Reklama na Facebooku je skvelým nástrojom na propagáciu firmy, a preto ju využíva viac ako 10 miliónov inzerentov po celom svete. Pre efektívnejšie spravovanie reklamných kampaní potrebujete mať správne nastavené platformy na ich plánovanie a propagáciu. V tomto článku si preto povieme o nastavení konta Facebook Business Manager a konta Facebook Ads Manager.
Vytvorte si biznis účet v Business Manager
Business Manager je nástroj, ktorý slúži na spravovanie všetkých stránok a reklamných účtov. Vo Facebook Ads Manager môžete pracovať aj prostredníctvom osobného účtu, no táto metóda je zdĺhavá a predstavuje viacero problémov v oblasti bezpečnosti a ochrany osobných údajov.
- Otvorte si stránku Facebook Business Manager: https://business.facebook.com/.
- Prihláste sa pomocou údajov svojho osobného konta na FB. Ak nemáte konto na FB, musíte si ho vytvoriť.
- Vytvorte si reklamné konto. V tomto kroku je potrebné vyplniť tieto informácie:
- názov firmy a účtu,
- kontaktné údaje,
- meno.
- Kliknite na tlačidlo „Odoslať“. Následne skontrolujte svoj e-mail a potvrďte svoju e-mailovú adresu.
Vykonajte ďalšie nastavenia
Po prihlásení do Facebook Business Manager sa vám zobrazí rozhranie s tromi dôležitými tlačidlami.
1. Pridajte stránku
V tejto časti si do Managera môžete pridať stránku, ktorú vlastníte, alebo vytvoriť novú stránku kliknutím na tlačidlo „Pridať stránku“. Ak ste na svojom osobnom profile adminom danej FB stránky, Facebook automaticky schváli žiadosť o prepojenie. V opačnom prípade môžete požiadať o prístup k cudzej stránke v Nastaveniach.
2. Pridajte reklamný účet v Facebook Ads Manager
Pridajte existujúci alebo vytvorte nový reklamný účet, pre ktorý chcete vytvárať reklamy. Pri vytváraní nového reklamného účtu si dajte pozor na to, aby ste správne vyplnili všetky informácie, pretože neskôr môže byť náročné ich zmeniť. Teraz pridajte platobnú metódu a vyplňte správne fakturačné údaje.
3. Udeľte prístupy
Pridajte všetkých ľudí, ktorí budú mať prístup k vášmu reklamnému účtu, aby mohli spravovať reklamy na FB. Zvoľte vhodnú úroveň prístupu pre každého člena, aby ste zabezpečili čo najvyššiu bezpečnosť. Rolu Správca udeľte iba zamestnancom a spolupracovníkom, ktorí to potrebujú na vykonávanie svojej práce. Správcovia majú totiž prístup k všetkým položkám a môžu vykonávať všetky úkony.
Ako nastaviť Facebook Ads Manager?
Po nastavení Business Manager prejdite priamo cez tento nástroj do Facebook Ads Manager alebo tu urobte prostredníctvom vašej stránky na Facebooku.
1. Upravte možnosti platby
Ak chcete vykonať zmeny platby, kliknite na možnosť „Nastavenia platby“ a vyberte možnosť „Upraviť“. Môžete tu pridať viac platobných kariet a vybrať si tú, ktorá je primárna.
Vyúčtovanie na Facebooku je určené spôsobom, ktorý ste si zvolili na platenie za svoje reklamy. Mnohé možnosti platieb sú rozdelené na:
Automatické: Platby sa budú účtovať automaticky, keď dosiahnete určitú hranicu.
Manuálne: Peniaze si pridáte na účet a Facebook ich každý deň odpočíta podľa toho, ako sa minú.
2. Nastavte limit pre reklamy v Facebook Ads Manager
Celkové náklady na Facebook Ads môžete kontrolovať nastavením limitu. Vaše reklamy sa pozastavia, keď dosiahnete nastavený limit, a nebudú sa spúšťať znova, kým tento limit nezvýšite alebo neodstránite.
Limity sú užitočné najmä pri spolupráci s agentúrami alebo freelancermi, keď chcete mať istotu, že váš konzultant alebo agentúra nebudú môcť minúť viac, ako ste naplánovali vo všetkých svojich kampaniach.
3. Skontrolujte nastavenia upozornení
Upozornenia na Facebooku sú vynikajúcim spôsobom, ako zostať v kontakte so svojimi kampaňami. Môžu však tiež rýchlo zahltiť vašu schránku, takže možno budete chcieť zmeniť frekvenciu e-mailových oznámení, ktoré dostávate od Facebooku.
Ak chcete upraviť svoje nastavenia oznámení:
- Prejdite späť do nastavení svojho reklamného účtu.
- Kliknite na položku „Upozornenia“.
- Pridajte alebo odstráňte udalosti, o ktorých chcete dostávať e-mailové oznámenia.
Nastavte si oznámenia vo Facebook Ads Manager tak, aby ste najdôležitejšie oznámenia dostávali e-mailom, zatiaľ čo ostatné môžu byť len oznámenia na Facebooku, ktoré sa zobrazia po prihlásení do aplikácie Business Manager.