14. marca 2018 / Martina Kertészová

SOCIAL MEDIA / TIPY A TRIKY

4 marketingové tipy, ktoré vám pomôžu narásť

Udržanie a zdokonaľovanie vlastného biznisu nie je najľahšie. Často treba skúsiť viac techník či oblastí, kým zistíme, čo nám ide najlepšie. Ako všade, aj na tejto ceste sa občas stratíme, no aj zablúdenie nás môže naučiť niečo nové. Každý predsa vie, ako sa blúdi. No poďme sa tomu skúsiť spoločne vyhnúť vďaka týmto 4 marketingovým tipom.

1. Sila je v jednotnosti

Občas nás tých milión možností skrátka zhltne. Môžem robiť podcasty, môžem robiť Facebook, Google, Youtube reklamy, e-mail marketing a takto by sme mohli pokračovať ďalej. Príliš veľa dverí tak spôsobí komunikáciu na všetky strany, ktorá nie je jednotná.

Prečo? Lebo môžete. Áno, môžete robiť všetko a dokonca naraz. Každý môže využívať pre svoj biznis XY dostupných marketingových kanálov a komunikovať, ako chce.

Najprv však odporúčame sústrediť sa na menej kanálov a jednotne cez ne komunikovať. Čo to znamená? Znamená to komunikovať rovnakú myšlienku, ideu, nasledovať rovnaký cieľ. Vaši zákazníci si cez hocijaký kanál musia daný vizuál či iný typ komunikácie ihneď spojiť s vašou značkou. Ak ich zasiahnete rovnakým alebo podobným posolstvom na viacerých kanáloch, zvyšujete tak pravdepodobnosť nákupu.

Postupne odporúčame pridávať nové kanály, skúšať nové cesty, aby ste zistili, čo ide najlepšie. Pri akejkoľvek komunikácii je vždy dobré zachovať si jednotnosť.

2. Na dobré výsledky si vždy treba počkať

Videli ste čísla a veľmi vás nepotešili. Máte pocit, že už to robíte dosť dlho a výsledky tomu nenasvedčujú… Zdanie občas klame a treba veriť inštinktu. Ak cítite, že robíte, čo vás baví a že ste v tom naozaj dobrý, nevzdajte sa. Nevzdajte sa, ani keď vám čísla budú hovoriť presný opak.

Z vlastnej skúsenosti vieme, že keď napr. posielate newslettring, prví klienti sa objavia najskôr až na siedmy či ôsmykrát. Netreba to vzdávať, treba najskôr skúsiť potenciálneho klienta presvedčiť, že mu naozaj viete dať niečo, čo inde nedostane.

Podobne je to aj s Instagramom. Ak chcete dostať váš brand do povedomia ľudí, ak chcete, aby vás vnímali ako značku s takým alebo onakým posolstvom, bude to chcieť každodenné postovanie instagram stories, ako aj klasických príspevkov. S Facebookom to nie je iné. Skrátka všetko chce čas a snahu.

Skúste sa namiesto vzdávania do toho oprieť a ak sa aj napriek tomu bude váš biznis spomaľovať, tak možno to naozaj nie je to pravé. Aspoň budete mať opäť čisté pole na nový začiatok. Hocijaký.

3.Na 99% pôjdete len s plánom

To jedno percento sme tam nechali pre váš oddych. ?

Nechýba vám chuť pracovať, entuziazmus ani sny, ani schopnosti, ale plán… Asi je dôležité mať na začiatku každú z týchto zložiek. Schopnosti, ktorými môžete pomôcť. Sny, ktoré vás budú posúvať. Entuziazmus, s ktorým sa zobudíte do nového dňa. No a plán.

Plán, ku ktorému sa budete môcť vrátiť, ak niečo zlyhá. Základnú kostru, ktorá podrží aj sny, aj schopnosti. Presne preto plán nechýba pri žiadnom úspešnom biznise.

Čo by nemalo chýbať vo vašom marketingovom pláne?

– Určenie vášho „ideálneho zákazníka.“ To je základ. Musíte vedieť pre koho je vaša služba/produkt určená. Predávate kozmetiku na tvár? Mohla by byť vaším ideálnym zákazníkom žena v strednom veku, ktorá sa o seba rada stará a chce si zachovať mladú pleť?

– Aké sú vaše silné a slabé stránky? Aké sú riziká spojené práve s vašim výrobkom? Aké príležitosti môžete využiť? A hlave, čo viete poskytnúť zákazníkom len vy a nikto iný? Prečo by si mali kupovať práve vaše výrobky? Odpovedajte si úprimne a zapíšte to do plánu.

– Nezabudnite ani na médiá. Ak máte určený vhodný typ zakázníka, určite si aj vhodný typ média, cez ktorý ho oslovíte. E-shop asi nebudete propagovať cez televíziu, rovnako ako štýlové veci s originálnym dizajnom pre mladých. Nato sa skôr oplatí použiť internet.

– Pozrite sa aj na bonusy, ktoré viete ľuďom ponúknuť. Bonusy zaručene zvýšia hodnotu produktu. Môžete pridať ku kúpe nejaký darček? Iba dnes? Alebo iba v limitovanej edícii? Zamyslite sa nad tým, aké máte možnosti a urobte ľuďom radosť.

– Musíte mať dôkazy. Ľudia sú už otrávený z reklám na každom kroku, ktoré sľubujú to, čo nakoniec nesplnia. Preto je potrebné dať im dôkaz. Napr. softvérové spoločnosti ponúkajú možnosť vyskúšať si trial verziu softvéru na niekoľko dní zadarmo. Až potom žiadajú zakúpenie. Funguje to. Prečo? Pretože je to jasný dôkaz a ľudia si môžu program vyskúsať na vlastnej koži. Ak máte možnosť, poskytnite dôkaz aj vy a rozpracujte si to vo vašom pláne.

4.Dôslednosť je základ

V čomkoľvek. Klient musí cítiť, že sa o neho staráte. Naozaj sa oplatí, ak ste dôslední aj v najmenších maličkostiach. Čo si pod tým predstaviť? Napr. pravidelnú komunikáciu cez sociálne siete (minimálne 2-3krát do týždňa), rýchle reakcie na Facebook správy či e-mailovú komunikáciu, presné zacielenie kampane na vášho „ideálneho zákazníka“ či odlíšenie sa od konkurencie napr. poukážkou na extra veľkonočnú zľavu.

Dôslednosť, ako sme spomínali vyššie, platí aj v jednodnej komunikácii, jednotnom vzhľade (napr. všetkých vašich podstránok) a jednotnom názore, ktorý ľuďom ponúkate. Všetky vaše aktivity by ňou mali byť pretkané.

Medzi dôslednosťou a nedôslednosťou je naozaj tenká hranica. Možno vás na tú pozitívnu stranu nakloní len úprimné chcenie posunúť váš biznis o kúsok vyššie.

Každý z nás sa občas stratí, nájde a zase stratí. V normálnom živote aj v marketingu. A asi je to tak dobré. Dúfame, že sa vďaka našim tipom stratíte o čosi menej. Držíme palce vo vašom raste. ?

Ďalšie inšpirácie