V predchádzajúcich článkoch sme vám vysvetlili, ako správne optimalizovať firemný profil a obsah na Instagram. Dnes vám priblížime ako na Facebook. V tomto blogu vám priblížime, ako si Facebook správne optimalizovať a nastaviť jeho content tak, aby váš biznis mal predpoklady prosperovať a mal čo najväčší dosah.
V článku píšeme o:
- Ako si založiť Facebook stránku
- Funkcie, ktoré Facebook ponúka
- Čo a kedy pridávať na váš firemný profil
Facebook má dosah na takmer každú cieľovú skupinu
Keďže má toto sociálne médium najväčšie množstvo používateľov (v našich končinách určite), veľa firiem ho využíva ako hlavný zdroj svojich aktivít , zdieľania informácií o sebe a o svojich aktivitách, pre platené reklamy, či odkazovanie potenciálnych zákazníkov na webové stránky.
Mali by sa firmy naplno venovať svojej Facebook stránke?
Väčšina užívateľov Facebooku je v cieľovej skupine od 25-34 rokov. Na Facebooku sa ale nachádza takmer každá cieľová skupina, ktorú dokážete presne trafiť a priamo osloviť vďaka Facebook Analytics. Až 43,7% aktívnych používateľov sú ľudia medzi 18-44 rokov. Hneď po tejto skupine nasleduje veková skupina 18-24 rokov a aktívni sú aj 45-54 rokov. Len o niečo menej zaostávajú 55-64 roční užívatelia.
Ďalším faktom je, že až 2/3 z celej aktívnej populácie týždenne používa Facebook na to, aby si prezreli firmy a ich ponuku.
Aké sú benefity používania Facebooku pre váš biznis?
Povedomie o vašej značke sa určite zvýši. Užívatelia už dnes vyberajú produkty aj dodávateľov často aj cez sociálne siete. Prítomnosť sama o sebe má benefity a pomôže s dôveryhodnosťou a zásahom publika potenciálnych, ale aj už existujúcich zákazníkov. Takto sa nielen “pripomeniete” existujúcim kupujúcim, ale môžete dať o sebe vedieť aj ľuďom, ktorí vás doteraz nepoznali a možno potrebujú práve vaše služby alebo produkty.
Facebook podľa štatistík priláka a prináša viac ľudí na vašu stránku, ako hocijaké iné sociálne médium. Vďaka “linkpostom” – odkazy na webovú stránku, ale aj s využitím iných foriem príspevkov.
Veľmi dobrým zdrojom návštevnosti vašej webovej stránky sú aj reklamy na Facebooku. Špecifické cielenie reklám na tejto sociálnej sieti ponúka výhodu zamerania vášho produktu na určité publikum, ktoré vás zaujíma. Podľa ich veku, pohlavia, či osobných záujmov si viete nastaviť, na koho bude vaša reklama mieriť a kam užívateľa presmerujete – homepage, landing page, kontaktný formulár, produkt…
Vďaka Facebooku dokážete tiež motivovať ľudí k tomu, aby si kupovali práve od vás a to aj zdieľaním, či využívaním rôznych súťaží alebo giveaways. Giveaway aktivita, pri ktorej sa firma rozhodne darovať veci/služby používateľom zadarmo. Giveaways prinášajú na stránku viac návštevníkov a záujemcov, ktorí sa chcú giveaway zúčastniť a tak môže stúpnuť atraktivita a povedomie o firme.
Facebook je silným nástrojom obojsmernej komunikácie. Dovoľuje firmám a podnikateľom získavať od zákazníkov spätnú väzbu. Na svojom biznis profile dokážete komunikovať priamo so svojimi zákazníkmi prostredníctvom správ. Svojich zákazníkov tiež môžete podporiť k tomu, aby vám zanechali recenziu, komentár alebo “like” (ktorý postupne strieda “follow”), podľa čoho potom zistíte, kde treba zabrať, prípadne ubrať.
Podľa dát z Insights pochopíte a sledujete, aký content na vašej stránke funguje najlepšie a ak chcete v budúcnosti ušetriť čas, môžete si ho naplánovať dopredu.
Nevýhody Facebooku, ako hlavného kanálu vášho proma
- Vytvárať hodnotný content na Facebooku je časovo náročnejšie, ako sa zdá. Internety sú “vypredané” :), konkurencia je veľká a zaujať je stále ťažšie Vyžaduje si to jasne definované ciele a koncept.
- Platené reklamy potrebujú budget. Organické dosahy často nestačia. Preto je treba investovať aj do reklám, ktoré značne navýšia vaše predaje. Ako sa hovorí, každé negatívum má svoje pozitívum.
- Facebook poskytuje možnosť vyjadriť svoj názor, spokojnosť či nespokojnosť. Vaši zákazníci teda môžu zanechať aj negatívny komentár alebo recenziu, ktorá je dostupná pre všetkých na prečítanie. Tieto komentáre sú síce zmazateľné, čo neodporúčame – odporúčame komunikovať a odpovedať. Zákazníci si to všimnú a v ich očiach to môže vyzerať tak, že zahmlievate. Na kritiku odpovedajte a vzniknutý problém sa snažte čo najlepšie vyriešiť.
Každá sociálna sieť si vyžaduje čas a v prípade Facebooku a “žalostných” organických dosahoch si vyžaduje kredit do reklám. Pri marketingu a nákladoch na reklamy hovoríme vedome o “investícii”, keďže má prinášať výsledky – zvyšovanie povedomia o značke, zvyšovanie predaja, získavanie dopytov. S tým, ako na Facebook vám v našej agentúre vieme pomôcť, keďže správa reklám sociálnych sietí je naša špecializácia.