Reklamná agentúra a projektový management. Rozhovor s našou account managerkou

Marketing, Tipy  18. marca 2022 Ján Májek

Naša Account Managerka Miriam prezradila na akom princípe funguje projektový management, ako ho zvládnuť čo najlepšie a v čom vidí najväčšie benefity. Miriam sa o grafiku, dizajn a reklamy zaujímala už od strednej školy, a preto sa rozhodla ísť študovať na Umeleckú SŠ a pokračovalo to marketingovou komunikáciou na UCM. V rozhovore ju vyspovedala naša kolegynka Dominika.

1. Prezraď nám niečo o sebe. Čomu si sa venovala pred prácou v digitálnej agentúre UPVISION? Aké máš skúsenosti s marketingom?

Reklamná agentúra si vždy vyžaduje aj marketingové / umelecké vzdelanie. Ako to bolo u teba ? To, že pracujem v segmente reklamy, sa začalo Strednou Umeleckou školou v Trenčíne. Ako malá som vždy rada kreslila, aj keď som to nevedela, no rozhodnutie ísť na Umelecké školu ma utvrdilo v tom, že oblasti dizajnu sa chcem venovať viac hĺbky. Na talentové skúšky do Trenčína som sa svedomito pripravovala a nakreslila až 1 zátišie. 😀 Najskôr ma nevzali, no podala som si odvolanie a nakoniec to vyšlo. Vôbec som nevedela kresliť, čo bol síce prúser, ale rozhodla som sa, že sa všetko naučím. Dá sa povedať, že naučiť sa môžeme takmer všetko, pokiaľ chceme.

Ďalej som išla študovať marketingovú komunikáciu na UCM do Trnavy. Počas školy som mala množstvo voľného času a keďže som vedela, že chcem robiť v marketingu, prispôsobovala som tomu aj moje aktivity a brigády. Najskôr som pracovala v neziskovke, kde som sa venovala marketingu. Potom som bola v školskom časopise a tam som sa stala vrchnou grafičkou. Postupne som začala vytvárať grafiky pre rôznych klientov, ktorí sa ku mne dostali.

2. Kde si sa prvýkrát stretla s pojmom projektový management a ako si sa dostala k tejto pracovnej funkcii?

S týmto pojmom som sa stretla prvýkrát na Vysokej škole, ale veľmi ma to nebralo, pretože som ešte nevedela, čo to obnáša. Chodili k nám prednášať rôzni ľudia z marketingových agentúr, ktorí hovorili o pracovných pozíciách, no nenapadlo vtedy prihlásiť sa na pozíciu account managera.

Po škole som si hľadala prácu a videla som, že do Upvision hľadajú account managera. A tak ma napadlo, že to vyskúšam a prihlásim sa. Po niekoľkých kolách pohovoru ma nakoniec zobrali, aj keď som nemala príliš veľa skúseností s projektovým managementom. A som tu doteraz, za čo som rada. 🙂

3. Čo je tvojou úlohou na pozícii account managera v reklamnej agentúre? Aké projekty máš na starosti?

V reklamnej agentúre UPVISION Mám na starosti projekty v digitánej agentúre, kde sa zaoberáme tvorbou webových stránok a reklám v online priestore. Nakoľko niektorí klienti chcú riešiť len reklamy na Facebooku, Google či iných platformách, iní len webové stránky a niektorí oboje.

Dostanem na starosť nový projekt, niekedy s klientom komunikujem samostatne, inokedy prostredníctvom šéfov. No vo väčšine prípadov komunikujem s klientom samostatne.

Informácie, ktoré od klienta dostanem následne spracujem a posúvam ďalej na zodpovedných ľudí, ktorí vytvárajú konkrétne riešenia.

Pri webovej stránke dostanem informácie, čo všetko má obsahovať. Na základe toho sa tvorí štruktúra webu, odporučia sa určité prvky a ich umiestnenie. Tento proces sa konzultuje s grafikom alebo programátorom, aby mala stránka čo najlepšie riešenie.

Zistené informácie spracujem pre grafika, ktorý kreslí vizuál, následne pre programátora, ktorý stránku kódi alebo iných členov tímu, ktorí participujú na projekte. Všetko sa samozrejme schvaľuje, konzultuje a tlmočí s klientom. V podstate rovnaký proces komunikácie prebieha aj pri reklamách, kedy sa hľadá a odporúča najlepšie riešenie.

Na začiatku nebolo jednoduché orientovať sa v rôznych oblastiach, no samozrejme moji milí kolegovia mi všetko vysvetľovali a myslím si, že som sa toho dosť naučila a projekty idú tak ako majú.

 

Reklamná agentúra

Reklamná agentúra projektový menežment

4. Ktoré činnosti na projekte sú tvoje najobľúbenejšie a naopak, ktoré menej obľúbené?

Veľmi rada mám tvorbu webových stránok, byť pri tom procese, kedy sa na základe klienta a jeho značky vytvára jedinečná stránka. Sledovať ako postupne z pár viet v poznámkovom blogu vzniká krásny projekt s jedinečnou grafikou a novými funkciami. Mám rada aj vymýšľanie nových kampaní a teší ma, keď je klient otvorený novým veciam a nápadom.

A možno medzi menej obľúbené činnosti by som zaradila sledovanie termínov a poháňanie ľudí, ak sa nestíha. Projekt musí byť odovzdaný na čas, ale nakoľko som milý človek, súrenie ostatných ľudí robím s nie veľkým nadšením.

5. Ako by si v stručnosti vysvetlila, čo to ten projektový management v reklamej agentúre vlastne je? Čo je jeho hlavnou úlohou?

V jednoduchosti to, čo je na začiatku povedané iba slovami, nápad alebo potreba v hlave klienta, sa stane viditeľným a úspešným riešením. A to v požadovaný čas a s efektívnym výsledkom. A hlavná úloha projektového managementu je asi to, aby mal projekt význam – efektivitu. Pretože, ak sa vytvorí niečo, čo klientovi neprinesie požadované výsledky, je to preňho zbytočné. Samozrejme vrátane prinesenia klientov sa projekt musí páčiť aj zákazníkom.

6. Aké nástroje na riadenie projektov v agentúre využívate?

Na to, aby sme vedeli, koľko času sa trávi na projektoch využívame Clocify. Pre taskovanie a priraďovanie úloh, ako aj pre komunikáciu používa reklamná agentúra prevažne Asanu a na rýchlu komunikáciu s klientami využívame najčastejšie WhatsApp.

7. Aké benefity vidíš v projektovom managemente? Figurujú tam aj nejaké negatívne faktory ako napríklad stres či tlak?

Reklamná agentúra a práca v nej má výhodu , že v podstate zabrdnete do každej oblasti marketingu, keďže projekty sú obsiahle riešenia. Čiže sa naučíte aj to, čo by ste nečakali. A predsa je skvelé mať vo veciach prehľad.

A samozrejme tlak pociťujem, ale dá sa to zvládnuť, veď po vyťažených dňoch vždy prídu tie voľnejšie. A sme tím kolegov, ktorí si navzájom pomáhajú.

8. Určite ťa projektový management naučil množstvo nových vecí. Využívaš doterajšie skúsenosti aj v iných sférach?

Samozrejme, nakoľko som sa venovala grafike a stále vo voľnom čase ju rada robím. Spolupráca na projektoch s dizajnérom mi ukázala nové veci. Rovnako tak aj spolupráca s inými oblasťami napríklad SEO, copywriting a podobne mi pomáhajú pri projektoch aj mimo práce.

9. Na aký zrealizovaný projekt si najviac hrdá a prečo?

To ma nič nenapadá, nakoľko každý projekt je tímová práca. Vždy ma teší, ak vznikne krásna webka alebo efektívna reklama. No ako som už povedala, nie som v tom sama. 🙂

10. Vedela by si odporučiť nejaké tipy a triky pre niekoho, kto nemá žiadne, prípadne minimálne skúsenosti, ako lepšie zvládnuť projektový management?

Asi najpodstatnejšie je, že treba byť organizovaný a mať vo veciach poriadok. S týmto som síce na začiatku mala problém, nakoľko som nikdy taký človek nebola, no čas strávený na projektoch a nutnosť byť organizovaný ma tomu naučili. Sú veci, ktoré mi pomáhajú, aby som na nič nezabudla. A to je napríklad spomínaná Asana alebo farebné vlajočky v mailoch, ktorými si vyznačujem urgentnosť a dôležitosť alebo väčšie projekty, na ktorých pracujeme a viem, že mailová komunikácia bude veľmi obsiahla.

Reklamná agentúra je pre ľudí, ktorých baví marketing a vedia si predstaviť pracovať s vysokým nasadením. Ak vás baví marketing a vedeli by ste si predstaviť pracovať pre digitálnu agentúru, určite to skúste. V Upvision máme otvorených niekoľko pracovných ponúk, neváhajte sa nám ozvať a možno vám to vyjde, tak ako mne.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Tipy, Marketing, Social media  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.