Facebook Analytics využívajú Inzerenti alebo vývojári, ktorí si chcú zachovať prístup k svojim aktuálnym údajom. Budú musieť všetky analytiky exportovať do svojho počítača do konca mesiaca jún. Do tej doby budú Analytics naďalej prístupné. Bez problémov sa dostanete k prehľadom či štatistikám a budete si môcť exportovať grafy a tabuľky. Facebook ponúka ako náhradu za Analytics alternatívne nástroje, ktoré do istej miery túto funkciu nahradia, a sú to Facebook Business Suite, Ads Manager a Events Manager.
Čo sú Facebook Analytics?
Facebook spustil FBAnalytics v decembri 2017 so zámerom napodobniť Google Analytics. V akejsi nádeji, že sa stane jednotným riešením merania medzi zariadeniami, no nikdy nebola táto služba hromadne prijatá.
Jeho základným účelom bolo prepojiť údaje z Facebook stránky s údajmi z Facebook pixel pre zobrazenie úplnej cesty konverzie medzi tým, čo sa deje na Facebooku a Instagrame – napríklad komentár k príspevku, prípadný nákup v aplikácii a podobne.
Používatelia mohli tiež vytvárať funnels, kohorty, prekrývajúce sa grafy a ďalšie vizualizácie dostupných údajov. Tým získali rôzne zobrazenia ukazujúce ako ľudia interagujú na rôznych platformách viazaných na ich interakcie na Facebooku a Instagrame.
Prečo neboli Facebook Analytics úspešné?
Problémom bolo, že veľmi málo ľudí používalo FB Analytics, pretože neboli až také užitočné, ako sa očakávalo. Väčšina vývojárov dáva v tejto dobe prednosť robustnejším analytickým nástrojom na produkty, medzi ktoré patrí napríklad Amplitude alebo Mixpanel.
Nástroj FB Analytics sa preto vo všeobecnosti používal na informácie dostupné, ako je napríklad vek či pohlavie používateľov.
Prečo sa Facebook Analytics ruší práve teraz?
Koniec FB Analytics končí ako odpoveď na kroky, ktoré Facebook ako firma podniká. Je to kvôli zmenám ochrany osobných údajov, ktoré prišli spolu s updatom iOS 14 pre Apple. Pre Facebook je zrušenie Analytics ľahšia voľba, ako prispôsobovanie tohto nástroju novým ustanoveniam GDPR.
Začiatkom marca 2020 boli tiež kupci reklám informovaní o plánoch spoločnosti Facebook zakázať návštevy obchodu, štúdie vplyvu a vlastné publiká pre návštevy obchodu, a tieto zmeny nadobudli účinnosť nedávno, 1. apríla 2021.
Aj keď zrušenie FB Analytics sám o sebe nespôsobí veľký rozruch, vyradenie tohto nástroja je dôkazom, že stále zmeny súvisiace s ochranou súkromia na makro úrovni, ktoré urýchlili jeho zánik, sú a stále budú v hre .
FB Analytics síce nebude chýbať množstvu používateľom, stále sa však nájdu ľudia, ktorým bude táto možnosť chýbať. V našej digitálnej agentúre sa venujeme plnej správe Facebooku či iných sociálnych sietí, v rámci ktorých sa venujeme tiež analytike a štatistikám. Ak máte hocijaké otázky alebo záujem o správu vášho Facebooku.