Facebook čoskoro zruší Analytics

Marketing  28. mája 2021 Miriam 

Facebook tento rok informoval, že Facebook Analytics nebude od 30. júna 2021. svojim používateľov dostupný. Prečítajte si, prečo zmena nastáva, čo znamená pre inzerentov a ako sa s ňou vysporiadať.

Facebook čoskoro zruší Analytics

Inzerenti alebo vývojári, ktorí si budú chcieť zachovať prístup k svojim aktuálnym údajom, budú musieť všetky analytiky exportovať do svojho počítača do konca mesiaca jún. Do tej doby budú Analytics naďalej prístupné a bez problémov sa dostanete k prehľadom či štatistikám a budete si môcť exportovať grafy a tabuľky. Facebook ponúka ako náhradu za Facebook Analytics alternatívne nástroje, ktoré do istej miery túto funkciu nahradia, a sú to Facebook Business Suite, Ads Manager a Events Manager.

Čo sú Facebook Analytics?

Facebook spustil Facebook Analytics v decembri 2017 so zámerom napodobniť Google Analytics v akejsi nádeji, že sa stane jednotným riešením merania medzi zariadeniami, no nikdy nebola táto služba hromadne prijatá.

Jeho základným účelom bolo prepojiť údaje z Facebook stránky s údajmi z Facebook pixel pre zobrazenie úplnej cesty konverzie medzi tým, čo sa deje na Facebooku a Instagrame – napríklad komentár k príspevku, prípadný nákup v aplikácii a podobne.

Používatelia mohli tiež vytvárať funnels, kohorty, prekrývajúce sa grafy a ďalšie vizualizácie dostupných údajov, aby získali rôzne zobrazenia ukazujúce ako ľudia interagujú na rôznych platformách viazaných na ich interakcie na Facebooku a Instagrame.

Prečo neboli Facebook Analytics úspešné?

Problémom bolo, že veľmi málo ľudí používalo Facebook Analytics, pretože neboli až také užitočné, ako sa očakávalo. Väčšina vývojárov dáva v tejto dobe prednosť robustnejším analytickým nástrojom na produkty, medzi ktoré patrí napríklad Amplitude alebo Mixpanel.

Nástroj Facebook Analytics sa preto vo všeobecnosti používal na informácie, ktoré boli veľmi ľahko dostupné, ako je napríklad vek či pohlavie používateľov.

sprava-firemneho-profilu-na-facebook-upvision

Prečo sa Facebook Analytics ruší práve teraz?

Koniec Facebook Analytics  končí ako odpoveď na kroky, ktoré Facebook ako firma podniká kvôli zmenám ochrany osobných údajov, ktoré prišli spolu s updatom iOS 14 pre Apple. Pre Facebook je zrušenie Analytics ľahšia voľba, ako prispôsobovanie tohto nástroju novým ustanoveniam GDPR.

Začiatkom marca 2020 boli tiež kupci reklám informovaní o plánoch spoločnosti Facebook zakázať návštevy obchodu, štúdie vplyvu a vlastné publiká pre návštevy obchodu, a tieto zmeny nadobudli účinnosť nedávno, 1. apríla 2021.

Aj keď zrušenie Facebook Analytics sám o sebe nespôsobí veľký rozruch, vyradenie tohto nástroja je dôkazom, že stále zmeny súvisiace s ochranou súkromia na makro úrovni, ktoré urýchlili jeho zánik, sú a stále budú v hre .

Facebook Analytics síce nebude chýbať množstvu používateľom, stále sa však nájdu ľudia, ktorým bude táto možnosť chýbať. V našej digitálnej agentúre sa venujeme plnej správe Facebooku či iných sociálnych sietí, v rámci ktorých sa venujeme tiež analytike a štatistikám. Ak máte hocijaké otázky alebo záujem o správu vášho Facebooku.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Miriam

Miriam 

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Povedomie o značke a content marketing B2B (case study)

Povedomie o značke a content marketing B2B (case study)

Case studies, Marketing, Povedomie, Social media  31. mája 2021 Frederik Ravas

Z pohľadu zvyšovania povedomia o značke sa pri spolupráci s naším klientom securion zameriavame n...

Čítaj viac
HĽADÁME GRAFIKA

HĽADÁME GRAFIKA

Marketing  27. mája 2021 Miriam 

Kto sme ? Sme digitálna full-service agentúra, ktorá svojim klientom pomáha pripravovať komunikác...

Čítaj viac
HĽADÁME FRONT-END DEVELOPERA

HĽADÁME FRONT-END DEVELOPERA

Marketing  27. mája 2021 Miriam 

Kto sme ? Sme digitálna full-service agentúra, ktorá svojim klientom pomáha pripravovať komunikác...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.