Efektívna Instagram reklama pre firemné účty

Marketing  7. marca 2023 Ján Májek

Instagram reklama sa v posledných rokoch stala kľúčovým marketingovým nástrojom pre mnohé firmy a značky. V tomto článku sa pozrieme na najčastejšie chyby, ktorých sa tvorcovia obsahu na Instagrame dopúšťajú. V závere vám poskytneme aj užitočné tipy na zlepšenie reklamnej stratégie.

Prečo sa venovať Instagram reklame?

  • Na Instagrame je viac ako 1,3 miliardy používateľov a táto komunita neustále rastie.
  • Reklama na Instagrame nie je rušivá.
  • 80 % používateľov Instagramu vyhľadáva na platforme produkty alebo služby.
  • Miera zapojenia publika na Instagrame je vysoká.
  • 9 z 10 ľudí na Instagrame sleduje aspoň jednu značku.

instagram-biznis-profil-pre-vasu-znacku

Vyhnite sa častým chybám na Instagrame

Tieto chyby môžu mať negatívny vplyv na váš marketing na sociálnych sieťach a znižovať jeho účinnosť.

1. Obsah, ktorý neoslovuje cieľové publikum

Tvorcovia obsahu na Instagrame sa niekedy zameriavajú viac na svoj vlastný vkus než na vkus publika. Výsledkom môžu byť reklamy, ktoré síce oslovia vašich spolupracovníkov, ale nie potencionálnych zákazníkov. 

2. Instagram reklama zacielená na príliš široké publikum

Pred vytvorením a spustením PPC kampane na Instagrame vám musí byť jasné, koho chcete osloviť. Ak by ste sa zamerali na široké publikum, minuli by ste viac peňazí na reklamnú kampaň, ktorá by nebola efektívna. 

3. Vytváranie mätúcich kreatív pre vašu Instagram reklamu

Nestačí vytvoriť krásne obrázky a pútavý text. Instagram reklama by mala obsahovať aj podrobnosti o tom, čo prezentuje, aby užívatelia vedeli, ako majú interagovať. 

4. Nejasné ciele

Bez jasného cieľa nedokážete určiť, či je váš marketing na sociálnych sieťach úspešný. Okrem toho ciele určujú vašu stratégiu. Je vašim cieľom zvýšiť angažovanosť? Pravdepodobne budete chcieť v reklame použiť interaktívne prvky.

instagram-reklama-pre-vas-biznis-upvision

5. Nákup sledovateľov 

Niektorí tvorcovia obsahu sa domnievajú, že nákup sledovateľov je užitočný pre zvýšenie dôveryhodnosti a statusu značky. Títo sledovatelia však nie sú praví a často nevytvárajú interakciu. Ak máte 10 000 sledovateľov, ale len 10 lajkov na príspevku, ľudia si rýchlo uvedomia, že ide o falošné účty. Okrem toho sa obsahu darí lepšie, keď získavate autentické zapojenie reálneho publika. 

Instagram reklama – tipy pre úspech

Najskôr sme si vymenovali chyby, no teraz prejdeme na tipy pre efektívnu Instagram reklamu, ktoré vám pomôžu dosiahnuť vyššie konverzie a získať si pozornosť cieľovej skupiny.

Testujte viaceré reklamné formáty

Využívajte rôzne typy reklám, aby ste zistili, na čo vaše publikum reaguje najviac. Nie všetky cieľové skupiny sú rovnaké. Jediný spôsob, ako zistiť, na čo reagujú, je testovanie. Facebook vám pri tvorbe reklamy na Instagrame poskytuje rôzne typy reklamných formátov, ako napríklad:

  • Carousel (2-10 obrázkov/videí)
  • Stories
  • Slide show

instagram-reklama-reels-instagram-live-stream

Dajte si záležať na BIO

BIO je prvá vec, ktorú používatelia po kliknutí na váš profil uvidia. Preto by malo byť pútavé, originálne a kreatívne. Kvalitné BIO by malo obsahovať meno, kľúčové slovo a stručnú charakteristiku. Pridajte aj emotikony, hashtagy a prelinkovanie na vašu webovú stránku.

Súbežné spustenie reklám na Facebooku a Instagrame

Ak máte prepojený Instagram s Facebookom, vaša Facebook reklama sa bude zobrazovať aj na Instagrame a naopak. Využitie viacerých reklamných platforiem predstavuje väčšiu viditeľnosť, ktorá vám prinesie viac platených aj organických konverzií.

Súťaže na Instagrame

Existujú viaceré spôsoby, ako získať viac sledovateľov a vyššiu angažovanosť na Instagrame. Len máloktoré z nich však dokážu zvýšiť počet sledovateľov tak rýchlo a s takým minimálnym úsilím. Súťaže na Instagrame však majú svoje špecifické pravidlá, na ktoré by ste si mali dať pozor. Testujte viaceré typy súťaží, ako napríklad:

  • Označovanie priateľov
  • Lajk, koment, follow
  • Spolupráca

sutaz-na-instagrame

Influencer marketing a Instagram reklama

Influencer marketing vám pomôže vybudovať okolo vašej značky komunitu a posilní dôveru. Pred výberom vhodného influencera by ste mali dobre poznať svoju cieľovú skupinu. Zostavte si krátky zoznam osôb, urobte si prieskum a následne ich oslovte v súkromnej správe.

Obsah

Branding je kľúčový. Každá Instagram reklama by mala obsahovať názov alebo logo vašej firmy. Marketing na Instagrame je skôr vizuálny a príliš dlhým textom by ste si mohli uškodiť. Vyhýbajte sa obsahu, ktorý pôsobí príliš komerčne a vytvárajte radšej obsah s osobným nádychom. Do videí zahrňte titulky.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Majiteľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

Case studies  1. októbra 2024 Ján Májek

Ročný nárast výnosov až o 42%! Prečítajte si ako vyladením PPC reklamy získala značka Annemarie B...

Čítaj viac
Sociálne siete – Rozdiel medzi organickým a plateným obsahom

Sociálne siete – Rozdiel medzi organickým a plateným obsahom

Marketing, Social media  30. septembra 2024 Ján Májek

V rámci digitálneho marketingu zohrávajú sociálne siete kľúčovú úlohu, pričom organický a platený...

Čítaj viac
Umelá inteligencia mení hru v grafickom dizajne

Umelá inteligencia mení hru v grafickom dizajne

Marketing, Social media, Tipy  23. septembra 2024 Ján Májek

Umelá inteligencia (AI) postupne mení spôsob, akým pracujeme v grafickom dizajne. Už nejde len o ...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.