Prečo je online marketing pre B2B firmy taký dôležitý?
Online marketing pre eshop je v súčasnosti najúčinnejším spôsobom, ako osloviť cieľovú skupinu a zvýšiť výkonnosť vášho eshopu. Aj v prostredí B2B sa dnes takmer všetko robí online. Záujemcovia zvyčajne vyhľadávajú potenciálne riešenia a investície v online prostredí, pretože ide o najjednoduchší spôsob vyhľadávania.
Vďaka online marketingu máte k dispozícii množstvo kanálov, pomocou ktorých dokážete oslovovať potenciálnych zákazníkov. Vašu cieľovú skupinu môžete osloviť prostredníctvom e-mailového marketingu, sociálnych sietí, video marketingu a propagácie na webových stránkach.
Okrem toho je veľmi jednoduché merať výkonnosť digitálnej marketingovej kampane pomocou analytických nástrojov. Tie vám umožnia vyhodnotiť výsledky a na základe týchto údajov lepšie nastaviť/prispôsobiť marketingový plán.
Top marketingové stratégie pre B2B eshop
V digitálnom svete existuje viacero účinných marketingových stratégií pre trh business-to-business. Rozhodli sme sa opísať tie, ktoré sú podľa nás najefektívnejšie.
Obsahový marketing pre B2B eshop
Jednou z najdôležitejších marketingových stratégií na podporu eshopu je obsahový marketing. Zahŕňa širokú škálu aktivít vrátane tvorby blogov, videí, podcastov a webinárov. Cieľom obsahového marketingu je najmä budovanie dôvery a povedomia o značke.
B2B zákazníci sú špecifickí tým, že zvyčajne robia nákupné rozhodnutia uvážene. Práve preto ich môže vzdelávací obsah presvedčiť, že kúpa vášho produktu alebo služby sa skutočne oplatí.
Zatiaľ čo B2C zákazníci sú viac ovplyvnení emóciami a majú tendenciu urobiť nákupné rozhodnutie rýchlejšie, zákazníci B2B si často vyžadujú množstvo užitočných informácií o produkte alebo službe.
Ak napríklad predávate zdravotnícke oblečenie, začnite písať blogy alebo tvoriť videá o tom, aké konkrétne výhody toto oblečenie poskytuje.
E-mailový marketing
E-mailový marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako si vybudovať vzťah s potenciálnymi zákazníkmi.
Rovnako ako pri vyššie uvedenej stratégii by ste mali myslieť na to, že potrebujete v e-mailoch poskytnúť B2B kupujúcemu čo najviac užitočných informácií. Dajte kupujúcim vedieť, ako váš produkt alebo služba môže zlepšiť ich podnikanie.
Veľkou výhodou e-mailového marketingu je, že môžete ľahko segmentovať svoje publikum. Vďaka tomu budete môcť vytvárať vysoko relevantné a personalizované e-mailové kampane. To je dôležité najmä pri B2B zákazníkoch, ktorí si chcú zvyčajne vybudovať vzťah so značkou na dlhšie obdobie.
E-mailový marketing by ste mali zosúladiť s vašou stratégiou obsahového marketingu. Ak ste napríklad natočili sériu krátkych vzdelávacích videí o vašich produktoch, môžete ich postupne rozosielať vašej e-mailovej databáze.
Recenzie
Ako sme už spomínali vyššie v článku, zákazníci B2B často vykonávajú podrobnejší prieskum predtým, ako sa rozhodnú produkt kúpiť. Preto je potrebné budovať si ich dôveru, v čom vám môžu pomôcť okrem iného aj recenzie.
B2B zákazníci dôverujú recenziám od existujúcich zákazníkov zvyčajne viac, ako iným marketingovým materiálom, ktoré vytvoríte. Práve preto je zaradenie recenzií na váš eshop dôležité.
Dobrým spôsobom, ako zvýšiť počet recenzií je ponúknutie zľavy alebo poukážky výmenou za recenziu. Jednoducho požiadajte svojich zákazníkov, aby vám na sociálnej sieti alebo webovej stránke zanechali recenziu a na oplátku im ponúknite zľavu. Okrem toho, že získate recenziu, povzbudíte zákazníka k ďalšiemu nákupu.