Ako na employer branding pre zamestnávateľa?

Marketing, Povedomie, Social media  17. apríla 2023 Ján Májek

V dnešnej dobe vysokej konkurencie medzi zamestnávateľmi, ktorí sa niekedy doslova bijú o pracovnú silu, je employer branding účinným nástrojom na získanie a udržanie si kvalifikovaných zamestnancov. Vďaka nemu prilákate lepších kandidátov, získate výhodu na pracovnom trhu a dokonca ušetríte náklady na nábor a HR marketing. Tu je niekoľko tipov, ako na efektívny employer branding pre zamestnávateľa.

Zamerajte sa na potreby vašej firmy

Silný employer branding sa začína zameraním na hodnoty, poslanie, víziu a kultúru spoločnosti. Na začiatok si určite, aké sú potreby vašej firmy. Potom sa dopracujte k pochopeniu typu talentov, ktoré potrebujete na splnenie svojich cieľov. 

Opýtajte sa na názor zamestnancov 

Zašlite dotazníky svojim zamestnancom. Prieskum vám pomôže odhaliť obľúbené aspekty firemnej kultúry, na ktorých zvýraznenie sa môžete zamerať. Taktiež objavíte slabšie stránky vašej značky a budete môcť na nich popracovať. Monitorujte aj portály s pracovnými ponukami. Vďaka tomu zistíte, ktoré inzeráty uchádzači o zamestnanie uprednostňujú.

employer-branding-znacka-zamestnavatela-hr-marketing-upvision

Vypracujte EVP 

Ako ďalší krok si vypracujte hodnotovú ponuku zamestnávateľa (Employee Value Proposition). Môžete na to využiť informácie z predchádzajúceho prieskumu. Vymyslite marketingové posolstvo, s ktorým by súhlasili aj zamestnanci vašej firmy. Posolstvo môžete použiť na vašej webovej stránke, v náborových materiáloch alebo na firemnej stránke LinkedIn. V silnej EVP by mali byť uvedené všetky peňažné a nepeňažné odmeny, ktoré ponúkate potenciálnym zamestnancom. Ide napríklad o:

  •     plat
  •     benefity,
  •     možnosť práce na diaľku,
  •     firemnú kultúru.

zvysenie-povedomie-o-firme-a-znacke-atraktivna-firma-pre-uchadzacov

Značka zamestnávateľa sa nezaobíde bez EVP, ktorá je základom pre komunikáciu. Nezabudnite byť úprimný. Nikdy zamestnancom nesľubujte niečo, čo nemôžete splniť. Zbytočne tým riskujete, že si poškodíte povesť.

Vykonajte audit značky zamestnávateľa

Preskúmajte, ako vaša spoločnosť pôsobí na uchádzačov o zamestnanie. Začnite skúmaním Google recenzií. Ak narazíte na negatívne hodnotenia, pokúste sa na ne odpovedať a vysvetliť skutočnosť, s ktorou bol zákazník nespokojný. 

Preskumajte aj svoju webovú stránku. Najväčšiu pozornosť venujte sekciám „O nás”, „Filozofia” a „Kariéra”. Sú všetky tieto stránky v súlade a držia sa rovnakého posolstva? Ak máte pocit, že treba doplniť alebo upraviť nejaké informácie, urobte to ešte pred spustením náborovej kampane. Okrem obsahu by ste nemali zanedbávať ani konzistentnosť farebnosti, písma a loga spoločnosti.

Ďalej skontrolujte sociálne siete. Všímajte si príspevky a zamyslite sa, či sú v súlade s vašou EVP a príbehom spoločnosti. 

auidt-znacky-analyza-konkurencie-employer-branding-employer-value-proposition-evp

Využite digitálne nástroje

Webová stránka je jedným z prvých miest, na ktoré uchádzači narazia pri vyhľadávaní informácií o zamestnávateľovi. V Upvision vieme, že ak chceme pre klienta vybudovať silný employer branding, potrebujeme kvalitný web. Preto tvoríme weby, ktoré odzrkadľujú hodnoty firmy, sú rýchle a pomáhajú zvýšiť atraktivitu na trhu.

Ďalším dôležitým nástrojom sú sociálne médiá. Prítomnosť na týchto platformách vám ako zamestnávateľovi umožňuje zdieľať svoje hodnoty, firemnú kultúru, pracovné miesta a iné aktivity. Pre employer branding klientom odporúčame najmä platformu LinkedIn a Facebook, no záleží to aj na cieľovej skupine. 

Pútavé videá, správne vybrané logo, konzistentná vizuálna identita firmy a grafické prvky zaujmú vašich potenciálnych zamestnancov. Naši kreatívci sa pri transformácii identity značiek zameriavajú v prvom rade na to, aby zvýšili atraktivitu komunikácie s publikom, ktorého súčasťou sú aj uchádzači o zamestnanie.

Vymyslite pútavý opis pracovnej ponuky

Zverejnite opisy pracovných miest, ktoré skôr pripomínajú príbeh než zoznam kvalifikácií. Zvážte aj použitie vizuálnych prvkov v opise, aby ste upútali pozornosť uchádzačov. Nakoniec sa uistite, že komunikujete s uchádzačmi o zamestnanie počas celého procesu.

talent-na-pracovnom-trhu-znacka-zamestnavatela

Employer branding pre personálnu agentúru

Personálne agentúry sú často také zaneprázdnené hľadaním vhodných uchádzačov pre svojich klientov, že zabúdajú na budovanie vlastnej značky zamestnávateľa. Výsledkom je, že mnohí talentovaní uchádzači sa nikdy nedozvedia, prečo je vaša agentúra skvelým miestom pre prácu. To môže byť veľká chyba najmä v dobe, keď je špičkových talentov málo. Využite employer branding na to, aby ste:

  • ukázali uchádzačom, prečo je vaša personálna agentúra atraktívnym pracoviskom,
  • prilákali do firmy talenty,
  • zvýšili dôveryhodnosť vašej personálnej agentúry v očiach uchádzačov a klientov,
  • si udržali kvalitných zamestnancov,
  • znížili náklady na nábor nových talentov,
  • motivovali zamestnancov a zvýšili tým produktivitu.

Potrebujete získať kvalitných zamestnancov, ktorí pomôžu vašej firme rásť a stanú sa hodnotným aktívom v boji s konkurenciou? Využite silu employer brandingu a zatraktívnite svoju firmu pre top talenty. Povieme vám, ako na to a pomôžeme s celým procesom šírenia povedomia o vašej značke v digitálnom prostredí. Chcete sa dozvedieť viac? Pozrite si, ako sme pomohli vedúcemu sprostredkovateľovi personálnych služieb na Slovenskom trhu, Adecco, naplniť zamestnanecké stavy využitím online nástrojov. Alebo nás kontaktujte a dohodnime si úvodné stretnutie. Náš tím marketérov nájde vhodné riešenie aj pre váš biznis.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Facebook reklama

Facebook reklama

Marketing  23. mája 2024 Ján Májek

Facebook reklama sa stala neoddeliteľnou súčasťou digitálneho marketingu. Vďaka svojej rozmanitos...

Čítaj viac
TOP AI nástroje | 2024

TOP AI nástroje | 2024

Marketing  10. mája 2024 Ján Májek

Prinášame prehľad top AI nástrojov pre rok 2024. Od inteligentných chatbotov ako ChatGPT až po in...

Čítaj viac
PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 1.ČASŤ

PAY-PER-CLICK REKLAMA GOOGLE ADS – SLOVNÍK | 1.ČASŤ

Marketing  29. apríla 2024 Ján Májek

V rámci Pay-Per-Click reklamy Google Ads identifikujeme rozsiahly zoznam termínov, ktorých poznan...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.