Novinky zo sveta online marketingu sa neustále menia. Často je náročné všetky tie zmeny sledovať či nasledovať. Chceme vám to uľahčiť a preto spúšťame nový projekt DIGITAL ALERT.
V pravidelných newslettroch vám budeme posielať informácie o horúcich marketingových trendoch zo sveta, ktoré by ste nemali zmeškať a priložíme aj pár noviniek z nášho agentúrneho života. Veríme, že vám to pomôže. Začíname.
Novinky zo sveta online marketingu
1. Facebook Marketplace pridáva novú možnosť vyhľadávania služieb
Facebook Marketplace, ktorý už istý čas používame aj na Slovensku, funguje podobne ako klasický bazár. Po rozkliknutí ikonky „malého obchodu,“ ktorá sa na vašom mobile nachádza medzi správami a novinkami, sa vám zobrazia ponuky na predaj rôzneho tovaru vo vašom okolí. Mesto, v ktorom si chcete ponuky prezerať aj kilomete si samozrejme viete zmeniť. Vyhľadať si môžete aj konkrétny typ produktu či značku.
Na Marketplace si prostredníctvom možnosti „nákup“ viete odsledovať vaše položky a četovať s predajcami. Do sekcii „predaj“ naopak môžete nahrať to, čo chcete predať. K celému projektu FB zabezbečil nonstop podporu.
Keďže je táto služba prepojená s Messengerom, potenciálni nákupcovia sa predajcovi ozvú cez správu. Obe strany tak vidia, kto je kto a nie je potrebné zverejňovanie mobilného telefónu či e-mailu. To však nie je všetko.
Na marketplace môžete po novom ponúkať a vyhľadať aj služby
Už to nie je len o produktoch. V USA prišiel FB s novou možnosťou vyhľadať na Marketplace kvalitné služby. Tvorcovia vychádzali zo skutočnosti, že veľa ľudí žiada od svojich priateľov kontakt na spoľahlivé firmy či odporúčania na dobré remeselné služby a dodávateľov. Vznikla tak nová sekcia „Home Service Professionals.“
Ako funguje a čo obsahuje?
Funguje rovnako ako klasický Marketplace. Jednoducho si zadáte, čo a kde chcete vyhľadať. Zahŕňa tisíce profesionálov s najvyšším ratingom a výber vám pomôže zjednodušiť tak, že vedľa firmy či remeselníka zobrazuje jeho hodnotenie, recenzie a lokáciu. Komunikácia je opäť veľmi jednoduchá, prostredníctvom aplikácie Messenger. Navyše si tu môžete vytvoriť jednoduchú požiadavku s popisom a tú rozoslať naraz viacerým odborníkom.
Táto vychytávka bola spustená začiatkom júna v USA. Ak sa dostane aj na územie Európy, vytvorí firmám a remeselníkom skvelé prostredie, ako sa dostať do povedomia miliónov ľudí za naozaj krátky čas (2 či 3 kliknutí?) a vytvoriť si dobré, nezničiteľné, meno.
2. Instagram Emoji slider, funkcia Mute a lepšie vyhľadávanie
Určite ste si všimli, že do Instagram stories začali vaši priatelia pridávať rôzne emotikony so škálou, na ktorej môžete vyjadriť, ako veľmi sa vám niečo páči/ nepáči, do akej miery s tým súhlasíte/ nesúhlasíte. Ide o tzv. emoji slider.
Z príbehov vašich priateľov sa to presúva aj do príbehov firiem, ktoré tak zvyšujú svoju interaktivitu. Určite odporúčame používať takéto emotikony.
Prečo?
Ľudia sú radi súčasťou značky, radi sa k nej vyjadrujú a vám predsa ide o interakciu, no nie? Toto je najjednoduchší spôsob, ako dosiahnete zapojenie vašich sledovateľov. Okrem toho budete pôsobiť osobnejšie a sympatickejšie.
Instagram do svojich možností pridal aj funkciu „Mute,“ vďaka ktorej môžete „utlmiť“ otravné príspevky svojho kamaráta. Jeho posty sa vám po zvolení tejto možnosti prestanú zobrazovať.
Najhorúcejším „Insta hitom“ je jeho vylepšené vyhľadávanie. Môžete si v ňom vyselektovať príspevky podľa témy, ktorá vás zaujíma (Umenie, Hudba, Móda, Autá,…), no tiež „odstaviť“ tému, ktorá vás nezaujíma na koniec možností.
3. Google Duplex
Nedá nám nespomenúť novú technológiu od Google- Google Duplex, ktorá vie za človeka vybaviť rôzne telefonáty, vyriešiť určité úlohy, ako napr. urobiť objednávku u kaderníka či zarezervovať večeru v reštaurácii. Ak ste ešte nevideli, určite dporúčame pozrieť. 😉
ZO SVETA UPVISION
Nové veci sa dejú aj u nás. Za posledné dva mesiace sme pracovali na rôznych zaujímavých projektoch, ktoré sa nám odvďačili príťažlivými číslami a spokojnými klientmi.
FESTÍK
Čo sme vytvorili? Prezentačný web + mobilná aplikácia pre najveselší detský festival
FESTÍK.
Ako to dopadlo? Tvorba Festíku bola graficky veľmi hravá, sústredili sme sa na príťažlivé farebné kombinácie a priateľské texty. Aplikáciu si hneď prvé dni po jej publikácii stiahlo vyše 6 000 užívateľov a dostala sa tak do TOP 3 najpoužívanejších mobilných aplikácií na Slovensku v danom čase a segmente. Bola navrhnutá tak, aby organizátori mohli komunikovať so svojimi návštevníkmi aj po udalosti.
Mobilná appka Festík zaistila bezpečnosť detí na festivale, obsahovala informácie o programe a interpretoch a zabavila nielen deti, ale aj rodičov- používaním emoji klávesnice.
HIP HOP ŽIJE
Tento rok sme mali možnosť pracovať aj na 6. ročníku najväčšej hip-hopovej udalosti na Slovensku
Hip Hop žije 2018.
Čo sme vytvorili? Mobilnú aplikácia na informovanie užívateľov, propagáciu, registrácie a nákup lístkov na šiesty ročník festivalu Hip Hop žije.
Ako to dopadlo? Za prvé dni, od vypublikovania mobilnej aplikácie, si ju stiahlo 3 261 užívateľov. Celý projekt bol dotiahnutý do úspešného konca. Užívatelia boli o všetkom pravidelne informovaní a organizátori festivalu s nimi môžu cez appku doteraz komunikovať.
Prvý z rady DIGITAL ALERT je na konci. Ak máte záujem o našu pomoc alebo sa chcete s nami podeliť o ďalšie trendy, určite nám napíšte. 😊