Facebook fanpage: Založenie Facebook biznis profilu od základov

Marketing  26. apríla 2021 Ján Májek

Facebook pre biznis ponúka naozaj veľa možností, ako sa zviditeľniť. Preto je dôležité dať a odovzdať všetko, čo môžete a vaši zákazníci vám to vrátia v podobe zvýšených predajov. Priblížime vám zakladanie profilu na tejto sociálnej sieti a aj to, aký typ a formu obsahu zvoliť pre váš profil.

Facebook fanpage: Založenie Facebook biznis profilu od základov

V predchádzajúcom článku zameranom na optimalizáciu biznis profilu sme vám povedali o tom, aké cieľové skupiny sa na Facebooku nachádzajú alebo ako si nájsť štatistiky pre jednotlivé príspevky.  Teraz vám priblížime zakladanie profilu na tejto sociálnej sieti a aj to, aký typ a formu obsahu zvoliť pre váš profil.

Facebook fanpage – založenie Facebook biznis profilu od základov

Prejdime k samotnému založeniu profilu. Nejde o nič náročné. Cez váš osobný profil si založíte biznis stránku.

Ako ďalšie budete musieť vyplniť potrebné informácie: meno, kategóriu vášho biznisu a adresu vašej rezidencie.

  • Meno – názov vašej business stránky musí zodpovedať názvu, s ktorým sa váš celý business stotožňuje. Ak pracujete s franchisom alebo medzinárodnou značkou, môžete pridať za meno skratku štátu, v ktorom sídlite. 
  • Kategória – je potrebné špecifikovať v akom segmente pracujete, alebo aký business či službu vykonávate. Ak pracujete v oblasti módy, zvolíte si “oblečenie” ako vašu kategóriu. Ak sa vaše služby zmenia, kategórie sa dajú v nastaveniach podľa potreby meniť a upravovať. 

 

ako-zalozit-facebook-fan-page-screen-upvision

 

Druhým krokom je voľba profilovej a titulnej fotky, ktoré predstavujú prvú vizuálnu reprezentáciu vašej firmy. 

Do profilovej fotky zvoľte vaše vhodne upravené logo v rozlíšení minimálne 168px x 168px (lepšie 320px by 320px.) pre desktop. Aj keď profilovú fotku nahrávate v štvorcovom formáte, jej náhľad bude upravený do guľatého formátu. Pri tomto treba rozmýšľať nad typom loga, ktoré používate a upraviť ho tak, aby sa tomuto formátu vhodne prispôsobilo.

  • Maximálne rozlíšenie: 2048px by 2048px
  • Minimálne rozlíšenie: 168px by 168px
  • Minimálne odporúčané rozlíšenie: 761px by 761px

Titulná fotka je prvá reprezentácia vašej firmy, ktorú návštevníci po kliknutí na vašu stránku uvidia. Odporúčame preto zvoliť design, ktorý súvisí s vaším logom a brandom. Zároveň je vhodné pridať napríklad claim (slogan) vašej firmy, výhody či hodnoty a osobnosť vašej firmy do krátkeho popisu v pár odrážkach.  Popis vycentrujte, aby bol atraktívny na pohľad. Popisu venujte extra pozornosť, aby zaujal, vyznel profesionalne a udržal potencionálnych zákazníkov na vašej stránke hneď po prvom zhliadnutí.

Ďalším krokom je vytvorenie užívateľského mena alebo inak Vanity URL pre vašu stránku. Toto vám následne dovoluje označovať vašu stránku rýchlo a jednoducho – vďaka zavináču. 

Facebook fanpage – biznis detaily a informácie o stránke

Facebook profil je často prvé médium, ktoré vaši zákazníci navštívia, aby sa dozvedeli viac o vašej firme. Detaily o firme môžete pridať alebo upraviť v sekcii “Upraviť informácie o stránke 

 

  • Popis- Mal by byť krátky, ale výstižný, aspoň 255 znakov. Tento popis sa objavuje vo výsledkoch vyhľadávania. Tu odporúčame zvoliť základné informácie o firme – kto ste, čo robíte a aké sú vaše silné stránky.
  • Kategórie– Pridaním relevantných kategórií pomôžete Facebooku ukázať váš biznis tam, kde ho ľudia potrebujú vidieť a dosiahnuť tak viac aktívnych užívateľov (zákazníkov).
  • Kontakt- Tu vpíšte všetky formy, akými sa s vami môžu zákazníci spojiť. E-mail, webová stránka či telefónne číslo.
  • Otváracie hodiny– Ak váš business funguje v určitých hodinách, nastavte ich na svojom Facebooku. Množstvo ľudí sa orientuje podľa otváracích hodín práve tu. 
  • Cenník a extra informácie– Tieto polia sú voliteľné. Môžete ich pridať v prípade, že chcete dať svojim zákazníkom ihneď vedieť, koľko vaše služby a produkty stoja. 

Tell your story

Vo vašom Facebook účte si môžete nastaviť tiež “Povedzte váš príbeh”, kde bližšie popíšte, ako sa stala vaša firma tým, čím je, kto ste a prečo robíte to, čo robíte. Týmito informáciami môžete zaujať svoje publikum a priblížiť vlastnosti vašej firmy. 

Tvorba obsahu pre Facebook

Po dokončení týchto základných nastavení sa môžete vrhnúť na samotný content vašej stránky. Čiže príspevky, príbehy a videá, ktoré zaujmú, pritiahnu a udržia pozornosť zákazníkov na vašej stránke. 

Príbehy

Príbehy alebo stories sú firmou generované fotky alebo videá, ktoré sa užívateľom Facebooku zobrazujú na 24 hodín. Stories sa zobrazujú na vašom profile alebo v news feed ako klikatelná ikona.

Stories vám ponúkajú perfektnú príležitosť pre zdieľanie autentických fotiek a videí z reálneho života vašej firmy v reálnom čase. Ľudia reagujú lepšie, keď firmy zdieľajú obsah, ktorý nie je len profesionálny, ale poskytuje pohľad bližšie na “srdce” firmy. Takto dokážete vybudovať bližší a hodnotnejší vzťah s vašou platformou.

Čo do nich teda pridávať?

  • Osobný content z vášho života v office s kolegami a “behind the scenes” alebo zákulisie vašej firemnej morálky. Nebojte sa pridávať videá z firemných osláv, tvorby projektov, spoločné chvíle s kolegami alebo team-building.
  • Oznámte svojim sledovateľnom na čom pracujete, aké projekty chystáte alebo čo je nové vo firme. Takto sa tvorí tzv. teaser marketing, čiže predstavíte ľuďom projekt na 24 hodín, čo ich nechá v napätí a očakávaní, kedy projekt vyjde a čo to vlastne bude zač! Môžete tiež oznamovať dôležité updates, ktorými vaša firma prechádza, alebo o ktorých by mohli vaši fanúšikovia vedieť. 
  • Ak využívate spoluprácu s ostatnými firmami, je veľmi dobrý nápad zverejniť napríklad dočasné promo kódy cez stories.
  • Do príbehov tiež môžete zdieľať obsah z vašej stránky, na ktorý chcete upozorniť viac užívateľov. 
  • Zdieľajte zážitky s vašimi zákazníkmi. Každý chce vidieť, že sa vašej firme darí. Zdieľať môžete aj fotky či videá spokojných zákazníkov, na ktorých vás označili. Zvýši sa tak kredibilita vašej spoločnosti.

Ako často a aký formát? 

Existujú 3 formáty stories:

  1. Video/Fotka – video môže byť dlhé až 20 sekúnd
  2. Boomerang– krátke video, ktoré sa opakuje 
  3. Live– živé zdieľanie udalostí na neobmedzený čas, ktoré môžu vaši sledovatelia aj komentovať v reálnom čase 

Frekvencia pridávania stories je individuálna, záleží od angažovanosti vašej komunity. Predtým, ako si sami nastavíte vašu optimálnu frekvenciu, pridávajte stories aspoň 5 krát týždenne po 3-5 záberov. 

Posty / Príspevky

To, aké posty by ste mali pridávať, záleží od zamerania vašej značky. Podstatou príspevkov na Facebooku, je zaujať vašu cieľovú skupinu a dodať pridanú hodnotu, ktorá môže presvedčiť potenciálnych zákazníkov, aby obchodovali práve s vami.

Pravidelným obmieňaním a pridávaním nasledovných typov príspevkov môžete aj vy docieliť super Facebook profil:

  • Predstavujte vaše služby alebo produkty v tom najlepšom svetle a kvalite. Zdieľajte produkty z vašej stránky priamo na Facebook, pridajte vhodný popis, pri ktorom myslite aj nato, že ak ho chcete pridať do reklamy, popis by nemal byť taký dlhý, aby zákazníci potrebovali kliknúť na “ zobraziť viac”. Toto tlačidlo sa započítava do engagement ratingu. My však chceme, aby zákazníci klikli na link, ktorý priamo odkazuje na produkt. Opisujte teda produkty/služby stručne a výstižne. Ak pridávate len foto alebo video produktu bez priameho linku na webovú stránku, nezabudnite ľuďom v popise priblížiť, kde je produkt dostupný a pridajte link. 
  • Zdieľajte so svojím publikom zážitky alebo úspechy, ktoré vaša firma dosiahla, smery, ktorými sa uberá a podobne. Tieto veci podvedome presviedčajú zákazníkov o úspechu a dobre odvedenej robote, s ktorou môžu u vás počítať.
  • Predstavte vášmu publiku kto a ako pre vás vlastne pracuje. Priblížením a zosobnením vašich zamestnancov na Facebooku ukážete publiku, že osobné vzťahy sú dôležité a že ste hrdí na prácu vykonávanú vašimi zamestnancami. Za každým úspechom a dobrou prácou stojí človek. Nikto nechce vidieť neosobné a sebestredné firmy prosperovať.

Zdieľajte relevantné zdroje informácii pre vaše publikum. Narazili ste na zaujímavý článok z iného zdroja (nie konkurenčného), ktorý by sa vašim zákazníkom mohol hodiť? Pridajte ho! 

  • Zdieľajte hocijaké zmeny, ktoré nastávajú vo vašej značke. Zmena lokácie, priestorov, infraštruktúry, hocičo, o čom by mali mať vaši zákazníci povedomie.
  • Giveaways, zľavy, akcie, eventy a iné pro-zákaznícke akcie sú dobrým spôsobom, ako prilákať väčšie množstvo ľudí na vašu stránku a získať potenciálnych zákazníkov.
  • Okrem obyčajných fotopostov môžete využiť aj polls, kde sa spýtate svojich návštevníkov na otázky a oni môžu podľa výberu spokojne odpovedať. Takto získate relevantný zdroj informácií o tom, čo chcú alebo nechcú počuť/vidieť vaši skladovatelia.
  • Videá sú často najväčším zdrojom interakcie. Okrem toho, že udržiavajú zákazníka na vašej stránke dlhšie, sú často zaujímavejšie na pohľad než obyčajný post. Videá môžu byť v rôznych štýloch a témach, môžete pridať napríklad edukačné video o vašom biznise, video o vašich projektoch alebo iné kreatívne videá. 

Ako často pridávať príspevky? 

V tomto vám takisto pomôže analytika. Všeobecne však platí, že najviac “busy” hodiny na Facebooku, kedy sú užívatelia na SK najviac aktívni, je 10-11 hodín ráno alebo 3 hodiny poobede. Veľa ľudí ale pracuje od rána do 5, a preto sa aktivita zdvíha zase večer, medzi 5-7 hodinou. Naplánujte si preto zo začiatku posty na tento čas a orientujte sa podľa aktivity vášho publika. 

Posty pridávajte podľa potreby a dopytu, optimálne aspoň 2-3 krát do týždňa.

Hashtagy # na Facebooku

Hashtagy pomáhajú vašim postom byť viac interaktívnymi. Vo vyhľadávaní na Facebooku môžete zadať slovo (hashtag), ktoré vám k tomu zobrazí relevantný content. Na každý post stačí, ak použijete jeden hashtag. Tu však hashtagy nie sú až tak relevantné, ako napríklad na Instagrame. Ak si teda neviete dať rady s ich používaním, trápiť sa nemusíte. 

Facebook pre biznis ponúka naozaj veľa možností, ako sa zviditeľniť. Preto je dôležité dať a odovzdať všetko, čo môžete a vaši zákazníci vám to vrátia v podobe zvýšených predajov. Správa celej stránky na FB je často veľmi náročná a vyžaduje individuálnu pozornosť. Naša digitálna agentúra sa sústreďuje práve na tento problém. Vytvárame content a spravujeme sociálne siete práve preto, aby ste vy nemuseli a veľa ďalšieho. Radi vám pomôžeme, tak nás v prípade záujmu kontaktujte a my sa vám ozveme.

statistika-facebook-uzivatelia-upvision

Zdroj: sproutsocial

Dúfame, že vám tento článok pomohol a priblížil vám ako Facebook v základoch funguje. Zakladanie Facebook profilu, vytváranie obsahu a spravovanie reklám však môže byť zložité a často vyžaduje bližšie vysvetlenie alebo odborníka. S týmto vám v našej agentúre vieme pomôcť, keďže správa reklám sociálnych sietí je jedna zo služieb, ktoré ponúkame. 

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Programovanie, Marketing, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.