31. augusta 2018 / Ján Májek

DIGITAL INSPIRATION

Ako vybudovať web, ktorý generuje klientov? Odhaľujeme 7 techník

Som Ján Májek, spoluzakladateľ digitálnej agentúry upvision.sk, a ukážem vám ako zvyšovať predaje cez digitálne kanály.

Chcete vedieť, ako sa môžete zbaviť stresujúceho „naháňania“ klientov a minimalizovať námahu na získanie klientov cez váš web?

V prvom rade, celé získavanie klientov a zákazníkov závisí od štruktúry vášho webu a práce na ňom.

Podelím sa s vami o 7 najlepších pravidiel, ktoré v digitálnom svete dnes fungujú. Odhalím tajomstvo jednotlivých psychologických techník motivácie zákazníka k nákupu.

Dnes dostanete odpovede na tieto otázky a 7 tipov na realizáciu a zvýšenie atraktívnosti k podpore predaja.

  • Kedy zvýšite šancu na nákup u potencionálneho zákazníka, ktorý je na vašom webe?
  • Ako písať pútavé nadpisy a pridať k nim príbeh?
  • Prečo sú pútavé nadpisy a príbeh v ich pozadí na webe dôležité?
  • Čo je minimalizácia menu a ako vám udrží na webe zákazníka?
  • Ako zvýšiť dôveru zákazníka k vašej značke?
  • Kedy vám zákazník nechá na seba kontakt?

Začíname

1. Pútavý nadpis a príbeh

Výsledkom štúdie Copyblogger media, od Briana Clarka, ktorý od roku 2006 buduje najlepšie svetové copywriterské texty, je fakt, že až 80 % ľudí číta nadpisy a iba 20 % ľudí v čítaní stránky pokračuje ďalej. Preto je dôležité vytvoriť pútavý nadpis, ktorý prinúti zákazníkov čítať ďalej vaše texty.

Ideálny nadpis by mal spĺňať tieto dve kritéria:

  • Jasné posolstvo
  • Ukázať svojím potenciálnym zákazníkom benefit a výhodu

Uveďme si príklad:

Fádny text – nie
Naša spoločnosť sa zaoberá predajom matracov a postelí na mieru. Predávame rošty, matrace a postele šité na mieru pre vás. Dostanete najlepšie ceny a budete spokojní.

Pútavý text – áno
Neustále sa pre vás zlepšujeme, rozširujeme našu ponuku a radami sa snažíme zlepšiť váš spánok. Tak ako doteraz, budeme s vami pri výbere toho správneho matraca, postele či vankúša. Nenecháme vás „v tom“ ani pri prípadných problémoch či otázkach. Stačí nám napísať alebo navštíviť jednu z našich kamenných predajní.

Predajca sa stotožní s očakávaním zákazníka. Každý sa chce pri našom spánku cítiť pohodlne a komfortne, preto výrobca používa nielen opis produktov, ale pridáva emócie s podtónom, že sa bude o zákazníka starať, pretože mu záleží na jeho spánku a pocitoch. Text vzbudí pocit spokojnosti, zákazník sa cíti veľmi príjemne a má od spoločnosti očakávania.

Príbeh
Často sa stretávate s tým, že obchodníci a predajcovia píšu o sebe iba pozitívne informácie? A čo chyby? Sú dnes spoločnosti naozaj také dokonalé? Či podnikáte alebo nie, viete, že nie vždy všetko ide podľa plánu a... sami viete, že z chýb sa učíte najlepšie. Nesnažte sa byť dokonalí v očiach zákazníkov. Ak im ukážete, že aj vy ste spravili chyby, z ktorých ste sa poučili, zákazníci sa s vami vedia stotožniť, naučiť sa novým myšlienkam a predísť rovnakej situácii.

copywriting

2. Minimalizácia menu na webe

Stáva sa vám, že prídete na web, zrazu ste sa „preklikali“ do neznáma a už ani neviete, čo ste chceli kúpiť? Áno, je to vďaka tzv. ,,rozhodovacej paralýze“ ktorá zapríčiňuje, že ak máte na webe nespočetné množstvo výberov a informácií, návštevník nevie, čo si má vybrať a odchádza zo stránky.

Laicky nazvané „odchody zo stránky“, ktoré meriame a následne pozeráme. Vyhodnotením relevantných metrík zistíme, prečo, a v akej fáze odišiel zákazník. Ak viete o týchto dátach, tak následne viete prispôsobiť menu a štruktúru webu na minimálne kategórie, ktoré budú mať vždy jasné posolstvo.

Tým zaručene predĺžite čas užívateľov na vašom webe a zvýšite šancu predaja.

Ako minimalizovať odchody zákazníkov z webu ?

  • Pridanie, tzv. ,,sendviča“ do ktorého skryjeme sekcie webu
  • Minimalizovanie sekcií na webe na počet 7 maximálne
  • Nasadenie sledovania zákazníkov (najlepší nástroj na trhu je podľa nášho názoru https://www.hotjar.com) a získanie informácií, z ktorých miest odchádzajú.

Dáta vyhodnocujte a ak zistíte opakované odchody, tak upravte web a dajte pútavejší obsah na miesta odchodov.

menu

3. Úžitky naše každodenné

Každý z nás si kupuje výsledok produktu, alebo to, na čo je určený. Výnimkou sú ľudia, ktorí „musia“ mať za každú cenu svoju značku, len preto, lebo je na nej prémiová nálepka (tejto skupine užívateľov sa nebudeme venovať, pretože nie je taká veľká). Cieľom každého produktu, služby, alebo supportu je veľmi dôležité, aby mal produkt dostatočne zvládnutú stratégiu popisu a jeho vlastností, ktoré majú byť vo finále úžitkom pre zákazníka.

benefit

Aké sú kritéria dobrého popisu a s tým súvisiaceho úžitku produktu?

Úžitok
Zoberte si váš produkt alebo službu, pozrite sa na reklamné texty k nim priradené a odpovedajte si na nasledujúce otázky.

  • Čo to je ?
  • Na čo mi to bude slúžiť?
  • Aký problém mi to vyrieši? Čo mi to prinesie, zjednoduší?
  • Prečo mám kúpiť produkt?
  • Aké výhody má tento kus za to, čo som kúpil minule?
  • Ako si stojí na tom môj produkt oproti konkurencii?
  • Robím dobre, že si kupujem tento produkt?
  • Čo získam touto kúpou?

SEO a KW ( Keywords )
V súvislosti s tým, viete, aké slová použiť na webe, ktoré slová sú vyhľadávané alebo naopak, ktoré vyhľadávané nie sú.

Použite online Keyword Planner - AdWords - Google a slová, ktoré budú mať dobré čísla implementujte do vašich popisov. Robte to pravidelne a získate časom zlepšenie pozícii vo vyhľadávačoch.

4. Motivačný faktor

Doba je rýchla, to vieme všetci. Vaši potenciálni zákazníci radi odkladajú veci na neskôr, pretože ich niečo vyruší, niečo chcú odložiť, pribudne im v momente určitá povinnosť. Viete ich však postrčiť. Ako? Tým, že na web umiestnite motivačný faktor s časom, alebo množstevné obmedzenie.

motivacny faktor

Môže to vyzerať napríklad takto:

Príklady:

  • Akciová cena platí už len 24 hodín
  • Posledných 5 kusov skladom k odberu za výhodných podmienok
  • Časomiera na odpočet hodín na registráciu do programu
  • Prvých 10 účastníkov pobytu získava 20 % zľavu
  • Akciová cena platí iba do dnes polnoci, zľava 27 %

5. Garancia dôveryhodnosti

Chystáte sa na dovolenku do krajiny, v ktorej ste neboli, ale viete, že váš sused tam bol pred rokom a vravel, že bol v úžasnom hoteli odkiaľ si priniesol skvelé zážitky, mal vynikajúcu stravu a personál ho „hýčkal“ do takej miery, že už nechce ísť inam? Do ktorého hotela pôjdete po rozhovore so susedom?

referencia

To isté platí aj o vašich referenciách a ich spojení s dôverou vo vašu firmu.

Ako rozlíšite, ktorá s potenciálnych firiem je naozaj kvalitná? Ľudia dnes neveria firmám a obchodníkom, pretože vedia, že im ide primárne o predaj. Jedinému, čo veria, sú referencie. Máte ich na svojom webe? Vedia vaši potenciálni noví zákazníci s kým pracujete, pre koho ste realizovali významné projekty?

Ak ešte nie, tak ich zosumarizujte a oslovte klientov s tým, že robíte pre konkrétne spoločnosti na trhu. Vaši klienti o vás získajú cenné informácie.

Ideálna referencia:
Ideálna referencia by mala byť referencia s logom spoločnosti, fotografiou zamestnanca a jeho text, ktorý hovorí o tom, ako ste mu vy alebo váš produkt pomohli.

6. Garantujte kvalitu a spokojnosť

Zákazníci majú radi istoty. Ak veríte svojím produktom a službám, ktoré poskytujete, dajte na svoj web garanciu vrátenia peňazí.

Treba dať pozor na to, aby to zákazníci nezneužívali a pristupovať k tomuto faktoru zodpovedne. Jednoducho napísané, nastaviť si konkrétne pravidlá hry.

Ľudia nenávidia nakupovanie „mačky vo vreci“. Majú radi istoty. Ak pridáte garanciu spokojnosti, tak navštevníci budú objednávať viac.

Príklad: 14 dňová garancia spokojnosti a vrátenia peňazí.

7. Call to action

Vytvorili ste priestor na webe, kde chodia ľudia radi? Vidíte, že návštevnosť stále rastie

A čo ďalej? Ako ťažíte z vašej návštevnosti? Máte dáta o zákazníkoch, ktorí k vám prišli ? Alebo iba prichádzajú a odchádzajú bez toho, aby ste poznali ich „persóny“? Dajte im za pridanou hodnotou ,,call to action“ button.

call to action

Dnes som sa s vami podelil o cenné rady, ktoré naozaj fungujú v praxi. Ak premýšlate nad digitálnou realizáciou, dolu prikladám možnosť získať GDPR ZADARMO na online projekt od našej agentúry ( web, softvér, aplikácia, social media) a tiež 50% zľavu na vypracovanie podkladov pre offline potreby, stačí iba kliknúť na button a vyplniť svoje údaje. Akcia bude trvať 14 dní.

Chcem získať GDPR pre online projekt ZdARMA

Ďalšie inšpirácie