INSTAGRAM TV A 43 MILIÓNOV FB POSTOV

Case studies, Social media  31. augusta 2018 Ján Májek

1. INSTAGRAM TV – IGTV

Instagram TV je miliardová komunita. Alebo ako zaujať domorodých užívateľov, ktorí neboli vedení k sledovaniu Televízie.

Instagram TV  funguje presne podľa toho, ako používate telefón, takže videá sa zobrazujú na celej obrazovke vo vertikálnej rovine. Tento formát nemá limit 1 minútu, ako je to na Instagrame pri iných video formátoch. Každé video tu môže byť dlhé až jednu hodinu.

Instagram TV  je veľmi jednoduchá. Rovnako ako pri zapnutí televízora, začne Instagram TV hrať hneď po otvorení aplikácie. Nemusíte nič vyhľadávať a jednoducho môžete okamžite začať pozerať obsah od ľudí, ktorých už sledujete a aj iných osôb, ktoré by sa vám mohli páčiť na základe vašich záujmov. Môžete prejsť prstom hore a objaviť viac – prepínať medzi „Pre vás“, „Nasledovať“, „Populárne“ a „Pokračovať v sledovaní“. Môžete tiež komentovať a posielať videá vašim priateľom.

Pre tvorcov a firmy je výhodou, že video si viete jednoducho pripraviť vopred a nie ste nútení tvoriť obsah cez live prenos. Jednoducho vytvoríte svoj Instagram televízny kanál a môžete vysielať s uploadnutým videom.

Samotní tvorcovia videa a firmy sú tiež kanál pre verejnosť. Je to ideálna cesta k propagácii vášho podnikania cez momentálne najrýchlejšie rastúcu sociálnu sieť, v ktorej máte stále ešte dostatok propagácie zadarmo.

Ako hovorí Instagram:
„Zistili sme, že užívatelia trávia viac času pri tvorcoch amatérskych video obsahov a menej času s profesionálmi.“

Prečo používať Instagram TV?

  • Zvýšite svoj social media dosah.
    Instagram má viac ako 1,000,000,000 užívateľov a už len malé % vám zabezpečí obrovský dosah zadarmo.
  • Znížite náklady na tvorbu video obsahu.
  • Budete medzi prvými, než sa k novému formátu pripoja ďaľšie konkurenčné spoločnosti.
  • Zlepšíte vaše obchodné vzťahy dlhodobou komunikáciou so svojím publikom.

Ako založiť IGTV


2. AKO POUŽÍVAŤ FACEBOOK? ANALÝZA REKLÁM

Inšpirujte sa Analýzou 43 miliónov Facebook príspevkov z top 20.000 značiek na trhu.

Zaujíma vás, ako fungujú obchodné stránky a reklamy na Facebooku? Spoločnosť Buzzsumo zrealizovala za posledných 12 mesiacov radu výskumov a analyzovala 43 miliónov Facebook príspevkov. My vám prinášame najdôležitejšie metriky a prehľad toho, čo by ste mali vedieť. Dané metriky sú podložené a skúmané aj z pohľadu algoritmov zobrazovania podľa Facebook pravidiel o reklame. Poďme sa spoločne pozrieť na to, ako obstáli jednotlivé formáty a reklamné experimenty.

1. Výkonnosť obsahu v postoch. Oplatí sa postovať obrázky, video alebo linky?
Ako dopadla medziročná bilancia?

Podobne ako u väčšiny sociálnych sietí, údaje ukazujú, že medzi rôznymi typmi obsahu, ktoré sú zverejňované (odkazy, videá, obrázky), existuje rozdiel.

Zaujímavé je naše zistenie, že obrázky (nie video) pravidelne dostávajú najväčší záber. Áno, stále platí, že video je trendové a jednoduchšie na sledovanosť, no ak sa pozrieme na dané posty z pohľadu výkonnosti Facebook platformy, Facebook ešte stále preferuje fotografický materiál pred video obsahom. To sa ukázalo aj pri príjemcoch postov v medziročnom výskume. V súlade s vyššie uvedenými údajmi však priemerná angažovanosť klesla z 9 370 na príspevok v 1. štvrťroku 2017 na iba 3.454 na príspevok v 2. štvrťroku 2018.

Následne klesol aj priemerný zásah na video z 5 486 na 2 867. Tu je rýchly graf zobrazujúci rozdiely medzi typmi obsahu:

Odporúčanie: Pre výkonnosť postovania na Facebook platforme využívajte do platených kampaní obrázkové formáty kampane. My odporúčame carousel. 
Vybrať si môžete z nasledovných:

2. Frekvencia postovania a angažovanosť užívateľov.

Časté publikovanie za jeden deň malo za následok najmenšiu celkovú angažovanosť užívateľov a stratu výkonu z postovania.

Ako budeme diskutovať neskôr v tomto článku, zdá sa, že „optimálne množstvo postovania“ je raz za deň. Daná metrika je závislá aj od algoritmu Facebook platformy ako takej, ktorá určuje komu a čo sa zobrazí.

Údaje ukazujú, že obchodné stránky spoločnosti Facebook, ktoré zaúčtovali menej ako jedenkrát denne, mali najvyššiu angažovanosť na príspevok.

3. Uprednostnenie reklamného obsahu v krmivách správ.

Na konci dňa je Facebook vlastným podnikaním. Aby mohol naďalej poskytovať veľké skúsenosti pre svojich používateľov, ako aj návratnosť investícií svojim akcionárom, musí mať možnosť dosiahnuť zisk. A pretože Facebook je pre ľudí, podniky a vývojárov úplne zadarmo, jeho najväčší zdroj príjmov pochádza od inzerentov na platforme. Preto Facebook algoritmus používa a preferuje určité druhy postov viac a určité menej. Následne tieto posty oslovia v rozdielnej miere aj publikom, ktoré sleduje danú spoločnosť.

Ak sa teraz dozviete, že najväčšiu angažovanosť postov má jedlo, tak môžete aj v technickej spoločnosti zaujať publikum s „food postom.“ Nevadí, že vyrábate kovové súčiastky. Ukážte cez sociálne siete, ako sa dá u vás raňajkovať popri všetkých aktivitách. Určité veci fungujú v akomkoľvek segmente. 

Prinášame vám pyramídu veľmi obľúbených aj menej obľúbených typov postov.

NA ZÁVER SI POVIEME, AKO MÔŽETE ZLEPŠIŤ SVOJU MARKETINGOVÚ STRATÉGIU UŽ DNES

Ako som spomenul, verím, že Facebook je naozaj zaujímavou príležitosťou pre firmy a značky na pozitívnu zmenu, pokiaľ sú ochotné experimentovať so svojou marketingovou stratégiou.

Tu sú moje tri tipy, ktoré dokážu pomôcť vašej stránke zvýšiť angažovanosť a dosah od dnešného dňa.

1. Zvážte návratnosť investícií (ROI – Return On Investments) každého príspevku na Facebooku.

Jedna vec, o ktorej sa podľa mňa dostatočne nehovorí, pokiaľ ide o vašu marketingovú stratégiu na Facebooku, je ROI každého príspevku. Pri pohľade na vyššie uvedené údaje je jasné, že úspech každého príspevku sa dramaticky zníži po odoslaní 5príspevkov, alebo viackrát za deň.
V tomto smere sa zdá, že existujú dve myšlienky, pokiaľ ide o frekvenciu odosielania obsahu na Facebooku: kvalita vs. kvantita.

Kvalita: Zameraná na postovanie menej kvalitných príspevkov na Facebook, ktoré dosiahnu vyšší počet ľudí na príspevok.

Kvantita: Zamerané na odosielanie viacerých príspevkov na Facebook, ktoré celkovo dosiahnu vyšší počet ľudí.

V minulosti dobre fungoval kvantitatívny prístup pre stovky obchodných stránok – čím viac publikovali, tým väčšiu angažovanosť dosiahli (denne, týždenne, mesačne atď.) Vyššie uvedené údaje však ukazujú, že tento prístup už nefunguje a v skutočnosti môže znižovať efektívnosť celého vášho obsahu v službe Facebook (t. j. návratnosť investícií pre každý príspevok).

Facebook stránky, ako napríklad HubSpot, posunuli svoju Facebook marketingovú stratégiu a zvolili taktiku, ktorá priniesla pozitívne výsledky. Prestali míňať čas na veci, ktoré nefungujú, ako napr. odosielanie odkazov na ich webové stránky a vybrali sa efektívnejšou cestou, ktorou je najmä produkcia vírusových videí a obrázkov.

2. Pozrite sa na najpodstatnejšie dôvody pre zdieľanie online.

V roku 2011 publikoval New York Times zaujímavý článok o tom, prečo ľudia zdieľajú online. O vyše sedem rokov neskôr sú skúsenosti získané v tomto výskume pre vašu Facebook marketingovú stratégiu stále rovnako relevantné.

Výskum ukázal, že ľudia najviac zdieľajú príspevky, ktoré

  • uspokojujú hodnotným a zábavným obsahom
  • identifikujú a prezentujú sa ostatným
  • podporujú vzťahy
  • podporujú sebarealizáciu
  • šíria slová o problémoch, produktoch a značkách

Nie je to náhoda, že mnoho z najúspešnejších vírusových obsahov na Facebooku súvisí s jedlom, zvieratami, módou, humorom a krásou!

3. Optimalizujte video obsah pre mobilnú spotrebu.

Zvýšenie spotreby mobilných zariadení je veľkým problémom pre podniky, najmä na Facebooku.

Viac ako 95% používateľov Facebooku pristupuje k sociálnej sieti zo svojho mobilného zariadenia, čo znamená, že je načase, aby sme začali uvažovať o dôsledkoch mobilného telefónu a rozvíjali na základe toho marketingové stratégie.

Jedným z najväčších faktorov, ktoré spôsobujú túto zmenu, je vertikálne zobrazovanie videa. Formát, ktorý odráža prirodzené správanie sa užívateľa (mnohí z nás držia telefóny vo vzpriamenej polohe). Štúdie na Facebooku ukázali, že 79% spotrebiteľov videa súhlasilo s tým, že vertikálny formát videa je viac atraktívnejší. Tiež zistili, že 65% respondentov uviedlo, že značky používajúce vertikálne video na reklamu sú „inovatívnejšie“.

Naše inšpirácie sú dnes na konci. Verím, že sa zamyslíte aspoň nad niektorými radami a zaradíte ich do vášho systému digitálnej stratégie na Facebooku či Instagrame.

Želám pekný deň. Naša agentúra je tu stále pre vás.

Potrebujete poradiť? – kontaktujte nás

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Tipy, Marketing, Social media  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.