Používatelia, ktorí navštívia vašu webovú stránku a odídu bez toho, aby na nej vykonali požadovanú akciu, vášmu podnikaniu nepomôžu. Zvýšenie návštevnosti je iba prvým krokom k úspechu. Ak chcete budovať svoje podnikanie a neustále napredovať, potrebujete zlepšiť svoj konverzný pomer. Čítajte ďalej a dozviete sa, ako na to.
Čo je konverzný pomer?
Jednoducho povedané, konverzný pomer vyjadruje percento návštevníkov webovej stránky, ktorí vykonali požadovanú akciu. Táto akcia sa môže líšiť. Napríklad v prípade e-shopov ide zvyčajne o uskutočnenie objednávky, ale môže to byť aj prihlásenie na odber newslettera alebo vyplnenie formulára na zanechanie kontaktu.
Ako zvýšiť konverzný pomer na webe?
Tu je niekoľko osvedčených tipov optimalizácie konverzného pomeru, ktoré môžete otestovať a implementovať na webovej stránke vašej spoločnosti.
Skráťte formuláre
Ak máte na webe dlhý formulár, návštevníci dlhšie váhajú nad jeho vyplnením. Kratšie formuláre zaberajú menej času, a preto je viac pravdepodobné, že ich vaši návštevníci vyplnia, čím vytvoria konverziu.
Optimalizujte rýchlosť načítania stránky
Rýchlosť stránky je skutočne rozhodujúca. Ak sa vaša stránka načítava príliš dlho, je veľmi pravdepodobné, že ju návštevníci v krátkom čase opustia bez toho, aby stihli vytvoriť akúkoľvek konverziu. Čas načítania stránky by nemal byť dlhší ako štyri sekundy. Existuje viacero spôsobov, ako zrýchliť váš web. Ide napríklad o odstránenie veľkých obrázkov, využitie AMP a množstvo ďalších krokov, ktoré vykonávame v rámci služby správa web stránok.
Píšte silné CTA pre lepší konverzný pomer
Vašou CTA môže byť napríklad výzva na zdieľanie príspevku alebo prihlásenie sa na odber newslettera. Nech už ide o čokoľvek, zahrňte jasné a viditeľné CTA na všetky podstránky vášho webu. Stále si však dávajte pozor na to, aby ste to s CTA neprehnali. Napríklad landing page by mala obsahovať iba jednu výzvu na akciu, aby ste návštevníka hneď na začiatku neodradili veľkým množstvom informácií.
Zlepšite používateľskú skúsenosť
Ak vaša stránka nebude atraktívna, návštevníci ju rýchlo opustia. Pre zlepšenie používateľskej skúsenosti vykonajte tieto kroky:
- Optimalizujte usporiadanie webových stránok tak, aby bol zaujímavejší obsah viditeľný v popredných častiach.
- Prispôsobte stránku viacerým zariadeniam.
- Zvoľte si intuitívny a autentický dizajn.
- Na stránku pridávajte iba kvalitný a pútavý obsah.
So zlepšením používateľskej skúsenosti vám vieme pomôcť vďaka našej službe UX/UI dizajn. Naším cieľom je dosiahnuť, aby bola informačná štruktúra webovej stránky logicky usporiadaná, intuitívna a moderná. Užívateľ tak jednoducho naplní vami požadovaný cieľ, čím zlepšíme konverzný pomer. Pozrite sa na jednoduchý a atraktívny dizajn webstránky, ktorú sme vytvorili pre online svadobný portál Bridee.
Využite chatbotov pre vyššiu interakciu
Chatboti vám pomôžu komunikovať s publikom najmä v čase, keď sú obchodní zástupcovia zaneprázdnení alebo nedostupní. Nasmerujú vašich potenciálnych klientov na naplánovanie si stretnutia alebo zanechanie kontaktu. Chatboti vám umožňujú komunikovať s návštevníkmi 24 hodín denne 7 dní v týždni, vďaka čomu zvyšujú šance na konverziu.
Pridajte vyskakovacie okná
Vyskakovacie okná môžu byť niekedy otravné, no ak sa používajú správne, stávajú sa účinným nástrojom na zvyšovanie konverzií. Zabezpečte, aby sa vyskakovacie okno zobrazilo každému návštevníkovi iba raz. Zatváranie okien by malo byť jednoduché, aby ste predišli frustrácií návštevníkov. Experimentujte s viacerými ponukami a použite testovanie na nájdenie toho, čo funguje vo vašom sektore.
Odstráňte rušivé prvky
Návštevník sa musí vedieť na vašej webovej stránke ľahko orientovať. Mala by byť preto jasná a stručná. Uveďte na nej iba informácie, ktoré návštevníci potrebujú vedieť. Chcete predsa, aby sa sústredili najmä na vašu ponuku.
A/B testovanie
Vykonajte A/B testy, aby ste zistili, čo funguje pre vyšší konverzný pomer najlepšie. Zistite, aké typy nadpisov, rozloženia a CTA najlepšie pôsobia na vaše publikum.
Lepší konverzný pomer aj pre váš web
Naša digitálna agentúra sa špecializuje na tvorbu a úpravu webov podľa platných princípov UX a UI dizajnu tak, aby vaše investície do marketingu prinášali čo najväčšiu návratnosť. Aj váš biznis môže rásť v online prostredí. Neváhajte nás kontaktovať a dohodnúť si úvodné stretnutie. Radi nájdeme vhodné riešenie aj pre vás.