Employer branding: čo to je a ako ho využiť pre nábor zamestnancov?

Marketing, Social media  24. apríla 2023 Ján Májek

Dnešní uchádzači o zamestnanie sú pri hľadaní práce náročnejší ako kedysi. Preto by mal byť employer branding základnou súčasťou dobrej stratégie pre nábor zamestnancov. Poďme si vysvetliť, čo vlastne employer branding je a ako sa líši od HR marketingu. V článku si uvedieme aj príklady stratégií obľúbených zamestnávateľov na globálnom trhu.

Employer branding: čo to je?

Employer branding alebo budovanie značky zamestnávateľa je proces, pri ktorom definujete, budujete a riadite svoju povesť zamestnávateľa. Ideálna stratégia employer brandingu má vašu organizáciu prezentovať ako „obľúbeného zamestnávateľa“ na pracovnom trhu. 

employer-branding-co-to-je-a-ako-ho-vyuzit-pre-budovanie-znacky-zamestnavatela

Cieľ budovania značky zamestnávateľa je dvojaký. Interná stratégia sa zameriava na udržanie si vysoko výkonných a kvalifikovaných zamestnancov. Externá stratégia slúži na prilákanie najlepších talentov. Tieto ciele sa dosahujú pomocou sloganov, príbehov a posolstiev, a ich úlohou je posilniť firemnú identitu značky.

Rozdiel medzi employer brandingom a HR marketingom

HR marketing a employer branding sú navzájom veľmi prepojené, no predsa je medzi nimi rozdiel. Ak chce firma uspieť a zamestnávať top talenty, je nevyhnutné mať oboje. Employer branding je v skratke posolstvo, ktoré chcete predať uchádzačom a HR marketing je to, čo s týmto posolstvom robíte. Jednou z aktivít HR marketingu je napríklad aktívne vyhľadávanie vhodných uchádzačov na otvorené pozície.

Tipy, ako využiť employer branding pre nábor zamestnancov

Značka zamestnávateľa tvorí dôležitú súčasť celého procesu náboru zamestnancov. Jej budovanie však môže byť náročné a vyžaduje si veľa kreatívnych nápadov. Preto sme zozbierali zopár inšpiratívnych príkladov stratégií obľúbených zamestnávateľov.

Starbucks stavil na silu sociálnych sietí

Starbucks je známy najmä prítomnosťou na sociálnych sieťach. Firma tu propaguje svoju kultúru a buduje si online komunitu. Platformy využíva napríklad aj na blahoželanie zamestnancom k ukončeniu štúdia na vysokej škole. Starbucks berie do úvahy, že generácia nových talentov používa na vyhľadávanie pracovných ponúk a prieskum spoločností sociálne médiá. 

socialne-siete-ako-nastroj-employer-brandingu-a-sirenia-firemnej-kultury-brand-ambasador

Ako použiť tento nápad?

Vaša firemná kultúra a hodnoty si vyžadujú marketing rovnako ako propagácia služby či produktu. Podľa prieskumov až 80 % uchádzačov o zamestnanie na celom svete využíva sociálne médiá na hľadanie práce a prieskum zamestnávateľov. Využite platformy, ako LinkedIn, Facebook či Instagram na prezentovanie vašej firmy, budovanie vzťahov s publikom a zdieľanie pracovných ponúk. 

Svoju kultúru a hodnoty môžete prezentovať aj prostredníctvom videí, blogových článkov, podcastov či atraktívneho webu. Neviete, ako na to? Radi vám poradíme. Pre lepšiu predstavu o našej práci si pozrite, ako sme pomocou online nástrojov pomohli vedúcemu sprostredkovateľovi personálnych služieb na Slovenskom trhu, Adecco, naplniť počty zamestnancov.

Google investuje do EVP

Spoločnosť Google investovala do svojej EVP (Employee Value Proposition) a zamerala sa na vytvorenie ďalších zamestnávateľských výhod. Zamestnanci Google sa tak môžu tešiť z bezplatného jedla, kurzov varenia, atraktívnych pracovných priestorov a kariérneho rozvoja. 

employee-value-proposition-evp-zamestnanecke-benefity-firemna-kultura

Ako použiť tento nápad?

Employer branding nie je iba v rukách HR oddelení. Ovplyvňujú ho aj zamestnanci, ktorí sú ambasádormi spoločnosti vďaka kvalitnému vzdelávaniu, ideálnym pracovným podmienkam a ďalším benefitom. Vybudujte silnú EVP (hodnotovú ponuku zamestnávateľa) a prezentujte ju v digitálnom prostredí. 

Microsoft si zakladá na budovaní dôvery

Stratégia Microsoftu je založená najmä na budovaní dôvery. Napríklad počas pandémie bola táto organizácia skutočne ústretová a poskytla svojim zamestnancom platené dni voľna na zvládnutie stresu z pandémie. Spoločnosť taktiež tvrdo pracuje na odstraňovaní rodových rozdielov. Týmto sa prezentuje ako značka so silnými hodnotami.

Ako použiť tento nápad?

Vyberte si myšlienku, ktorá je v súlade s filozofiou vašej značky. Podporujte ju a všetky vaše činy zdieľajte s publikom. Aktivity by mali byť vždy v súlade s vaším posolstvom.

prilakajte-top-talenty-na-pracovnom-trhu-employer-branding-na-digitalnych-mediach

Zamestnávajte top talenty 

Hľadáte top zamestnancov, ktorí prinesú vašej firme hodnotu a pomôžu jej rásť v konkurenčnom prostredí? Radi vám ukážeme, ako na to využiť silu employer brandingu a pomôžeme vám s propagáciou vašej značky v online svete. Uľahčíme vám proces náboru zamestnancov pomocou inovatívnych nástrojov, ako sú napríklad chatboty, ktoré pomáhajú ušetriť čas a náklady. Kontaktujte nás ešte dnes, aby sme spolu našli vhodné digitálne riešenie prispôsobené potrebám vašej spoločnosti.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Marketing, Programovanie, Case studies  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Social media, Tipy, Marketing  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.