Správa sociálnych médií – Instagram pre začiatočníkov

Marketing  31. marca 2021

Sociálne médiá vládnu nielen nášmu osobnému životu, ale aj biznisu. Firmy si často vo falošnej mienke bezhlavo zakladajú sociálne siete a pridávajú príspevky len preto, aby tam boli, “lebo tam je každý”.

Správa sociálnych médií – Instagram pre začiatočníkov

Správa sociálnych médií a instagram pre začiatočníkov: Ako správne optimalizovať firemný profil. 

Neskôr sa však dostanú k tomu, že veci nefungujú tak, ako by chceli. Nie, užívatelia nečakajú na nové firemné príspevky a reklamy. Sú nároční a chcú kvalitne spracovaný obsah.

V článku sa dozviete, ako používať jednotlivé funkcie Instagramu tak, aby ste dosiahli čo najlepší výkon, zvyšovali hodnotu značky, predaje a dosahovali ďalšie ciele, ktoré aktivitou na Instagrame sledujete.

 

V článku píšeme o tom: 

  • Pre koho je Instagram biznis účet vhodný
  • Ako by mal firemný instagram vyzerať
  • Prečo sú príbehy dôležité a ako na ne 

 

Sociálne média ako konkurenčná výhoda

Instagram patrí medzi jeden z najpoužívanejších marketingovo orientovaných sociálnych médií na svete. Firmy ho využívajú ako zdroj vlastného obsahu, propagáciu, platené reklamy, ale aj ako extra zdroj pri organickom vyhľadávaní (napríklad pomocou hashtagov, ktoré majú pre IG veľký význam).

Je Instagram biznis pre každého?

Mať založený funkčný firemný instagram je síce plus, ale nie každá spoločnosť ho potrebuje pridať do svojej hlavnej marketingovej stratégie. 

Firmy po celom svete využívajú Instagram ako jeden z hlavných zdrojov povedomia o svojej značke. Instagram obsahuje radu efektívnych biznis nástrojov, vďaka ktorým môžete propagovať a zvyšovať svoje predaje priamo na svojom instagramovom účte.

Oplatí sa teda každej firme venovať naplno Instagramu?

Jednoduchá odpoveď je nie. Prečo? Podľa štatistík je primárna veková skupina aktívne používajúca IG 18-29 rokov. Tu prichádzajú firmy s cieľovou skupinou 35+ na prvý z problémov, a to, že sa ich primárny zákazník na instagrame nemusí vôbec nachádzať. 

Je preto dôležité vedieť, aká skupina ľudí je pre vás ideálna ešte predtým, ako začnete premýšľať nad stratégiou marketingovej komunikácie. 

Ak je vaša spoločnosť zameraná na cieľovú skupinu napríklad 45+, je lepšie sústrediť svoje sily a financie na biznis v inom médiu, a to Facebooku (najmä na slovenskom trhu).

Založenie profilu na Instagrame má však veľký význam ako podpora organického vyhľadávania na tejto sociálnej sieti,  vtedy, keď si zákazníci dobrovoľne a prirodzene hľadajú vaše služby alebo produkty na internete. 

Ak máte čas a (alebo) financie na plnohodnotné spravovanie účtu, je len výhodou do toho ísť. Ak však plánujete založiť Instagram a nevenovať jeho spravovaniu žiadny čas, môžete vaše úsilie sústrediť radšej do spomínaného Facebook účtu. 

 

statistika-pouzivatelia-social-media-instagram-upvision

Zdroj: Hootsuite

Ako si najefektívnejšie upraviť firemný profil Instagram od základov

Dobré meno je základ 

Používateľské meno je prvý faktor, s ktorým váš zákazník pracuje. Je teda dôležité, aby obsahovalo pravé meno alebo rozpoznateľnú skratku vašej firmy. Používateľské meno by ďalej nemalo obsahovať číslice (iba ak sa číslice nachádzajú v názve vašej stránky) a iné znaky, ktoré nesúvisia s vašou firmou. 

Ak je vaša doména na Instagrame už obsadená, môžete pridať na koniec názvu štát, v ktorom vaša firma reziduje.  (napr. SK/CZ).

Príklad:  My na našom profile používame doménu “upvision.sk” ň

 

Najdôležitejší vizuál na vašom profile

Profilová fotka obsahuje logo vašej firmy alebo jej univerzálne iniciály. Práve logo je to , čo si zákazník najľahšie zapamätá a ihneď spojí s vašou značkou. Pre profesionálny efekt je dôležité, aby bolo logo vo vysokom rozlíšení (najlepšie formát aspoň 1280×1280) a zabralo celé miesto určenej plochy. Instagram využíva guľatý formát profilovej fotky, pri tomto je treba zvážiť, aké logo používate a zmeniť ho podľa potreby, napríklad doplniť okraj. 

Príklad: V Upvision používame prvú časť názvu našej firmy, teda „UP.“ v červenej farbe, ktorá zodpovedá našej vizuálnej identite. 

 

Prvý dojem je dôležitý 

BIO alebo popis účtu vyjadruje prvé informácie o zameraní vašej spoločnosti. Tu máte možnosť pridať veľmi krátky popis, čiže jedna alebo dve vety o zameraní vašej firmy. Pridať môžete napr. aj váš slogan či motto. Okrem popisu nesmiete zabudnúť link na vašu webovú stránku. Zbytočne dlhé popisy a veľa emotikonov môže odpútavať pozornosť od obsahu vašej stránky a pôsobiť neprofesionálne.

 

Príklad: firma HP: „Vytvárame technológiu s jedným účelom a to zlepšiť život každému a všade.“ 

mockup-social-media-profile-instagram-upvision

 

Kde začína business 

Aby bol váš Instagram čo najúčinnejší, je dôležité aby ste ho prepli na firemný účet. Ten vám poskytne náhľad do „Instagram Analytics“, čo sú dôležité štatistiky, ktoré zbierajú informácie ako vek, pohlavie a regionálny pôvod vášho publika. 

Analytiká ukazujú aj pomer interakcie, impresií, dosah a návštevnosť vášho profilu. Štatistiky´vám pomáhajú sledovať a merať úspech, prípadne neúspech vašej marketingovej komunikácie. Podľa týchto informácií ďalej nastavíte svoju komunikáciu, reklamy, kampane a pod. 

Štatistiky sa vám budú zobrazovať aj v príbehoch a podľa nich je možné zistiť spätnú väzbu svojho publika. Nebudete už musieť hádať, koľko ľudí vám opdovedalo na storku, ale získate presný prehľad o interakciách. Tieto informácie vám pomáhajú zistiť,  čo vašich sledovateľov baví najviac, na čo reagujú najlepšie a akým smerom sa v budúcnost uberať. 

 

Príbeh, na ktorom záleží

Instagramové príbehy udržiavajú priamy kontakt s vašimi zákazníkmi a zasadzujú ich do priameho diania firmy, čo pomáha utužiť vzťahy s klientom. 

Príbehy ponúkajú široký výber možností interakcie, od Instagram ankiet, otázok, poloha, gify, hudba, tagy, hashtagy, odpočítavanie, kvíz až po možnosť „potiahnutie hore“ s linkom na vybranú stránku. Táto možnosť je ale oficiálne dostupná len stránkam, ktoré majú 10 000+ fanúšikov. 

 

Čo teda pridávať do príbehov? 

Jednoducho povedané, všetko čo súvisí s vašou firmou. O príbehoch sme už podrobnejšie písali našom článku o Instagram stories

Príbehy slúžia nato, aby sa firma mohla zblížiť so zákazníkom. Môžete teda pridávať vašu ponuku produktov alebo služieb, pracovný tím, fotky a videá z kancelárie alebo firemných  výletov, ale aj výhodné ponuky, spolupráce, úspechy, spokojných zákazníkov, feedback či hodnotenia. Obsah už záleží od osobnosti vašej firmy. 

Frekvencia príspevkov by mala byť primeraná serióznosti vašej organizácie a cieľovej skupiny.

Štatistiky o aktivite užívateľov Instagram stories ukazujú, že najoptimálnejším spôsobom je pridávať stories 4-5 krát do týždňa,  1-7 príspevkov. 

Bližšie informácie kedy a čo pridávať vám ale poskytnú vyššie spomenuté Instagram Analytics, na základe  ktorých si môžete upraviť frekvenciu príspevkov a obsah podľa odozvy. Formát môže byť video aj fotografia. 

 

Zvýraznite to dôležité  

Highlights alebo zvýraznené príbehy pozostávajú z výberu dôležitejších príbehov, ktoré ukladáte do kategórií a zostanú na vašom profile až do ich odstránenia. 

Zvýraznené príbehy sú najlepšie využiteľné, keď pomocou svojich príbehov propagujete produkty alebo služby, aktuálnu alebo dočasnú ponuku, akcie, súťaže , projekty či náturu vašej spoločnosti. 

Rozdelenie kategórií  môže byť pestré a odvíja sa od typu biznisu. Každý zo zvýraznených príbehov by mal mať obmedzené množstvo kategórií a fotiek, ktoré obsahujú.

 

mockup-instagram-profil-social-media-upvision

 

V ďalšom článku o Instagrame sa dočítate o tom, ako tvoriť obsah, ktorý neomrzí…

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.