Google obchod: Ako na marketing mobilných aplikácií?

Programovanie, Tipy  9. januára 2023 Ján Májek

Počet aplikácií na stiahnutie z popredných svetových obchodov Google obchod a App Store sa neustále rýchlym tempom zvyšuje. Jediným spôsobom, ako na trhu vyniknúť, je preto dobrá marketingová stratégia. Nepodceňujte plánovanie, oslovte správne publikum, získavajte pozitívne recenzie a zdieľajte aplikáciu na vhodných platformách. V tomto článku prinášame niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu zviditeľniť vašu aplikáciu a uspieť na preplnenom trhu.

Vytvorte top aplikáciu

Vytvorte čo najlepšiu aplikáciu a investujte do kvalitného UX/UI dizajnu. Ak chcete vytvoriť dobrú aplikáciu, držte sa týchto bodov:

  • Aplikácia by mala byť po dokončení otestovaná, aby ste sa uistili, že je bez technických chýb.
  • Dajte si záležať na vizuálnej stránke.
  • Vytvorte intuitívne používateľské rozhranie.
  • Určite si jasný cieľ a účel aplikácie.

Google obchod

Oslovte správne publikum

Vytvorte marketingový plán, vďaka ktorému oslovíte správne publikum. Mali by ste sa zameriavať najmä na skupiny, ktoré budú s najväčšou pravdepodobnosťou používať vašu aplikáciu. Nesnažte sa osloviť každého, kto by mohol mať záujem o váš produkt.

Vstupná stránka

Dajte si záležať na tvorbe vstupnej stránky. Mala by byť pre používateľa vizuálne príťažlivá, ľahko použiteľná a informatívna. Zároveň by mala byť zameraná na publikum, ktoré už prejavilo záujem o to, čo ponúkate. Nezabudnite na vstupnú stránku aplikácie pridať aj výzvu na akciu, ktorá používateľov povzbudí k jej stiahnutiu.

Google obchod online

Sociálne siete a iné platformy

Použite na propagáciu vašej aplikácie rôzne platformy a sociálne siete. Na Slovensku sú momentálne najrelevantnejšie platformy Facebook, YouTube a Instagram, no predpokladá sa, že v budúcnosti bude mať u nás veľký dosah aj TikTok. Spôsob inzercie by mal závisieť od typu publika, ktoré chcete osloviť.

Optimalizujte aplikáciu pre Google obchod

Existujú rôzne spôsoby, ako môžete optimalizovať svoju aplikáciu pre vyhľadávač v Google obchod:

  • Pridajte kľúčové slová do názvu značky.
  • Použite reklamy AdSense.
  • V popise uveďte, čo vaša aplikácia ponúka.
  • Pri tvorbe popisu využite osvedčené postupy SEO.
  • Dodržujte pravidlá pre obsah služby Google obchod.
  • Vytvorte pre vašu aplikáciu jedinečný a stručný názov.
  • Využite A/B testovanie.

Google obchod upvision

Získavajte recenzie

Zvyšujte povedomie o vašej aplikácii a oslovte verejnosť prostredníctvom recenzií alebo článkovuverejnených na portáloch o aplikáciách a technologických weboch. Veľa ľudí narazilo vďaka recenzii na aplikáciu, ktorá im uľahčuje každodenné činnosti.

Snažte sa získavať pozitívne recenzie aj v službe Google obchod. Od týchto recenzií závisí celkové hodnotenie vašej aplikácie. Čím viac pozitívnych recenzií získate, tým vyššie sa umiestnite v rebríčku vyhľadávania. Reagujte na negatívne recenzie a pokúste sa vyriešiť problémy používateľov. Následne ich požiadajte o zmenu hodnotenia.

Kľúčové slová

Výber správnych kľúčových slov je pre úspech vašej aplikácie veľmi dôležitý. Vyberajte relevantné kľúčové slová, ktoré zodpovedajú účelu vašej aplikácie. Každé vybrané kľúčové slovo je potrebné dôkladne analyzovať z hľadiska vyhľadávania, relevantnosti a úrovne konkurencie. Nebojte sa preto využiť pomoc odborníkov na SEO.

Tvorba ikony

Ikona tvorí prvý kontakt s používateľom. Ide o dôležitý vizuálny prvok, ktorým vaša aplikácia vstúpi do povedomia verejnosti. Práve preto sa vám oplatí investovať čas a peniaze do grafického dizajnu. Ikona predstavuje prvý dojem a je veľmi dôležité, aby bola skutočne pútavá. Mala by byť ľahko zapamätateľná a odlišná od konkurencie.

Tvorba ikony

Začnite s propagáciou vašej aplikácie

Ste si istý svojou aplikáciou a veríte, že má šancu prosperovať? Dajte o nej vedieť čo najväčšiemu množstvu potenciálnych používateľov. V digitálnej agentúre Upvision vám s tým radi pomôžeme. Máme dlhoročné skúsenosti s vytváraním a promovaním aplikácií umiestnených na digitálnej platforme Google obchod. Sme pripravení vás sprevádzať celým procesom od vytvorenia aplikácie až po jej uvedenie na trh.

 

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. januára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketing, Social media, Tipy  5. januára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac
PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

Case studies  15. decembra 2023 Miriam Adásková

Ročný nárast výnosov až o 42%! Prečítajte si ako vyladením PPC reklamy získala značka Annemarie B...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.