Budovanie značky zamestnávateľa a zvýšenie povedomia na sociálnych sieťach

Marketing, Social media  26. júna 2023 Ján Májek

Sociálne siete sú účinným nástrojom na budovanie značky zamestnávateľa a zvýšenie povedomia, pretože umožňujú podnikom priblížiť sa potenciálnym zamestnancom, zdieľať príbehy, hodnoty a poskytnúť pohľad dovnútra firmy. V tomto článku sa pozrieme na dôležitosť budovania značky zamestnávateľa na sociálnych sieťach a uvedieme si príklady úspešných stratégií. 

Prečo používať sociálne siete na budovanie značky zamestnávateľa?

Hoci je vaša webová stránka dôležitým miestom na prezentáciu značky zamestnávateľa, len zriedkakedy pokryje taký objem obsahu ako sociálne siete.

Vďaka aktívnej prítomnosti na týchto platformách môžete dosiahnuť vyššiu viditeľnosť, zaujať talentovaných uchádzačov a vytvoriť si povesť dobrého zamestnávateľa.

zamestnanci

Prečítajte si štatistiky, ktoré podčiarkujú význam sociálnych sietí pre employer branding a úspešný nábor:

  •     73 % uchádzačov z generácie mileniálov našlo svoje posledné zamestnanie cez sociálne siete,
  •     70 % náborových manažérov tvrdí, že úspešne našli a prijali kandidátov pomocou sociálnych sietí,
  •     79 % uchádzačov o zamestnanie využíva pri hľadaní práce sociálne siete.

Ako budovať značku zamestnávateľa na sociálnych sieťach?

Tu je niekoľko osvedčených stratégií a nápadov, ktorými sa môžete inšpirovať:

Budovanie značky zamestnávateľa začína tvorbou konzistentnej vizuálnej identity

Vizuálna identita spoločnosti zahŕňa grafické prvky, logo, štýl spracovanie videí, atď. Zachovajte pri nej konzistentnosť, ktorá je dôležitým prvkom employer brandingu. Kreatívci v našej agentúre sa pri tvorbe identity sústredia najmä na to, aby zvýšili atraktivitu komunikácie s publikom, ktoré zahŕňa aj uchádzačov o pracovné miesta a obchodných partnerov.

Vykonajte interný prieskum

Zo všeobecných prieskumov vyplýva, že na budovanie značky zamestnávateľa sú najlepšie tieto platformy v poradí, v akom ich uvádzame:

  1. LinkedIn
  2. Facebook
  3. Twitterą
  4. YouTube
  5. Instagram
  6. Snapchat

budovanie-znacky-zamestnavatela-na-secoialnych-sietach

Vy však potrebujete zistiť aj to, aké platformy používajú najčastejšie vaši zamestnanci. Na nich sa pravdepodobne nachádzajú aj potenciálni uchádzači. Vytvorte dotazníky a zohľadnite demografické údaje svojich zamestnancov a ich správanie na internete pri plánovaní stratégie employer brandingu. Môžete napríklad úplne vylúčiť platformy, ktoré nie sú pre vás relevantné. 

Využite komunitu vašich súčasných zamestnancov

Povzbudzujte vašich zamestnancov, aby sa navzájom spájali online a zdieľali pracovné zážitky na sociálnych sieťach. Keď sa podelia o svoje skúsenosti a úspechy, pomôžu vám prilákať potenciálnych kandidátov a zvýšia povedomie o vašej značke zamestnávateľa v ich sociálnom kruhu.

Zdieľajte atraktívny obsah

Uchádzači si potrebujú vytvoriť predstavu o tom, ako s nimi bude zamestnávateľ zaobchádzať, keď pre neho začnú pracovať. Budovanie značky zamestnávateľa spočíva najmä v tom, že sa na pracovnom trhu prezentujete ako obľúbený zamestnávateľ. Zdieľajte preto obsah zameraný na vašu kultúru a hodnoty a pokúste sa vyzdvihnúť benefity práce vo vašej spoločnosti. Inšpirujte sa týmito nápadmi:

Využite funkciu Live video

Kto najlepšie vie, ako sa pracuje v spoločnosti, ako je tá vaša? No predsa vaši zamestnanci. Povzbuďte svojich sledovateľov, aby im kládli otázky, na ktoré budú odpovedať v Live videu. Pre maximálnu účasť nezabudnite udalosť oznámiť niekoľko dní vopred.

employer-branding-prezentacia-znacky-zamestanavtela-online

Zdieľajte úspechy

Zdieľajte na sociálnych sieťach príspevky, v ktorých budete verejnosť informovať o úspechoch zamestnancov, tímu a spoločnosti. Keď to uvidia potenciálni uchádzači, budú vedieť, že vám na vašich zamestnancoch záleží a že ich podporujete.

Zverejnite fotografie pracoviska

Zdieľajte pekné fotografie alebo video prehliadku vašich pracovných priestorov. Obzvlášť zvýraznite oddychovú miestnosť. Ak vaši zamestnanci pracujú z domu, môžete ich požiadať, aby vám zaslali pár fotografií a následne ich pridajte na sociálne siete (s ich súhlasom).

zamestnanecke-benefity-budovanie-znacky-zamestnavatela-digitalny-marketing

Používate sociálne médiá na budovanie značky zamestnávateľa? 

Ak nie, na čo ešte čakáte? Pustite sa do toho čo najskôr. Ak nemáte na budovanie značky zamestnávateľa čas alebo potrebujete poradiť, kontaktujte nás ešte dnes. Dohodneme si spoločné stretnutie a nájdeme to najlepšie riešenie pre vašu organizáciu. 

Naši marketéri majú odbornú znalosť v oblasti sociálnych médií a prehľad o všetkých novinkách a trendoch. Spoločne sme už pracovali na niekoľkých projektoch, ktorých súčasťou bolo budovanie značky zamestnávateľa. Jedným z nich je aj spolupráca s Adecco, vedúcim poskytovateľom HR riešení na svete.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 1.ČASŤ

PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 1.ČASŤ

Marketing  29. apríla 2024 Ján Májek

V rámci Pay-Per-Click reklamy Google Ads identifikujeme rozsiahly zoznam termínov, ktorých poznan...

Čítaj viac
Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Marketing, Case studies, Programovanie  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.