Optimalizácia pre vyhľadávače B2B segment (case study)

Marketing  20. mája 2021 Frederik Ravas

V dnešnom článku vám prinášame exkluzívny náhľad do marketingovej praxe. Konkrétne sa bližšie pozrieme na optimalizáciu pre vyhľadávače. Ukážeme vám, aké techniky sme zapojili pre zvýšenie organickej návštevnosti a povedomia o značke pre nášho klienta.

Optimalizácia pre vyhľadávače B2B segment (case study)

Search engine optimisation (SEO) alebo optimalizácia pre vyhľadávače je súbor techník, ktoré pomáhajú webovým stránkam zobrazovať sa vo vyhľadávačoch, akým je napríklad Google, pri relevantných vyhľadávaniach. Vyhľadávania a aj celá optimalizácia je založená na princípe kľúčový slov, resp. výrazov a fráz, pomocou ktorých ľudia vyhľadávajú obsah na Google. Pozrite sa, ako sme z dlhodobého hľadiska vylepšili postavenie spoločnosti securion v rámci vyhľadávania, a teda zvýšili konkurencieschopnosť v online prostredí.

Článok je pokračovaním viacdielnej sérii, v ktorej pre vás mapujeme našu dlhodobú spoluprácu s firmou securion. V prípade, že vás zaujímajú aj iné marketingové témy, a chcete riešiť online marketing komplexne, prečítajte si aj náš predchádzajúci článok o brandovej komunikácii.

Prečo je SEO dôležité?

Umiestňovanie sa na popredných pozíciách Google vyhľadávania na relevantné kľúčové slová vo vašom segmente je obvykle hlavným zdrojom organickej návštevnosti. Ak sa nejedná o priame vyhľadávanie, teda také, kedy je už  užívateľ s vašom značkou oboznámený a hľadá ju podľa názvu, hrá SEO kľúčovú úlohu pri oboznamovaní sa so značkou, a jej objavovaní prostredníctvom Google vyhľadávania. Čím vyššiu pozíciu okupujete, tým je vyššia pravdepodobnosť, že užívateľ pristane práve na vašej stránke. Kľúčové slová môžu slúžiť aj ako základ pre tvorbu stratégie publikovania obsahu. Na začiatok vám môžu pomôcť aj tieto naše odporúčania na zvýšenie pozícií vo vyhľadávaní.

On-page SEO – optimalizácia obsahu

Aký obsah je najlepšie publikovať? Túto otázku klientom zodpovedáme na základe vypracovanie analýzy kľúčových slov. Tá poskytuje prehľad toho, aké výrazy a slovné spojenia sú najčastejšie zadávané do vyhľadávania Google, čo nám dáva predstavu o tom, aké témy ľudí zaujímajú, a teda, aký obsah by sme mali produkovať. Týmto postupom zabezpečíme, že klient dokáže z času investovaného do tvorby organického obsahu dosiahnuť čo najefektívnejšie výsledky.

analyza-klucovych-slov-upvision

Analýza kľúčových slov

Napríklad, pri vyhľadávaní frázy „súhlas so spracovaním osobných údajov“ môžeme vidieť, že v priemere je toto kľúčové slovo vyhľadávané 1900-krát mesačne, a teda  má hodnotu pre klienta tvoriť obsah k tejto téme. Zároveň môžeme z ilustrácie vyčítať, že spoločnosť securion sa vďaka kvalitnému SEO a neveľkej konkurencii nachádza v organickom vyhľadávaní pre tento výraz priemerne na 6. pozícii. Zvyšuje sa tak pravdepodobnosť, že užívatelia Google po vyhľadaní  tohto výrazu kliknú práve na článok od securion.

vysledky-vyhladavania-optimalizacia-pre-vyhladavace-google

Výsledky vyhľadávania Google pre výraz: „súhlas so spracovaním osobných údajov“

 

Tvorba hodnotného obsahu

Publikovanie informatívnych článkov z prostredia ochrany osobných údajov na blogu spoločnosti bolo a je jednou z najdôležitejších činností pre securion. Organickým obsahom dokážeme kontinuálne oslovovať potenciálnych zákazníkov v rámci budovania povedomia o značke. Preto je ale dôležité, aby bol obsah ľahko dostupný vo vyhľadávačoch, akým je napríklad Google. Články na blogu preto dôkladne optimalizujeme na základe SEO „best-practices , ktoré ponúka rozšírenie pre WordPress, Yoast.

Ako môžete vidieť na nasledujúcom grafe. V období jedného roka, sme tvorbou obsahu zindexovali takmer 150 nových relevantných kľúčových slov. Zároveň, koláčové grafy predstavujú pomer pozícií, ktoré jednotlivé stránky webu dosahujú vo vyhľadávaní Google. Pre porovnanie, na začiatku tvorili kľúčové slová na pozíciách 1 až 10 iba 5,5%, čo z celkového počtu 436 indexovaných kľúčových slov predstavuje 24 zápisov. V priebehu roka sa tento pomer vďaka pravidelnej tvorbe obsahu a optimalizácii vyšplhal na 244 (38,3%) z celkového počtu 585 indexovaných kľúčových slov. Sledujeme teda výrazný nárast v počte stránok listovaných na popredných pozíciách vo vyhľadávaní Google. Securion sa tak zobrazuje na niektorej TOP 10 pozícií vyhľadávania u takmer 40% všetkých indexovaných kľúčových slov.

optimalizacia-pre-vyhladavace-collabim-upvision

Off-page SEO – získavanie spätných odkazov

V rámci zlepšovania pozícií vo vyhľadávaní Google, ako aj zvyšovania povedomie o značke takisto využívame a investujeme do získavania spätných odkazov na web securion z externých zdrojov. Ako odborníci na témy ochrany osobných údajov majú konzultanti securion určite čo ponúknuť z hľadiska obsahovej hodnoty aj najväčším business portálom na Slovensku s veľkým objemom návštev na webe. Ten následne vďaka kolaboráciám a investíciám do linkbuildingu dokážeme smerovať práve na web spoločnosti. Pozrite si napríklad kliknutím na obrázok:

frederik-ravas-gdpr-ochrana-osobnych-udajov-securion

YouTube a optimalizácia pre vyhľadávače

Okrem Google, securion publikuje obsah – náučné video-školenia GDPR – aj na YouTube. Prečo spomíname YouTube v článku na tému: optimalizácia pre vyhľadávače? Možno vás to prekvapí, ale YouTube je po Google druhým najpoužívanejším vyhľadávačom. Počas sledovaného obdobia sme v spolupráci so securion začali s vydávaním novej série video-školení GDPR. Z nasledujúcej ilustrácie vyplýva, že počas tohto obdobia zaznamenal YouTube kanál spoločnosti viac ako 2600 vzhliadnutí, a publikum mu vcelku venovalo takmer 140 hodín pozornosti.

Tieto štatistiky boli podporené aj propagáciou určitých videí prostredníctvom Google Ads a ich zahrnutím v link-buildingových aktivitách ako doplnok PR článkov. Ako môžete vidieť, výrazný výkyv vo sledovanosti zodpovedá práve uverejneniu jedného z videí ako súčasť PR článku, ktorý sme spomínali vyššie. Jednotlivé aktivity digitálneho marketingu sú úzko prepojené. Harmonickou kombináciou viacerých taktík a aktivít tak dokážeme vyťažiť maximum z času a budgetu venovanému tvorbe a distribúcii obsahu.

počet-vzhliadnuti-youtube-upvision

Keďže YouTube sa, podobne ako Google, radí medzi vyhľadávače, aj obsah tvorený a publikovaný na YouTube dokážeme optimalizovať tak, aby bol pozitívne vnímaný jej algoritmom, a získal tak lepšie hodnotenie z pohľadu relevancie pri jeho vyhľadávaní. S týmto procesom nám pomáha nástroj VidIQ, pomocou ktorého optimalizujeme jednotlivé videá.

youtube-seo-optimalizacia-pre-vyhladavace-vidiq-upvision

Ako sme spomínali na začiatku, optimalizácia pre vyhľadávače je dlhodobou taktikou, vďaka ktorej však dokážu firmy dosiahnuť veľmi zaujímavých výsledkov. To predovšetkým z dôvodu, že organická návštevnosť nič nestojí. Firmy okupujúce vrchné priečky vyhľadávaní tak získavajú značnú výhodu oproti konkurencii, a pasujú sa do pozície trhových lídrov. Tvorba obsahu a jeho účel zasa zabezpečuje budovanie vzťahu s potenciálnymi zákazníkmi a posilňuje hodnotu značky. Ak aj vás SEO techniky spomenuté v článku zaujali, radi vám pomôžeme v boji o popredné pozície vyhľadávania Google.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Frederik Ravas

Frederik Ravas

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Povedomie o značke a content marketing B2B (case study)

Povedomie o značke a content marketing B2B (case study)

Case studies, Marketing, Povedomie, Social media  31. mája 2021 Frederik Ravas

Z pohľadu zvyšovania povedomia o značke sa pri spolupráci s naším klientom securion zameriavame n...

Čítaj viac
Facebook čoskoro zruší Analytics

Facebook čoskoro zruší Analytics

Marketing  28. mája 2021 Miriam 

Inzerenti alebo vývojári, ktorí si budú chcieť zachovať prístup k svojim aktuálnym údajom, budú m...

Čítaj viac
HĽADÁME GRAFIKA

HĽADÁME GRAFIKA

Marketing  27. mája 2021 Miriam 

Kto sme ? Sme digitálna full-service agentúra, ktorá svojim klientom pomáha pripravovať komunikác...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.