INFLUENCERI + INSTAGRAM. PREČO PRÁVE TÁTO KOMBINÁCIA?

Social media  22. júla 2020 Ján Májek

Influenceri sú ľudia, ktorí sú pre niečo populárni a majú vplyv na verejnosť, propagujú prostredníctvom svojich social profilov nejakú značku. Spolupráca so značkami môže byť jednorázová, no tiež dlhodobá. Známi ľudia sa môžu stať ambasádormi značky, tútormi, ktorí so značkou doslova žijú dlhšie obdobie. Pravidelne postujú iba jej produkty a majú ju „pod svojimi krídlami.“ Alebo ona ich?

Fotia sa pekné fotky, točia videá, pridávajú Insta stories s produktami značky. Či už raz alebo periodicky, otázka znie: „Oplatí sa spolupracovať s influencermi na Instagrame?“

Áno, oplatí. Pretože na Instagram sa nechodí priamo predávať, na Instagram sa chodí pozerať pekné fotky. Je to samozrejme nadnesené, no business jazykom tam až tak neoslovíte. Naopak jazykom ľudí, ktorým hovoria influenceri, sa môžete dostať oveľa ďalej. Ľudia priťahujú ľudí. Je dobré vidieť za značkou reálnu osobu.

Prečo spolupracovať s influencermi

1. Vaša značka bude „ľudskejšia“

Pojem značka je ľuďom vzdialený. Často nevedia, KOHO si pod tým predstaviť. Ak ju spojíte s influencerom, urobíte z nej niečo oveľa osobnejšie, „ľudskejšie.“

Ľudia chcú komunikovať s ľuďmi. Ak za vašou značkou bude stáť ich „obľúbenec“, k vzťahu „predajca- kupujúci“ sa pridajú sympatie, väčšia dôvera, stotožnenie sa so značkou. Vlastne ide skôr o stotožnenie sa s inflencerom, ale ten predsa v danom prípade reprezentuje aj vašu značku, no nie?

2. Zlepšenie reputácie + „internetový WOM efekt“

Aj táto dvojica výrazov má čo povedať.

Sú okolo vašej firmy negatívne názory? Potrebujete sa rýchlo dostať z toho von? Influencer vám s tým rozhodne dokáže pomôcť. Môže zdieľať pozitívne skúsenosti s vaším produktom, pravidelne prispievať, odkazovať na váš produkt, šíriť svoju spokojnosť. Jeho slovo má veľký dosah.

Pozitívne slovo z úst inflencera môže prevážiť negatívne komentáre ľudí. Práve word-of-mouth (WOM) efekt je často rozhodujúci, aj keď je na internete a nie osobne podaný. Ľuda radi veria ľuďom, ktorých majú radi či obdivujú. Takým človekom môže byť práve váš influencer/ambasádor. Dajte si záležať, aby bol naozaj spokojný a mohol vás bez výčitiek postnúť na svoj Instagram.

3. Influencer = autentickosť sama

Okrem toho, nič nedodá vašej značke väčšiu autentickosť ako svojský influencer. Každý je iný, každý inak komunikuje a to je presne to, čo vašu značku môže odlíšiť. Vyberajte poctivo. Nájdite niekoho, koho hodnoty či štýl komunikácie sa hodí tomu vášmu. Cez jeho osobu bude vaša značka viac uveriteľná.

Veď čo je autentickejšie než rýchle, chytľavé Insta storky. Generáciu Y a Z máte zasiahnutú v priebehu pár minút. Vedia napr. aj natočiť video, v ktorom uvedú novinku na trh alebo ukážu ako jednoducho sa dá váš produkt ovládať.

Autentický product placement je základ úspechu. Je dobré, ak sledovateľ vidí za komerčným príspevkom príbeh. Ako sa influencer dostal k produktu? Prečo ho používa? Prečo by si ho mal kúpiť?

Na Instagram sa dá dobre cez infleuncerov integrovať napr. aj súťaž.

4. Zvýšenie povedomia aj kliknutí

O tom, že influencer vám zvýši povedomie o značke nie je pochýb. No môžete ich mať aj viac a každý z nich k vám môže doniesť niekoško stoviek návštevníkov. Najúčinnejším prostriedkom sú prekliky. Či už na váš firemný Instagram alebo priamo na web. Často je takáto spolupráca s influencerom len barterová. Vy mu dáte produkt, on vás prezdieľa, prelinkuje. Nemusíte míňať peniaze na reklamu a aj tak sa vám návštevnosť zvyšuje.

AKO spolupracovať s influencermi?

1. Influenceri – vyberte si toho správneho

Prvým krokom je nájsť toho správneho influencera pre vás. Niekoho, kto je vo vašej sfére podnikania populárny. Ak máte napr. e-shop s oblečením alebo prírodnou kozmetikou, hodiť sa vám budú módne blogerky. Pozerajte sa však aj na ich záujmy, hobby. Ak je niektorá z nich vášnivou turistkou, aj váš e-shop so športovým a horským vybavením bude vhodný.

2. Nadviažte partnerstvo (priateľstvo)

Druhým, dôležitým bodom, je vytvorenie partnerstva s influencerom. Stane sa človekom, ktorý bude možno opakovane postovať váš produkt a zvyšovať tak vašu dôveryhodnosť. On sám vám musí veriť. Ako priateľ priateľovi.

Pri budovaní takéhoto vzťahu je dobré nechať mu slobodu vo vytváraní postov. Je to predsa jeho osobný profil. Na druhej strane je dobré pripraviť si tzv. „mood board“, tabuľku s obrázkami, ktoré mu ukážu atmosféru, štýl, v ktorom chcete ladiť komunikáciu.Je dobré, ak približne vie, aký typ obsahu má uverejňovať. Ostatné však nechajte na ňom. Verte aj vy jemu/jej. Hovorí jazykom vašej cieľovky.

3. Merajte výsledky, ktoré vám doručia influenceri

Na konci tohto celého, je dobré vedieť, či bol pre vás influencer správnou voľbou. Odmerať si to môžete pomocou nástroju Bitly, kde sa dá kód pre každého influencera personalizovať.

Vytvoriť môžete aj špecifický promokód, cez ktorý zistíte, koľko ľudí k vám daný influencer doniesol.

Tému Instagram influencers sme vyčerpali. Aspoň na dnes. Dúfame, že bude influencer aj pre vás dobrou voľbou a vzájomne si pomôžete. Prajeme veľa síl pri hľadaní a šťastný výber.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

CONTENT MARKETING

CONTENT MARKETING

Marketing  13. júna 2024 Ján Májek

V dnešnom digitálnom svete, kde konkurencia neustále narastá, sa firmy čoraz viac uchyľujú k stra...

Čítaj viac
PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 2.ČASŤ

PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 2.ČASŤ

Marketing  5. júna 2024 Ján Májek

V oblasti výkonnostného marketingu je dôležité rozumieť niektorým kľúčovým pojmom spojeným s Pay-...

Čítaj viac
Facebook reklama

Facebook reklama

Marketing  23. mája 2024 Ján Májek

Facebook reklama sa stala neoddeliteľnou súčasťou digitálneho marketingu. Vďaka svojej rozmanitos...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.