AKO VYTVORIŤ EFEKTÍVNU PPC KAMPAŇ?

Marketing  27. februára 2023 Ján Májek

PPC reklama je jedna z najúčinnejších foriem reklamy, ktorá prináša okamžité výsledky. Môžete ju využiť na zlepšenie viditeľnosti, prilákanie nových zákazníkov, zvýšenie návštevnosti webu alebo na zvýšenie konverzií. Vytvoriť úspešnú PPC kampaň však nie je jednoduché. V tomto článku sa dozviete, ako na efektívny marketing PPC krok za krokom.

DEFINUJTE SI CIELE

Definovanie cieľov je kľúčové pre správne nastavenie kampane a výber vhodnej platformy. Zamyslite sa nad tým, čo chcete reklamou dosiahnuť a koľko ste ochotní do kampane investovať. Toto sú niektoré z bežných cieľov PPC kampane:

cielenie-ppc-kampane-online-reklama-upvision

VYBERTE SI VHODNÚ PLATFORMU

Pred výberom vhodnej platformy zvážte, kde vaše cieľové publikum trávi najviac času. Google spracuje v priemere viac ako 90 000 vyhľadávacích dotazov každú sekundu. Práve preto predstavujú Google Ads množstvo príležitostí na zacielenie kľúčových slov. 

Výhodou Facebook Ads je, že umožňujú zacieliť na používateľov na základe záujmov, demografických údajov, polohy a správania. Tu je príklad niektorých ďalších platforiem, na ktorých sa môže zobrazovať vaša online reklama:

  • Microsoft Ads
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Snapchat
  • TikTok

cielova-skupina-marketing

VYTVORENIE PPC KAMPANE V GOOGLE ADS

V tejto časti článku sa dozviete, ako vytvoriť efektívnu PPC kampaň v službe Google Ads a dosiahnuť tak lepšie výsledky pre vaše podnikanie. Budeme sa venovať výberu typu kampane, správnemu zacieleniu, tvorbe kreatívy a nastaveniu rozpočtu.

1. OPTIMALIZÁCIA WEB STRÁNKY

Pred spustením PPC kampane venujte pozornosť webovej stránke a landing page, na ktorú bude po kliknutí na odkaz používateľ presmerovaný. Užívateľ kliká na PPC reklamu s cieľom dozvedieť sa viac. Ak spúšťate PPC kampaň na výpredaj oblečenia, na landing page by mali byť podrobnejšie informácie o tomto výpredaji.

Okrem obsahu by ste mali optimalizovať aj výkon. Čím rýchlejšie vaša stránka reaguje, tým je nižšia šanca, že ju potenciálny zákazník opustí. 

2. CIEĽ KAMPANE

Najskôr v hlavnom paneli Google Ads kliknite na Kampane a vyberte možnosť Nová kampaň. Teraz vyberte cieľ kampane, ktorý ste si vopred definovali. 

3. TYP KAMPANE

V závislosti od cieľa vám v tomto kroku Googlu ukáže, ktoré typy kampaní máte k dispozícií. Môžete si vybrať napríklad medzi vyhľadávacou, obsahovou či video reklamou. Ak je vašim hlavným cieľom zvýšenie povedomia o značke, ideálne je zvoliť obsahové reklamy. Pre zvýšenie predaja je zvyčajne lepšie investovať do PPC reklamy vo vyhľadávaní

marketingova-strategia-digitalny-marketing-ppc-kampn-online-reklama-upvision

4. CIELENIE

Identifikujte najvýnosnejšie lokality a zacieľte podľa nich reklamu. Ak napríklad vlastníte reštauráciu v Trnave, vaša cieľová skupina budú používatelia, ktorí sa v meste a jeho okolí pohybujú. V ďalšom kroku si vyberiete jazyk. Následne si dokážete vybrať publikum. Ak do vyhľadávania zadáte slovo reštaurácia, Google vám poskytne návrhy publika. Vy si len vyberiete tie, ktoré sú pre vás relevantné.

5. NASTAVENIE ROZPOČTU

Ak chcete vypočítať rozpočet, musíte najskôr odhadnúť svoje mesačné výdavky. Tu je potrebné pochopiť, ako fungujú denné rozpočty v Google Ads. Ak napríklad nastavíte denný rozpočet na 10€, Google môže v jeden deň minúť 14€ v prípade, že to znamená viac kliknutí a konverzií. V iný deň môže minúť len 6€, aby vyrovnal náklady na mesiac. Na konci mesiaca nikdy nezaplatíte viac.

marketinogovy-budget-na-online-kampan-google-ads-facebook-ads-upvision

 

 

6. ROZŠÍRENIA REKLAMY

Rozšírení reklamy môže byť niekoľko. Ide o nastavenie odkazov na podstránky, cenník, kontakt, výzvu na akciu atď. Vďaka rozšíreniu môžete napríklad prijímať textové správy či hovory priamo z reklamy. Toto konkrétne rozšírenie je vhodné napríklad pre hotely či kadernícke salóny, kde si zákazník potrebuje vopred rezervovať termín.

7. VYTVORENIE REKLAMY

Posledným krokom je tvorba reklamy. Vytvorte stručné a kreatívne titulky. Pokúste sa do nich zahrnúť call-to-action. K reklame máte možnosť pridať až dva popisy, každý v maximálnom rozsahu 90 znakov. Využite ich na podrobnejšie popísanie vášho produktu či podnikania. Majte na pamäti, že efektívna reklama na internete by mala byť pútavá a originálna.

kreativa-ppc-kampane

NEZABÚDAJTE OPTIMALIZOVAŤ

PPC kampaň je vysoko konkurenčná. Ak chcete dosiahnuť maximálne výsledky, musíte zabezpečiť správne plánovanie a realizáciu. Nezabúdajte na pravidelnú analýzu výsledkov, na základe ktorých je potrebné kampane priebežne optimalizovať

Stále si nie ste istí, ako vytvoriť úspešnú PPC kampaň? V Upvision vám radi pomôžeme alebo zabezpečíme kompletnú správu PPC kampane, aby ste mali viac času na iné činnosti spojené s vašim podnikaním.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

CONTENT MARKETING

CONTENT MARKETING

Marketing  13. júna 2024 Ján Májek

V dnešnom digitálnom svete, kde konkurencia neustále narastá, sa firmy čoraz viac uchyľujú k stra...

Čítaj viac
PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 2.ČASŤ

PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 2.ČASŤ

Marketing  5. júna 2024 Ján Májek

V oblasti výkonnostného marketingu je dôležité rozumieť niektorým kľúčovým pojmom spojeným s Pay-...

Čítaj viac
Facebook reklama

Facebook reklama

Marketing  23. mája 2024 Ján Májek

Facebook reklama sa stala neoddeliteľnou súčasťou digitálneho marketingu. Vďaka svojej rozmanitos...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.