhľadávaní.

Nie je to však také ľahké, ako to vyzerá. Celý proces sme opísali v skratke, linkbuilding však naberá na účinnosti až po istom čase. Treba si tiež dať pozor na odkazy z pochybných webov, aby vám zbytočne nespôsobili ban na stránku a budovať najmä také zo stránok s podobným zameraním, ako je tá vaša.

Ešte pred linkbuildingom

Budovať spätné odkazy môžete viacerými spôsobmi (cez sociálne siete, všetky texty vášho webu → nadpisy, podnadpisy, popisy produktov, anchor texty = viditeľné a klikateľné texty odkazu aj cez blog).

Správnemu a pre Google “dohľadateľnému” prelinkovaniu však predchádza ešte zopár krokov. Seo optimalizácia potrebuje pre efektívne výsledky pracovať s analýzou kľúčových slov, vďaka ktorej prídete na to, aké slová či frázy sú relevantné pre vašu stránku a na tie môžete následne spätné odkazy budovať. Okolo týchto slov by sa mali točiť aj témy článkov vášho webu, do ktorých budete odkazy integrovať.

Preto treba dbať okrem poctivej analýzy kľúčových slov aj na prepracovaný redakčný plán a správne prelinkovanie v článkoch. Práve takáto dlhodobá a sústavná SEO činnosť zabezpečí vášmu webu organický rast a zviditeľní vás vo vyhľadávaní.

3. PPC alebo ako získať kredit na reklamu priamo od Google

Ako získať kupón od Google v hodnote 120€ na propagáciu

Ak začínate s propagáciou svojej činnosti v digitálnom prostredí alebo ste marketér, ktorý zakladá svojmu klientovi nový reklamný účet, zľavový kupón priamo od Google Ads vás určite poteší.

Kupón / kód v hodnote 75€ od Google môžete získať na tejto adrese a ak potrebujete kupón pre iný štát, ako Slovensko, krajina sa dá jednoducho zmeniť. Celý postup, ako použiť promo kód pre svoje PPC reklamy aj to, kde ho zadať, nájdete v návode od spoločnosti Google.

Existuje tiež možnosť získania kupónu až vo výške 120€. Táto suma sa však viaže výhradne k programu Google Partners (súčasť Google Ads). Odznak Google Partner získa len ten, kto úspešne absolvuje certifikačné testy služby Google Ads. Práve kvôli tomu tieto odznaky aj propagačné kódy majú k dispozícii prevažne reklamné agentúry a certifikovaní PPC špecialisti, ktorí po absolvovaní testov disponujú najaktuálnejšími informáciami v oblasti nastavovania PPC reklám.

Preto, ak máte záujem o kód v hodnote 120€, zverte správu reklamného účtu špecialistom, pre ktorých sa kód automaticky aplikuje na každý účet, ku ktorému majú prístup a spĺňa podmienky. Medzi tie patrí aj fakt, že sa musí jednať o úplne nový reklamný účet. Aby sa kód správne vygeneroval, funkciu automatického aplikovania kódov pre nové účty musí mať agentúra či špecialista aktivovanú.

V našej digitálnej agentúre sa venujeme aj reklamnej činnosti a platenú propagáciu vám radi pomôžeme správne nastaviť. Založíme pre vašu firmu účty v službách Google Ads a Google Adsense, prepojíme ich s vašou stránkou, cez Google Tag Manager web otrackujeme cez dataLayer.push, vďaka čomu budeme presne vedieť, kam vaši zákazníci klikajú (telefónne číslo, banner, kontaktný formulár,…). Na základe týchto podrobných údajov dokážeme nastaviť správne zacielenú textovú aj obsahovú PPC reklamu s využitím spomínaného promo kódu a zviditeľniť váš web vo vyhľadávaní.

Dôvody, prečo by ste sa mali venovať plateným PPC reklamám (platba za klik) aj to, ako ich pre klientov v agentúre nastavujeme a cielime sme ukázali v samostatnom článku.

 

Ak so Seo optimalizáciou / platenou reklamou nemáte skúsenosti, naši špecialisti vám radi pomôžu. Nastavia pre vás tie správne kľúčové slová a stránku optimalizujú tak, aby bola “user-friendly” aj “Google-friendly.”

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Martina Kertészová

Martina Kertészová

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Marketing  28. novembra 2022 Ján Májek

90% informácií, ktoré prichádzajú do mozgu, sú vizuálne a je za tým marketing. Vizuálny marketing...

Čítaj viac
Ako zabezpečiť webovú stránku

Ako zabezpečiť webovú stránku

Marketing, Programovanie  22. novembra 2022 Matej Bojnanský, Frederik Ravas

Ochrana webu je dôležitá a v neposlednom rade zvýši dôveryhodnosť a funkcionalitu vašej webstránk...

Čítaj viac
Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Marketing  21. novembra 2022 Ján Májek

Ak riešite online marketing, pravdepodobne ste už počuli o nástroji Google Tag Manager. Možno vás...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.