Ako zvýšiť konverzný pomer (CRO) na webe?

Programovanie, Dizajn, Marketing  1. júna 2023 Ján Májek

Používatelia, ktorí navštívia vašu webovú stránku a odídu bez toho, aby na nej vykonali požadovanú akciu, vášmu podnikaniu nepomôžu. Zvýšenie návštevnosti je iba prvým krokom k úspechu. Ak chcete budovať svoje podnikanie a neustále napredovať, potrebujete zlepšiť svoj konverzný pomer. Čítajte ďalej a dozviete sa, ako na to.

Čo je konverzný pomer?

Jednoducho povedané, konverzný pomer vyjadruje percento návštevníkov webovej stránky, ktorí vykonali požadovanú akciu. Táto akcia sa môže líšiť. Napríklad v prípade e-shopov ide zvyčajne o uskutočnenie objednávky, ale môže to byť aj prihlásenie na odber newslettera alebo vyplnenie formulára na zanechanie kontaktu.

konverzny-pomer-na-webe-a-eshope

Ako zvýšiť konverzný pomer na webe? 

Tu je niekoľko osvedčených tipov optimalizácie konverzného pomeru, ktoré môžete otestovať a implementovať na webovej stránke vašej spoločnosti.

Skráťte formuláre

Ak máte na webe dlhý formulár, návštevníci dlhšie váhajú nad jeho vyplnením. Kratšie formuláre zaberajú menej času, a preto je viac pravdepodobné, že ich vaši návštevníci vyplnia, čím vytvoria konverziu.

Optimalizujte rýchlosť načítania stránky

Rýchlosť stránky je skutočne rozhodujúca. Ak sa vaša stránka načítava príliš dlho, je veľmi pravdepodobné, že ju návštevníci v krátkom čase opustia bez toho, aby stihli vytvoriť akúkoľvek konverziu. Čas načítania stránky by nemal byť dlhší ako štyri sekundy. Existuje viacero spôsobov, ako zrýchliť váš web. Ide napríklad o odstránenie veľkých obrázkov, využitie AMP a množstvo ďalších krokov, ktoré vykonávame v rámci služby správa web stránok.

nacitanie-stranky-zlepsenie-uzivatelskej-skusenosti

Píšte silné CTA pre lepší konverzný pomer

Vašou CTA môže byť napríklad výzva na zdieľanie príspevku alebo prihlásenie sa na odber newslettera. Nech už ide o čokoľvek, zahrňte jasné a viditeľné CTA na všetky podstránky vášho webu. Stále si však dávajte pozor na to, aby ste to s CTA neprehnali. Napríklad landing page by mala obsahovať iba jednu výzvu na akciu, aby ste návštevníka hneď na začiatku neodradili veľkým množstvom informácií.

Zlepšite používateľskú skúsenosť

Ak vaša stránka nebude atraktívna, návštevníci ju rýchlo opustia. Pre zlepšenie používateľskej skúsenosti vykonajte tieto kroky:

  •     Optimalizujte usporiadanie webových stránok tak, aby bol zaujímavejší obsah viditeľný v popredných častiach. 
  •     Prispôsobte stránku viacerým zariadeniam. 
  •     Zvoľte si intuitívny a autentický dizajn. 
  •     Na stránku pridávajte iba kvalitný a pútavý obsah

ux-ui-dizajn-principy-pre-viac-konverzii-na-webe

So zlepšením používateľskej skúsenosti vám vieme pomôcť vďaka našej službe UX/UI dizajn. Naším cieľom je dosiahnuť, aby bola informačná štruktúra webovej stránky logicky usporiadaná, intuitívna a moderná. Užívateľ tak jednoducho naplní vami požadovaný cieľ, čím zlepšíme konverzný pomer. Pozrite sa na jednoduchý a atraktívny dizajn webstránky, ktorú sme vytvorili pre online svadobný portál Bridee.

Využite chatbotov pre vyššiu interakciu

Chatboti vám pomôžu komunikovať s publikom najmä v čase, keď sú obchodní zástupcovia zaneprázdnení alebo nedostupní. Nasmerujú vašich potenciálnych klientov na naplánovanie si stretnutia alebo zanechanie kontaktu. Chatboti vám umožňujú komunikovať s návštevníkmi 24 hodín denne 7 dní v týždni, vďaka čomu zvyšujú šance na konverziu. 

Pridajte vyskakovacie okná

Vyskakovacie okná môžu byť niekedy otravné, no ak sa používajú správne, stávajú sa účinným nástrojom na zvyšovanie konverzií. Zabezpečte, aby sa vyskakovacie okno zobrazilo každému návštevníkovi iba raz. Zatváranie okien by malo byť jednoduché, aby ste predišli frustrácií návštevníkov. Experimentujte s viacerými ponukami a použite testovanie na nájdenie toho, čo funguje vo vašom sektore.

chatbot-zlepsenie-interakcie-na-webe

Odstráňte rušivé prvky

Návštevník sa musí vedieť na vašej webovej stránke ľahko orientovať. Mala by byť preto jasná a stručná. Uveďte na nej iba informácie, ktoré návštevníci potrebujú vedieť. Chcete predsa, aby sa sústredili najmä na vašu ponuku.

A/B testovanie

Vykonajte A/B testy, aby ste zistili, čo funguje pre vyšší konverzný pomer najlepšie. Zistite, aké typy nadpisov, rozloženia a CTA najlepšie pôsobia na vaše publikum.

Lepší konverzný pomer aj pre váš web

Naša digitálna agentúra sa špecializuje na tvorbu a úpravu webov podľa platných princípov UX a UI dizajnu tak, aby vaše investície do marketingu prinášali čo najväčšiu návratnosť. Aj váš biznis môže rásť v online prostredí. Neváhajte nás kontaktovať a dohodnúť si úvodné stretnutie. Radi nájdeme vhodné riešenie aj pre vás.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Povedomie, Výkon, Marketing  23. januára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Tipy, Marketing, Social media  5. januára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac
PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

PPC reklamy pre eshop s prírodnou kozmetikou tento rok lámali rekordy

Case studies  15. decembra 2023 Miriam Adásková

Ročný nárast výnosov až o 42%! Prečítajte si ako vyladením PPC reklamy získala značka Annemarie B...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.