Tvorba web stránky: vyhnite sa najčastejším chybám.

Marketing  4. novembra 2022 Ján Májek

Profesionálna tvorba web stránky je dôležitá, pretože kvalitná web stránka odzrkadľuje hodnoty vašej firmy a zvyšuje jej atraktivitu na trhu. Existuje niekoľko chýb, ktorých sa prevádzkovatelia firemného webu dopúšťajú, a tým prichádzajú o potenciálnych zákazníkov. V tomto článku sme zhrnuli chyby, s ktorými sa pri rekonštrukcii webov stretávame najčastejšie.

1. Tvorba web stránky a nejasná komunikácia

Zlá komunikácia môže spôsobiť, že návštevníci webu opustia web stránku bez toho, aby pochopili vašu službu alebo produkt.

Pri tvorbe web stránky sa zameriavajte najmä na potreby zákazníkov. Majte neustále na pamäti, že váš produkt alebo službu pravdepodobne nepoznajú a prispôsobte tomu váš obsah. Zvoľte si pri komunikácii vhodný tone-of-voice, ktorý vám pomôže nadviazať emocionálny vzťah so zákazníkmi.

tvorba web stránky

Keď zákazník zavíta na domovskú stránku, mal by okamžite zistiť, kto ste a čo robíte. Dajte si záležať na stručnej a jasnej komunikácii, vďaka ktorej vašim potenciálnym zákazníkom vysvetlíte, ako im môžete pomôcť.

2. Neresponzívny dizajn

Nikdy nezabúdajte na optimalizáciu webu pre mobilné zariadenia. Optimalizácia pre mobily v skratke znamená, že sa vaša web stránka optimálne prispôsobí menšej veľkosti obrazovky, ktorá je typická pre mobilné zariadenia. Ak túto optimalizáciu podceníte, môžete prísť o veľké množstvo návštevností, konverzií a predajov.

responzívna web stránka

V súčasnosti až 62,06 % návštevnosti webových stránok pochádza z mobilných zariadení a tieto čísla sa neustále zvyšujú. Optimalizáciu pre mobily odporúčame všetkým našim klientom, ktorí vďaka nej poskytujú zákazníkom prichádzajúcim z mobilných zariadení pozitívny používateľský zážitok.

3. Slabá SEO optimalizácia

Nezabúdajte pri tvorbe webových stránok na SEO optimalizáciu, ktorá rozhoduje o návštevnosti a generovaní potenciálnych zákazníkov. SEO optimalizovaný obsah, ktorý však musí byť aj unikátny a kvalitný, sa organicky umiestňuje na vyšších pozíciách vo vyhľadávačoch.

Toto sú kľúčové tipy, ktoré treba dodržať pri SEO optimalizácii:

  • Používajte kľúčové slová.
  • Pravidelne pridávajte na web kvalitný obsah.
  • Optimalizujte texty, obrázky, nadpisy a META popisy.
  • Založte si lokálny profil na Google Maps.

tvorba web stranky seo

4. Pomalé načítanie webu

Ak sa vaša webová stránka načítava pomaly, je veľmi pravdepodobné, že stratíte návštevníka. Okrem toho môže pomalý web negatívne vplývať na SEO a PPC kampane. Podľa výskumov spoločnosti Google 53 % návštevníkov, prichádzajúcich z mobilných zariadení, opustí webovú stránku, ktorej načítanie trvá dlhšie ako tri sekundy.

Vo všeobecnosti platí, že čím rýchlejšie sa vaša web stránka načíta, tým lepšie pre vás. Ak sa váš web načítava pomaly, môže ísť o technický problém. Preto by ste sa mali obrátiť na skúseného vývojára, ktorý nájde efektívne spôsoby, ako načítanie stránky urýchliť. Problém môže byť napríklad v kóde, obrázkoch alebo v používaní šablón.

5.Tvorba web stránky a chýbajúce CTA  ( Call-to-Action )

Chýbajúca výzva na akciu (call to action) je častou chybou, s ktorou sa stretávame pri opravovaní webov našich klientov. Ak chcete, aby si vaši zákazníci kúpili váš produkt, nechali vám kontakt alebo si prezreli váš produktový katalóg, musíte ich k tomu jasne naviesť. Používajte na to presvedčivé frázy, ktoré ich nabádajú k tomu, aby konali. Tieto frázy by mali byť jednoduché a stručné, napríklad:

  • Pridať do košíka
  • Kontaktujte nás ešte dnes
  • Kúpiť teraz
  • Zistiť viac
  • Mám záujem

Vyššie spomenuté tipy nezahŕňajú všetky body optimalizácie webu. Ide skôr o základné odporúčania, ktoré by ste mali mať na pamäti. Tvorba web stránky nemusí byť zložitá, no môžete sa pritom dopustiť mnohých chýb, ktoré znížia jej kvalitu. Ak pri tvorbe web stránky narazíte na problém, obráťte sa na odborníkov. V UPVISION pre vás vytvoríme profesionálnu webovú stránku, ktorá bude intuitívna, rýchla a atraktívna.

 

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Marketing  28. novembra 2022 Ján Májek

90% informácií, ktoré prichádzajú do mozgu, sú vizuálne a je za tým marketing. Vizuálny marketing...

Čítaj viac
Ako zabezpečiť webovú stránku

Ako zabezpečiť webovú stránku

Marketing, Programovanie  22. novembra 2022 Matej Bojnanský, Frederik Ravas

Ochrana webu je dôležitá a v neposlednom rade zvýši dôveryhodnosť a funkcionalitu vašej webstránk...

Čítaj viac
Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Marketing  21. novembra 2022 Ján Májek

Ak riešite online marketing, pravdepodobne ste už počuli o nástroji Google Tag Manager. Možno vás...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.