Pokles organického dosahu online projektu

Výkon  20. marca 2019 Ján Májek

Pokles organického dosahu vašich príspevkov na jednotlivých sociálnych platformách začne niekedy nenápadne klesať.

V tomto článku vám predstavíme 10 odporúčaní, ktoré vám pomôžu organický dosah na sociálnych platformách zvýšiť.

1. Spoznajte algoritmy

Prvým odporúčaním, ktoré vám v boji proti znižovaniu organického dosahu pomôže, je zoznámenie sa s algoritmom sociálnej platformy, ktorú používate.

Vo všeobecnosti povedané, algoritmy sociálnych platforiem sú založené na troch základných princípoch:

  • Novosť – Kedy bol príspevok uverejnený, resp. ako dlho je príspevok uverejnený
  • Relevancia – Do akej miery sú vaše príspevky relevantné pre vaše publikum
  • Angažovanosť – Do akej miery publikum na vaše príspevky reaguje (počet likes, komentárov a zdieľaní)

Pokiaľ ide o šírenie obsahu, každá sociálna platforma má svoje vlastné špecifiká. Akonáhle však tieto špecifiká spoznáte, máte príležitosť kreatívnym spôsobom každý prvok algoritmu využiť vo svoj prospech.

2. Začnite využívať funkciu Live

Už ste si vyskúšali funkciu Live na Facebooku, Instagrame alebo Twitteri?
Vysielanie naživo prostredníctvom Facebooku (či iných platforiem) generuje množstvo interakcií, dôsledkom čoho môže byť zvýšenie povedomia o vašej značke.

Dovoľte svojim fanúšikom spoznať váš tím, povedzte im o svojich firemných udalostiach, a ukážte im zostrihy týkajúce sa vašich produktov či služieb. Ďalšou výhodou vysielania naživo je skutočnosť, že tieto videá môžete opätovne využiť pri tvorbe ďalšieho obsahu.

3. Využívajte obsah generovaný používateľmi

Nedávny prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Stackla hovorí, že okrem toho, že je užívateľsky generovaný obsah považovaný za najautentickejší, je tiež najvplyvnejší čo sa týka referencií pre spotrebiteľov pri rozhodovaní sa o nákupe produktu, či služby. Väčšina spotrebiteľov tvrdí, že rozhodnutie o nákupe urobili na základe informácií zverejnených inými používateľmi. Napríklad uvedený prieskum ukázal, že až 52% ľudí plánuje cestovať na konkrétne miesto, o ktorom sa dozvedeli na základe fotografie či videa zverejneného ich známym”. Povzbudzujte teda svojich fanúšikov k vytváraniu ich vlastného obsahu. Prax ukazuje, že užívateľský obsah generuje dokonca väčší dosah, ako napríklad príspevky s fotografiami produktov.

4. Vytvárajte jedinečný obsah pre každú platformu

Vytvorenie jedinečného obsahu pre každú sociálnu platformu, na ktorej ste aktívni, je ďalšou dobrou stratégiou v boji proti poklesu organického dosahu. Využitím špecifických nástrojov, ktoré jednotlivé platformy ponúkajú, napr. Instagram Stories, Stickery na Instagram Stories, či Twitter Moments, vzbudíte u vašich fanúšikov väčší záujem a angažovanosť.

5. Reklama

Je zrejmé, že s reklamou ruka v ruke prichádzajú aj náklady. No reklama je zároveň relatívne rýchly spôsob, ktorý môžete v prípade klesajúceho organického dosahu aplikovať.

Ak sa rozhodnete ísť touto cestou, v prvom rade sa sústreďte na správne zacielenie reklamy. V opačnom prípade sa môže stať, že reklama vám požadované výsledky neprinesie. Spôsobov zacielenia reklamy je niekoľko, preto je dôležité vedieť, ktorý typ zákazníka je pre vás ten kľúčový.

6. Spolupráca s influencermi

Spolupráca s influencermi síce neprináša výsledky okamžite, no z dlhodobého hľadiska sa jedná o ďalší spôsob, ktorý vám môže pomôcť zvýšiť váš organický dosah.

Kľúčom k úspechu je nájsť tých správnych influencerov. Takých, ktorí oslovia vaše cieľové publikom a pritiahnu tých správnych zákazníkov. V prípade, že teda zvažujete spoluprácu s influencerom, odporúčame vám urobiť si najprv menší prieskum, ktorý vám ukáže kto je pre vaše cieľové publikum zaujímavý.

7. Instagram stories

Toto odporúčanie sa síce týka výhradne jednej sociálnej platformy – Instagram, no môže byť dobrým spôsobom na zvýšenie organického dosahu. Pomocou hashtagov a umiestňovania nálepiek vo vašich Instagram Stories, môžete svoj organický dosah rýchlo zvýšiť.

8. Kvalitný obsah

Zabudnime na chvíľu na vizuálnu stránku vašich príspevkov a poďme sa pozrieť na kvalitu ich obsahu. Je tento obsah pre vaše cieľové publikum pridanou hodnotou? Je to skutočne obsah, ktorý chcú a potrebujú?

Urobte si prieskum (napríklad cez Instagram). Položte svojim fanúšikom otázky, vďaka ktorým sa o nich dozviete viac, napríklad čo radi robia, aký je ich najčastejší problém a ako im môžete pomôcť.

9. Konzistentnosť

Jeden z najistejších spôsobov, ktorý vám pomôže udržať organický dosah vašich príspevkov je ich konzistentnosť. Týka sa to najmä frekvencie príspevkov, charakteru komunikácie, či vzhľadu profilu na jednotlivých sociálnych platformách.

10. Google Analytics

Ako môže analytika pomôcť v boji proti poklesu organického dosahu na sociálnych platformách?
Zamerajte sa na sledovanie štatistík správania vášho cieľového publika. Všímajte si, čo funguje a prestaňte venovať pozornosť tomu, čo nefunguje.

Jediný skutočný spôsob, ako teda bojovať proti poklesu organického dosahu na sociálnych platformách je vybudovať si pevnú základňu fanúšikov a sústrediť sa na ich angažovanosť.

Ak si s tým sami neviete rady, obráťte sa na nás. Radi vám pomôžeme 🙂

Potrebujem zvýšiť organický dosah – dopyt

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Marketing  28. novembra 2022 Ján Májek

90% informácií, ktoré prichádzajú do mozgu, sú vizuálne a je za tým marketing. Vizuálny marketing...

Čítaj viac
Ako zabezpečiť webovú stránku

Ako zabezpečiť webovú stránku

Marketing, Programovanie  22. novembra 2022 Matej Bojnanský, Frederik Ravas

Ochrana webu je dôležitá a v neposlednom rade zvýši dôveryhodnosť a funkcionalitu vašej webstránk...

Čítaj viac
Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Marketing  21. novembra 2022 Ján Májek

Ak riešite online marketing, pravdepodobne ste už počuli o nástroji Google Tag Manager. Možno vás...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.