Google Maps vás vie efektne sledovať a o tom, ako vás sleduje po povolení sledovania vašej polohy, sa môžete jednoducho a rýchlo presvedčiť v Google Maps v časti „Časová os“. Uvidíte, kde ste sa v poslednej dobe pohybovali. Teda nie len v poslednej dobe, ale aj dlhé časové obdobie späť. Dokonca podľa rýchlosti, ktorou ste sa pohybovali, vie spoločnosť odhadnúť aj typ vozidla, akým ste sa do svojho cieľa dopravili.
Google vie teda nie len určiť našu polohu, ale pozná i mnoho ďalších vecí z nášho života:
- Vie, aké obchody navštevujeme.
- Vie, kde trávime leto.
- Vie, s kým sa pohybujeme.
- Alebo kam sa chodievame najesť
- …
A práve to ideálne dokáže využiť v rámci Google marketingu.
Marketing v Google Mapách využíva kombináciu nástrojov akými sú SEO, platené vyhľadávanie a správa Google Môj Biznis profilov. Sú to základy, ktoré poznáme. Avšak i Google neustále napreduje a prináša novinky, ktoré ľudom zjednodušujú život a firmám ich prezentáciu. Aké sú to? A čo ste možno o Google nevedeli?
Google Maps a Waze
Na začiatku v podstate konkurenti. Avšak v roku 2013 spoločnosť Google kúpila navigáciu Waze. Vznikali vtedy dohady, že niektoré jej funkcie spoločnosť presunie do Google Maps a Waze zanikne. Nestalo sa tak. Naopak sa obe navigácie vyvíjajú a jedna od druhej preberá užitočné riešenia. Napríklad už i v Google Maps je možné zaznačiť zápchy a dopravné nehody. Ako bolo možné kedysi iba vo Waze.
Informácie o aktuálnych udalostiach
Mapy sú stále detailnejšie. No ešte k tomu aj aktuálnejšie. Google Maps nám poskytujú informácie o aktuálnych opatreniach, napríklad spojených s pandémiou. Ale dokonca nás na ceste odkláňajú i od prírodných katastrof. Od hurikánu, záplav, vojen, zemetrasení, až po teroristické útoky.
Rozšírená realita v Google Mapách: “Live View”
Navigácia v reálnom čase pomocou kamery telefónu ukazuje, kam presne kráčať. Smerovky, zostávajúcu vzdialenosť do cieľa a to všetko na reálnom obraze ulice. Live View bola navrhnutá najmä pre chodcov a umožňuje namierením mobilného zariadenia na obchod vidieť, či je otvorené, zatvorené, koľko je dnu ľudí, kedy obchod zatvára a aké má hodnotenia.
Rezervácia prostredníctvom Google Maps
Rezervácia stola v reštaurácii, hodiny jógy alebo izby v hoteli bez opustenia Google Maps? V zahraničí žiaden problém. Ako? Prostredníctvom spolupráce Google máp s tretími stranami, s nástrojmi na rezerváciu a Google Ads.
Miestne kampane v Google Ads
Logo firmy namiesto pinu priamo v mapách. Miestne kampane v Google Ads na rozdiel oproti klasickým reklamám umožňujú zobraziť reklamný text, link a obrázok podobne ako banner, no i s odklikom na navigáciu.
Ďalšie funkcie:
- Poloha reštaurácií priamo s recenziami.
- Reklamy na prevádzky firiem zobrazované hneď pri písaní do vyhľadávania.
- Reklama na prevádzku čerpacej stanice popri jazde v jej blízkosti.
- Pokiaľ sa navigujete do zatvorenej prevádzky, mapy vám ukážu tie otvorené v okolí.
- Možnosť vyhľadávania si konkrétneho jedla a nie prevádzky, pri ktorom zobrazujú mapy prevádzky podľa ponuky.
- Orientácia pre turistov v podobe monumentov a turistických atrakcií v mapách.
- Je vaša prevádzka v Google mapách? Ukážu sa vám informácie z akého okolia, častí a miest k vám ľudia najviac prichádzajú.
Google v každom svojom nástroji neustále prináša nové aktuality. Je ich mnoho, niektoré k nám prídu neskôr. Avšak vždy je na čo sa tešiť a možnosť ako ich využiť pre vás a vašich zákazníkov.