Ako na SEO? Nové aktualizácie Google vyhľadávania kladú väčší dôraz na kvalitu obsahu

Marketing  7. októbra 2022 Ján Májek

Ako vytvárať obsah v súvislosti s novou aktualizáciou?

Ako na SEO? Cieľom novej aktualizácie je lepšie odmeňovanie hodnotného a užitočného obsahu zameraného na ľudí. Zatiaľ čo obsah, ktorý neprináša návštevníkom uspokojivý zážitok nebude mať vo vyhľadávaní tak dobré výsledky.

Tvorte užitočný obsah

V prvom rade sa zameriavajte na vytváranie obsahu, ktorý je pre vaše publikom uspokojivý a užitočný. Potom prichádzajú na rad osvedčené postupy ako na SEO, ktoré mu pridajú ďalšiu hodnotu pre lepšie umiestnenie vo webovom prehliadači, a platené Google reklamy, ktoré pomôžu váš obsah okamžite zviditeľniť. Táto marketingová stratégia vám z dlhodobého hľadiska prinesie úspech.

Preukazujte odbornosť

Jasne preukazujte vo vašom obsahu odbornosť a hĺbku znalostí z prvej ruky. Ak napríklad opisujete nejaký produkt, dajte jasne najavo, že ste ho skutočne použili. V prípade, že predstavujete publiku nejaké miesto, ubezpečte čitateľov, že ste ho skutočne navštívili.

Prinášajte návštevníkom uspokojivý zážitok

Zistite, či návštevníci odchádzajú po prečítaní vášho obsahu s uspokojivým zážitkom. Dozvedeli sa o danej téme dosť na to, aby im obsah pomohol dosiahnuť ich cieľ? Ďalším dôležitým faktorom je aj relevantnosť obsahu. Váš obsah by mal súvisieť s primárnym účelom alebo zameraním vašej web stránky.

Čomu by ste sa mali pri tvorbe obsahu vyhýbať?

Google chce zavedením nových aktualizácií eliminovať čo najviac „umelého obsahu“ bez pridanej hodnoty vytvoreného iba so zámerom lepšieho umiestnenia v rámci SERP.

Tvorcovia plytkého obsahu založeného výlučne na zhode kľúčových slov môžu čoskoro zaznamenať pokles svojich pozícií vo webovom prehliadači.

Tvorba obsahu bez pridanej hodnoty

Nevytvárajte veľké množstvo nekvalitného obsahu na rôzne témy so zámerom lepšieho umiestnenia vo výsledkoch vyhľadávania. Váš obsah by nemal byť určený primárne na prilákanie ľudí z vyhľadávačov, ale mal by byť vytvorený v prvom rade pre ľudí.

Automatizácia a sumarizovanie

Nepoužívajte rozsiahlu automatizáciu na tvorbu obsahu. Snažte sa do obsahu pridávať vlastnú hodnotu, nie iba sumarizovať to, čo uvádzajú iné zdroje. Píšte obsah, ktorý je v súlade s vaším publikom a nesnažte sa spracovávať témy, ktoré nesúvisia s vaším webom iba preto, že sú trendové.

Ako funguje aktualizácia pre SEO optimalizáciu?

„Táto aktualizácia zavádza nový signál pre celé webové stránky, ktorý zohľadňujeme pri hodnotení webov spolu s inými signálmi. Naše systémy automaticky identifikujú obsah, ktorý pôsobí, že má malú hodnotu, nízku pridanú hodnotu alebo nie je inak obzvlášť užitočný pre tých, ktorí ho vyhľadávajú,“ vysvetľuje Google.

Ako na SEO? Má stále význam?

Nová aktualizácia vyhľadávača Google nevylučuje efektivitu osvedčených postupov ako na SEO. SEO optimalizácia je stále veľmi užitočná činnosť, ktorá pomáha zviditeľniť váš obsah. V súlade s novou aktualizáciou by sa však mala SEO optimalizácia aplikovať na obsah zameraný na ľudí, a nie na obsah, ktorý je vytvorený primárne so zámerom lepšieho umiestnenia v rámci SERP.

Aktualizácia má zatiaľ vplyv iba na obsah v anglickom jazyku

Nová aktualizácia bude mať na začiatku celosvetový vplyv na vyhľadávanie iba v anglickom jazyku. V budúcnosti ju však Google plánuje rozšíriť aj na ďalšie jazyky. Nekvalitný obsah je v dôsledku aktualizácie pre weby v anglickom jazyku momentálne prekážkou, pretože znižuje pravdepodobnosť dobrého umiestnenia vo vyhľadávaní.

Zlepšenie výsledkov vo vyhľadávaní môže po odstránení neužitočného obsahu trvať až niekoľko mesiacov. Práve preto je dobré byť na túto zmenu pripravený a začať s tvorbou kvalitného obsahu posilneného SEO optimalizáciou čo najskôr.

 

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

CONTENT MARKETING

CONTENT MARKETING

Marketing  13. júna 2024 Ján Májek

V dnešnom digitálnom svete, kde konkurencia neustále narastá, sa firmy čoraz viac uchyľujú k stra...

Čítaj viac
PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 2.ČASŤ

PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 2.ČASŤ

Marketing  5. júna 2024 Ján Májek

V oblasti výkonnostného marketingu je dôležité rozumieť niektorým kľúčovým pojmom spojeným s Pay-...

Čítaj viac
Facebook reklama

Facebook reklama

Marketing  23. mája 2024 Ján Májek

Facebook reklama sa stala neoddeliteľnou súčasťou digitálneho marketingu. Vďaka svojej rozmanitos...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.