Nájdenie najlepšieho času kedy publikovať príspevky na Facebooku môže vašej firme výrazne pomôcť zvýšiť povedomie o značke a dosiahnuť vysoký organický reach bez toho, aby ste využili služby platenej reklamy na Facebooku. Nájsť ten správny čas na zverejnenie príspevku však môže byť náročné, a preto vám s tým radi pomôžeme.
Kedy je všeobecný odporúčaný čas publikovať príspevky?
Spoločnosť Sprout Social zverejnila zoznam najlepších časov kedy publikovať príspevky na rôznych sociálnych sieťach. Sprout Social uvádza, že publikum je na sociálnej sieti Facebook najaktívnejšie v utorok až piatok o 10:00.
Keďže bola analýza vykonaná globálne, je potrebné zohľadňovať aj regionálnu variabilitu. Ak sa rozhodnete v tomto čase pridávať príspevky, oplatí sa vám neskôr skontrolovať ich dosah pomocou služby Facebook Insights.
Najhoršie dni na postovanie príspevkov
Spoločnosť Sprout uvádza aj to, že najhorším dňom na uverejňovanie príspevkov je sobota, a hneď po nej nasleduje nedeľa. Ak vám ide o to, aby mali vaše príspevky čo najväčší engagement rate, vyhýbajte sa uverejňovaniu príspevkov počas víkendu.
Nájdite si vlastný najlepší čas kedy publikovať príspevky
Všeobecné výsledky najlepších časov na uverejňovanie príspevkov na Facebooku sa oplatí aplikovať, no je potrebné tieto časy následne upravovať podľa toho, ako sa správa vaše publikum. Správanie publika sa môže meniť napríklad v závislosti od toho, či sa zameriavate na B2B alebo B2C segment.
Zistite, kedy je vaše publikum najaktívnejšie
Sociálna sieť Facebook uprednostňuje najaktuálnejšie príspevky, a práve preto by ste mali uverejňovať posty v čase, keď je vaše publikum najviac aktívne. Pozrite si vašu analytiku, aby ste zistili, v akom čase máte príspevky publikovať.
Analyzujte vaše príspevky a vyberte tie najúspešnejšie
Ďalším krokom, ktorý vám pomôže nájsť ten najlepší čas na uverejňovanie príspevkov je preštudovanie obsahu, ktorý ste zverejňovali v minulosti. Využite analytické nástroje, aby ste zistili, ktoré príspevky mali vysoký engagement rate a vysoký počet zobrazení. Vyberte tie najúspešnejšie príspevky a pozrite sa, v aký čas a deň v týždni ste ich zverejnili.
Preštudujte si kroky vašej konkurencie
Tento spôsob pomôže najmä nováčikom na Facebooku, ktorý zatiaľ nemajú históriu príspevkov, z ktorej by mohli vychádzať. Preštudujte si príspevky, ktoré uverejňujú firmy s podobným zameraním a preskúmajte ich taktiky. Ak ich chcete predbehnúť, skúste uverejňovať príspevky o pár minút skôr.
Testujte rôzne časy kedy publikovať príspevky
Po vykonaní prieskumu a vyhľadaní tých najlepších časov príspevky publikujte. Skúste aplikovať A/B testing a zverejňujte ten istý obsah v rôznych časoch, aby ste zistili, ktorý čas vám prinesie najlepšie výsledky. Všímajte si mieru aktivity vášho publika v analytických nástrojoch.
Sledujte novinky a kontrolujte zmeny
Facebook, ako aj jeho publikum, sa neustále mení. Správanie používateľov ovplyvňujú rôzne situácie. Napríklad počas pandémie Covid ľudia začali používať sociálnu sieť Facebook ešte viac. Predtým prechádzali Facebook počas obedňajších prestávok, no počas pandémie kontrolovali novinky aj počas online meetingov.
Okrem správania publika sa menia aj algoritmy Facebooku. Ak chcete mať na Facebooku vysoký organický reach a úspešne zvýšiť povedomie o značke, pravidelne sledujte zmeny a prispôsobujte im svoje marketingové stratégie.
Ako často by ste mali publikovať príspevky na Facebooku?
Sledovatelia na Facebooku môžu byť ľahko frustrovaní z nadmerného počtu príspevkov, v dôsledku čoho „odlajknú“ vašu stránku. Preto je dôležité, aby ste udržiavali nižšiu frekvenciu zverejňovania príspevkov. Ak chcete, aby mala vaša bezplatná Facebook reklama v podobe príspevkov úspech, zverejňujte ich tri až sedemkrát týždenne.