Instagram pre začiatočníkov: Ako správne optimalizovať firemný profil 2. časť. Tvorba contentu na Instagram môže byť veľa krát vyčerpávajúca a náročná na čas. V prvej časti článku sme vám podbrobne vysvetlili, pre aké firmy je Instagram profil vhodný, aké cieľové skupiny sa na ňom vyskytujú a ako korektne založiť Instagram business profil spolu so správou príbehov.
Príspevky, ktoré zaujmú
Podstatou príspevkov na Instagrame je zaujať vašu cieľovú skupinu v každej fáze „customer journey“ (cesta zákazníka od povedomia o vašej značke až ku kúpe vášho produktu alebo využitia vašich služieb).
Mali by ste pridávať content, ktorý bude mix nasledovného:
- Pravidelne predstavujte vaše produkty alebo služby s popisom a kvalitnou fotkou. Instagram je silno vizuálny a takýto content motivuje zákazníka rozmýšľať o potrebe vašej ponuky, aj keď to nebola pôvodne jeho priorita.
- Nestačí teda len meno produktu alebo služby, skúste kreatívnejšie opísať ich výhody a pozitívne vlastnosti. Instagram ponúka možnosť priameho označenia produktu na fotke a možnosť zakúpiť si produkt ihneď z instagramového profilu . Na túto funkciu je treba schválenie od Instagram Nákupov.
- Zoberte svoje publikum do zákulisia vašej firmy. Natáčajte videá z kancelárie, z práce na projektoch a rôzne procesy, do ktorých obyčajne vaši followeri nemajú prístup. Týmto spôsobom si získate nálepku transparentnosti.
- Zdieľajte s komunitou úspechy, ktoré vaša firma dosiahla. Dajte Instagramu na vedomie, že vaša firma funguje a hýbe sa dobrým smerom. Skvelým spôsobom, ako ukázať spokojnosť s vašou firmou, je tiež pridávanie fotiek zákazníkov, ktorí zdieľajú fotku od vás zakúpeného produktu alebo služby.
- Získať si veľkú časť nových záujemcov sa dá aj organizovaním „giveaway“. Čo je to? Je to príspevok vo forme „súťaže“, kde sledujúci musia spĺňať určité pravidlá, aby sa mohli zapojiť do možnej výhry. Ľudia radi súťažia a vyhrávajú, preto zvyknú mať giveaways veľký organický dosah.
- Pridávajte, čo je vašej firme blízke. Váš obsah sa nemusí vždy týkať priamo toho, čo predávate alebo ponúkate. Zúčastnili ste sa nejakého eventu? Niekto z vášho tímu dosiahol nezvyčajný úspech? Stala sa vám vtipná príhoda v práci? Zdieľajte to na svojom účte ☺
Akým spôsobom pridávať content?
Je všeobecne odporúčané pridávať príspevky 1x za deň, každý deň v týždni. Tento fakt ale záleží od orientácie vášho biznisu a cieľovej skupiny vašej firmy.
Frekvenciu pridávania obsahu s ľahko môžete vydedukovať z instagramových štatistík, ktoré vám ukážu dni, kedy sú vaši followeri najviac aktívni.
Pridajte do svojho profilu mix z hore vypísaných typov príspevkov, odporúčame aspoň 3 až 5 týždenne, podľa toho akým štýlom chcete prezentovať svoju firmu. Ak máte napríklad profesionálnu advokátsku kanceláriu, vyberte si mix príspevkov so službami, ktoré poskytujete a nakombinujte ho s článkami a projektami, na ktorých pracujete. Predstavte svojich zamestnancov a ukážte publiku, akú komunikáciu od vás môžu očakávať.
Konzistencia príspevkov je často dôležitejšia ako frekvencia, tak isto ako je ich kvalita dôležitejšia ako kvantita.
Krátke videá, ktoré bavia celý svet
Reels je nástroj od Instagramu, ktorý slúži podobne ako kreatívna sociálna sieť TikTok. Tento nástroj použijete na tvorbu krátkych videí a následne ich zdieľate na váš profil. Reels sa na Instagrame neukazujú len na vašom profile, ale aj na domovskej stránke a explore stránke vášho publika.
Ako použiť Reel, aby ste pomohli svojmu biznisu?
Reels sú super nástroj na “show and tell” pre vaše produkty alebo služby. Napríklad, ak predávate oblečenie, môžete v Reels svojim fanúšikom priblížiť benefity vášho produktu, materiály, ktoré používate, ako ladiť vaše oblečenie alebo iné zaujímavé “hacks”, ktoré udržiavajú pozornosť vášho publika.
Reels tiež môžete používať ako zdroj informácií o eventoch pre zákazníkov, detailnejšie opísanie procesov vašej firmy, rozhovory so zamestnancami alebo zákazníkmi, ako formu vlogov alebo uvedenie blížiacich sa projektov.
Hashtag bude na instagrame jeden z vašich najlepších kamarátov.
Hashtag je kombinácia ľubovoľných slov, znakov alebo číslic, ktoré niečo označujú. Používajú sa pre bližšiu kategorizáciu obsahu na sociálnych sieťach. Sú klikateľné a po ich kliknutí sa vám zobrazí content ostatných užívateľov Instagramu, ktorí použili rovnaký hashtag ako aj vy. Hashtagy sú dôležité pri každom príspevku, lebo pomáhajú s dosahom vašich príspevkov. Čím relevantnejšie hashtagy použijete, tým väčší dosah bude mať váš príspevok. Ak používate hashtagy, ktoré nesúvisia s príspevkom, môže nastať opačný efekt – môžu pôsobiť veľmi otravne a nútene.
Na jeden príspevok je ideálne pridať cca 1-10 hashtagov. Všeobecne ale platí, že menej je viac.
Napríklad, aby sme zasiahli svoju cieľovú skupinu na instagrame my, používame hashtagy relevantné k našej firme a jej činnosti: #digitalmarketing #onlinemarketing #marketer #education #digitalizacia #digitalnymarketing #podnikatel #upvision #upvisionsk
Hashtagy môžete využívať aj v Reels aj v Príbehoch, v príbehoch ale nie sú dohľadateľné samostatne.
Individuálna správa Instagramu je často náročnejšia, ako sa na prvý pohľad zdá. Firmy nemajú personálne kapacity a čas venovať sa svojim sociálnym sieťam samostatne. Môžete sa tešiť tiež na články o zakladaní firemných profilov pre ostatné dôležité sociálne média.
V našej agentúre sa naplno venujeme kompletnej správe sociálnych médií, ich udržiavanie a postupné rozširovanie povedomia o vašej značke spolu s ďalšími aktivitamii. Radi pomôžeme aj vám. Ak máte záujem, alebo sa chcete niečo spýtať, kontaktujte nás.