Instagram search a BIO na Instagrame je mnohokrát podceňované. Ako ho vylepšiť?

Marketing, Social media, Tipy  7. februára 2022 Dominika Stehlíková

Instagram je vizuálna sociálna sieť, na ktorú používatelia chodia za účelom nabrať inšpiráciu, pozrieť si pekné fotky, odprezentovať svoju firmu, seba i produkty, ktoré ponúkajú alebo spoznať nových ľudí. Chcete získať followerov, ktorí sa zmenia na platiacich zákazníkov a stať sa zarábajúcim podnikateľom? Vytvorte si kvalitné BIO!

Instagram search a BIO na Instagrame je mnohokrát podceňované. Ako ho vylepšiť?

Instagram search je stále populárnejší a stáva sa z neho relevantný nástroj na vyhľadanie si informácií o firmách a užívateľoch. Poďme sa spoločne pozrieť ako to celé funguje. Instagram je dynamická sociálna sieť a na to, aby ste používateľa zaujali, máte len niekoľko sekúnd. BIO tzv. životopis je mnohokrát podceňované, no hrá dôležitú úlohu – ako pri rozhodovaní potenciálnych sledovateľov, či sa stanú vašimi sledovateľmi, tak pri prezentácii vás a vašej značky. Je to jedna z prvých vecí, ktorú potenciálni sledovatelia uvidia po kliknutí na váš profil. Pokiaľ ich zaujme, prebehnú si váš ďalší obsah. Ak ich obsah presvedčí, stanú sa vašimi sledovateľmi. No a v najlepšom prípade kliknú na odkazový link, ktorý ich presmeruje tam, kde chcete a spravia vami požadovanú konverziu.

BIO je sekcia na stránke vášho profilu, prostredníctvom ktorého môžete informovať používateľov o tom, kto ste, čo robí vaša firma, propagovať najnovšie produkty a vytvoriť zaujímavý príbeh. Nájdete ho pod vaším používateľským menom na Instagrame. Napísať BIO, ktoré zaujme, si vyžaduje určitú stratégiu a dávku kreativity.

Instagram search

Instagram search

Predtým, než sa pustíte do vytvárania vášho BIO, je dôležité zodpovedať si základné otázky: V čom vynikáte oproti konkurencii? Aké sú vaše schopnosti? Čo by mohlo vašich sledovateľov zaujímať? Prečo by mali sledovať práve vás? Akú pridanú hodnotu im viete ponúknuť?

Instagram search a čo by malo obsahovať kvalitné BIO?

Meno + kľúčové slovo

Prvým krokom k vytvoreniu dobrého BIO je vytvoriť si relevantné meno, v ideálnom prípade s vyhľadávaným kľúčovým slovom. Používateľské meno sa zobrazuje znakom @ ako napr. @upvision.sk. Premýšľajte nad tým, pod akým menom alebo frázou by vás mohli používatelia hľadať a na základe toho zvoľte kľúčové slová.

Ponúkate konkrétnu službu alebo predávate produkty? Ste niečím známi? My ako agentúra máme v profile vrátane nášho používateľského mena Upvision.sk a mena Digitálna agentúra Upvision napísané aj kľúčové slová – advertising agency. Ak bude na Instagrame niekto hľadať reklamnú agentúru, náš účet bude medzi prvými, ktoré sa používateľovi zobrazia. Treba brať však do úvahy, že pod týmto kľúčovým slovom sa nachádza množstvo agentúr. Taktiež dávame používateľom vedieť na aký obsah je zameraný náš profil.

Na sociálnych sieťach existuje veľké množstvo ľudí, ktorí nevedia, kto ste, čo robíte a nemajú podnet na to, aby vás vyhľadávali podľa vášho konkrétneho mena. Správne zvolené kľúčové slová by mali byť spojené s tým, čomu sa venujete.

upvision bio instagram

Profilová fotografia

Profilová fotografia hrá vo vašom profile dôležitú úlohu, dáva mu tvár. Pripisuje sa ku každému príspevku a interakcii. Pokiaľ označíte niekoho fotku srdiečkom alebo mu napíšete komentár, používateľovi sa v notifikáciách zobrazí vaša profilová fotografia. Ako vyzerá ideálna fotografia? Mala by byť relevantná pre vašu firmu, a preto odporúčame použiť firemné logo. V prípade, ak ste jednotlivec, je najvhodnejšou voľbou fotografia vašej tváre.

Instagram search a BIO sekcia – stručná charakteristika

Máte k dispozícii 150 znakov na to, aby ste sa ľuďom predstavili, povedali čo ponúkate, prečo by mali sledovať práve vás, v čom ste iní a výnimoční. Predstavenie by malo byť výstižné – pomocou krátkych odrážok alebo 2-3 viet.

Máte nejaký certifikát? Vyhrali ste súťaž? Vyštudovali ste vysokú školu? Dajte o tom vedieť vašim sledovateľom. Ukážte im, že ste odborník v tom čo robíte, a že máte dôveryhodný profil.

Táto sekcia sa nachádza pod vašim menom a je vašou instagramovou vizitkou. Ak potenciálnych sledovateľov váš krátky opis zaujme, je veľká šanca, že sa stanú vašimi sledovateľmi. Avšak nechcite tu byť pre každého. Zvoľte si vaše cieľové publikum, zamerajte sa naň a prispôsobte mu vaše BIO a ponúkaný obsah.

Vybudujte si autoritu a dôveryhodnosť u vašich sledovateľov, pridávajte kontinuálne autentický obsah, ktorý vás skutočne vystihuje. Ak sa zameriavate na oblasť služieb, ukážte používateľom výsledky vašej práce. Dajte im vedieť, aké sú vaše záujmy, ako trávite svoj voľný čas.

Predstavte si, že by ste predávali produkty alebo služby niekomu, kto vás vôbec nepozná. Čo by ste o sebe povedali?

  • Predstavte svoj obor, zameranie, prácu

Uveďte kto ste, čo robíte, čo ponúkate a prečo vás majú ľudia sledovať, jasne a zrozumiteľne s použitím kľúčových slov.

  • Buďte originálni a skúste sa odlíšiť

Popíšte vašu osobnosť a zaujmite. Môžete využiť iný typ písma alebo citát, ktorý vystihuje to, kto ste.

  • Použite emojis

Jedným zo skvelých spôsobov ako vzbudiť emócie u používateľov, ako aj rozdeliť text v BIO, sú emojis.

emojis upvision

  • Použite hashtagy

Môžete použiť názov vašej značky ako napr. #upvision alebo si vytvorte jedinečný hashtag. Pokiaľ používatelia kliknú na konkrétny hashtag, všetky príspevky označené týmto hashtagom sa združia do jedného „boxu“.

Prostredníctvom hashtagov môžete komunikovať akúkoľvek reklamnú kampaň, rôzne myšlienky alebo praktické tipy, ktoré chcete zdieľať. Jedinečný hashtag pomáha zvýšiť dosah vašej značky a zrýchliť jej šírenie najmä pri propagácii súťaží alebo UCG kampaní založených na používateľsky vytvorenom obsahu.

Instagram search a bio

Instagram search a bio

Kategória

Kategória sa zobrazuje hneď pod vaším instagramovým menom formou svetlo-šedého popisu. Je to sekcia, na základe ktorej budú vaši potenciálni sledovatelia vedieť, do ktorej kategórie patrí vaša značka, v akej oblasti podnikáte. Vďaka kategórii získate pomyselnú nálepku a budete zaradení do určitej „škatuľky“ u používateľov, čo im umožní rýchlejšie sa rozhodnúť, či vás budú sledovať.

Prelinkovanie

BIO bolo donedávna jediným miestom na Instagrame, ktoré umožňovalo pridať adresu URL na webovú stránku, e-shop, atď. No v súčasnosti môžete URL pridávať aj do stories a v prípade uverejnenia nového obsahu, produktov či projektov, ju môžete kedykoľvek aktualizovať. Chcete zvýšiť klikateľnosť na link? Uveďte transparentný link a ponúknite používateľom niečo, čo dostanú zadarmo (e-book, zľavové poukážky).

upvision bio instagram

CTA – Tlačidlá s výzvou na akciu

CTA (call to action) je k dispozícii pre firemné (business) účty na Instagrame a umožňuje používateľom vykonávať akcie (konverzie) priamo z vášho profilu. Zvoľte si cieľ, ktorý chcete, aby používatelia vykonali a následne im to povedzte. Ciele môžu byť rôzne, ako napr. navštívenie webovej stránky, odoberanie newslettera, prečítanie najnovšieho článku, nákup produktu alebo služby či stiahnutie aplikácie.

Chcete využívať obchodné nástroje Instagramu? Nastavte si firemný profil, ktorý vám pomôže lepšie rozvíjať vašu značku. Firemný profil umožňuje pridať kontaktné informácie o vašej firme – e-mailovú adresu, telefónne číslo a adresu kamennej predajne. Potenciálni zákazníci váš tak môžu rýchlejšie kontaktovať, zavolať vám, navštíviť vás a nakúpiť.

upvision bio instagram

Po dokončení vášho Instagram BIO sa spýtajte nestranných osôb, ako na nich váš profil vplýva a či pochopili príbeh, ktorý ste vaším instagramovým profilom chceli povedať. Chcete sa poradiť s odborníkmi? Kontaktujte nás.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Dominika Stehlíková

Dominika Stehlíková

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Bezplatná reklama na Facebooku: Kedy je najlepšie publikovať príspevky?

Bezplatná reklama na Facebooku: Kedy je najlepšie publikovať príspevky?

Marketing  30. septembra 2022 Ján Májek

Nájdenie najlepšieho času kedy publikovať príspevky na Facebooku môže vašej firme výrazne pomôcť ...

Čítaj viac
Ako napísať dobrý PR článok?

Ako napísať dobrý PR článok?

Marketing, Tipy  19. septembra 2022 Verena Pekarová

Pojem PR článok počula už väčšina z nás. Čo to však konkrétne znamená a ako ho správne napísať, a...

Čítaj viac
Nové trendy v marketingu a podnikaní v roku 2022

Nové trendy v marketingu a podnikaní v roku 2022

Marketing, Social media  11. septembra 2022 Ján Májek

Nové trendy v marketingu pre rok 2022, pozrite si obsah, čo nás dnes čaká:  Športové odvetvie zač...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.