Reklama na Googli pre B2B segment

Marketing, Výkon, Povedomie  27. októbra 2022 Ján Májek

Ak vlastníte B2B spoločnosť alebo pre ňu pracujete, reklama na Googli môže posilniť vašu firmu tým, že priláka na web cieľových klientov, ktorí majú záujem o vaše služby alebo produkty. Pred spustením kampane je však dôležité pochopiť, že B2B si vyžaduje úplne iný prístup ako marketing pre segment B2C. V tomto článku si vysvetlíme, ako sa tieto dva segmenty líšia a uvedieme si niekoľko účinných stratégií pri využití Google reklám na zlepšenie predaja.

Ako sa líši B2B segment od B2C?

Pri nastavovaní a optimalizácii Google Ads kampaní pre B2B segment sa obchodníci a marketéri stretávajú s viacerými výzvami.

Na nákupnom procese B2B sa v porovnaní s B2C podieľa viac zainteresovaných strán. Spoločnosti pred nákupom dlhšie zvažujú, či je kúpa produktu alebo služby skutočne výhodná. Taktiež uprednostňujú uzatváranie zmlúv na dlhšie obdobie, a preto trvá dokončenie predaja oveľa dlhšie.

Veľkosť publika je v B2B segmente užšia, no konkurencia je zvyčajne veľká. Preto je náročnejšie vygenerovať vyšší objem leadov. Nízky objem vyhľadávania a vysoká konkurencia môže tiež viesť k vysokému CPC (cost-per-click).

Reklama na googli

Reklama na Googli a osvedčené postupy pre B2B segment

Poznanie vyššie uvedených výziev nám môže pomôcť pri správnom nastavení a optimalizovaní reklám na Googli pre B2B segment. Toto sú niektoré z osvedčených postupov, ktoré vám pomôžu zvýšiť výnosy B2B firmy a znížiť náklady za reklamu na Googli.

Pracujte s kľúčovými slovami

Reklama vo vyhľadávaní je najefektívnejšia forma reklamy, pretože cieli na ľudí, ktorí aktívne vyhľadávajú váš produkt alebo službu. Práve preto je výber správnych kľúčových slov jedným z najdôležitejších faktorov pri vytváraní úspešnej Google reklamy. Vyhľadávajte kľúčové slová, ktoré sú pre vašu reklamu relevantné a zároveň nie sú príliš drahé.

Long-tail Klúčové slová

Používajte long-tail kľúčové slová, ktoré vám na váš web prilákajú skutočných záujemcov o váš produkt. Ak napríklad predávate kancelárske stoly z masívu, vaše long-tail kľúčové slovo by mohlo vyzerať takto „masívny kancelársky stôl v tvare L“. Keďže je konkurencia v B2B segmente vysoká, pri využití long-tail kľúčových slov máte väčšiu šancu dostať sa na vyššie pozície vo vyhľadávači. Zároveň máte aj väčšiu šancu prilákať na váš eshop alebo korporátny web zákazníkov, ktorí skutočne hľadajú váš produkt a sú ochotní zaň zaplatiť.

Google Ads

Vylučujúce kľúčové slová

Lepšie zacielenie reklamy na vašich potenciálnych zákazníkov dosiahnete aj s využitím vylučujúcich kľúčových slov. Týmto opäť zvýšite šance, že sa vaša reklama na Googli zobrazí najmä potenciálnym zákazníkov a tým zefektívnite návratnosť investícií. Využitie vylučujúcich kľúčových slov si dokážeme vysvetliť na jednoduchom príklade. Ak sa napríklad špecializujete na predaj zdravotníckych topánok, môžete zvážiť pridanie vylučujúcich kľúčových slov pre výraz „športové topánky“. Vďaka tomu zabránite tomu, že na vašu reklamu kliknú používatelia, ktorí hľadajú topánky na šport.

Nezabúdajte na prieskum kľúčových slov. Po niekoľkých týždňov skontrolujte údaje a zistite, či vaša reklama dosahuje požadované výsledky. Možno budete musieť kľúčové slová mierne upraviť, aby ste zvýšili návštevnosť a predaje.

Navrhnite vysoko konverznú landing page

Keď už vynaložíte veľké úsilie na vylepšenie a optimalizovanie Google Ads kampaní, bola by škoda prísť o ťažko zarobené kliknutia kvôli zle navrhnutej landing page.

Dajte si na tvorbe landing page skutočne záležať. Ak máte vytvorených niekoľko kampaní pre viacero produktov alebo služieb, každá z nich by mala mať svoju vlastnú landing page.

Pri navrhovaní landing page vám pomôžu tieto tipy:

  • Umiestnite na landing page stručný, jasný a výrazný titulok.
  • Vytvorte pre potenciálnych zákazníkov relevantnú ponuku, ktorá ich presvedčí, aby vám zanechali svoje kontaktné údaje.
  • B2B zákazníci potrebujú zistiť, ako môže váš produkt alebo služba pomôcť ich podnikaniu. Vytvorte pútavé texty, ktoré im tieto informácie poskytnú.
  • Dajte si záležať aj na vizuálnych prvkoch, ako sú videá a obrázky.
  • Landing page by mala obsahovať krátku a priamu CTA (call-to-action).

Google adwords

Nezabúdajte na remarketing

Funkcia remarketingu v Google Ads umožňuje cieliť reklamné kampane na používateľov, ktorí už v minulosti navštívili váš web. B2B zákazníci si robia pred výberom spoločnosti prieskum a zvažujú 3-5 potenciálnych poskytovateľov služieb alebo predajcov produktov.

Vďaka remarketingu zostanete počas tohto výberového procesu v popredí záujmu. Remarketing je skvelý spôsob, ako sa pripomenúť potenciálnym zákazníkom, ktorí už predtým videli vašu reklamu na Googli. Môže vám priniesť dodatočné konverzie, ktoré by inak neprišli. Je tak ideálnym doplnkom bežnej Google reklamy a odporúčame ho všetkým našim klientom.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Vizuálny marketing: grafické trendy 2023

Marketing  28. novembra 2022 Ján Májek

90% informácií, ktoré prichádzajú do mozgu, sú vizuálne a je za tým marketing. Vizuálny marketing...

Čítaj viac
Ako zabezpečiť webovú stránku

Ako zabezpečiť webovú stránku

Marketing, Programovanie  22. novembra 2022 Matej Bojnanský, Frederik Ravas

Ochrana webu je dôležitá a v neposlednom rade zvýši dôveryhodnosť a funkcionalitu vašej webstránk...

Čítaj viac
Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Čo je google tag manager a prečo ho používať?

Marketing  21. novembra 2022 Ján Májek

Ak riešite online marketing, pravdepodobne ste už počuli o nástroji Google Tag Manager. Možno vás...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.