Viac ako 87 % zamestnávateľov využíva marketing na LinkedIn na oslovenie talentov. Ide o jednu z najpopulárnejších profesionálnych sietí, a preto je pre vás ako zamestnávateľa dôležité využívať marketingové stratégie na tejto platforme. Vďaka nim získate prístup k užitočným funkciám pre analýzy, oslovenie vhodných uchádzačov a budovanie značky. Týmto sa uľahčí celý proces hľadania nových zamestnancov, prechádzania žiadostí kandidátov a komunikácie s nimi.
Čo je LinkedIn marketing?
Cieľom marketingu na sieti LinkedIn je nadväzovanie kontaktov, zvyšovanie povedomia o značke, generovanie potenciálnych zákazníkov, zdieľanie obsahu a podpora obchodných vzťahov a partnerstiev. V tomto článku sa zameriame najmä na to, ako môžu marketing na LinkedIn využiť zamestnávatelia a personálne agentúry, aby oslovili talentovaných uchádzačov a rozšírili si profesionálne siete.
Marketing na LinkedIn pre oslovenie talentov
Ak chcete, aby sa uchádzači zaujímali o vaše pracovné ponuky, musíte si najskôr získať ich pozornosť. Poradíme vám, ako na to pomocou marketingu na LinkedIn.
Vyplňte profil
V prvom rade na svojom profile ukážte, kto ste, čím sa vaša spoločnosť zaoberá, aké sú vaše hodnoty a na čo sa špecializujete. Takto prilákate kandidátov, ktorí sa zaujímajú o vašu oblasť.
Pozrite tiež: Viac tipov k optimalizácii firemného profilu nájdete v našom článku o employer brandingu na LinkedIn.
Zverejnite pracovnú ponuku
Zverejnite na svojom firemnom profile voľné pracovné ponuky kliknutím na aktovku a vyplnením všetkých potrebných informácií. Po vložení opisu pracovnej ponuky si vyberiete, ako chcete prijímať uchádzačov(napr. prostredníctvom ich profilu LinkedIn alebo priamo na vašej webovej stránke).
Vyberte si stratégiu
Ak chcete inzerovať pracovnú ponuku, máte na výber z dvoch možností:
Neplatený marketing na LinkedIn
LinkedIn vám umožňuje zverejniť pracovnú ponuku aj bezplatne. Táto možnosť je však obmedzená a budete môcť zverejniť iba jednu pozíciu na 30 dní. Okrem toho budú príspevky viditeľné iba čiastočne v nepropagovaných výsledkoch vyhľadávania.
Platený marketing na LinkedIn
S platenou verziou budete môcť inzerovať nekonečné množstvo pozícii naraz. Umiestnite sa vysoko vo výsledkoch vyhľadávania pracovných ponúk a budete sa môcť zamerať iba na kvalifikovaných potenciálnych klientov.
Nastavte si rozpočet
Ak ste si vybrali platenú verziu propagovania pracovných ponúk, je načase nastaviť si rozpočet. Jednou zo skvelých vecí na inzerátoch LinkedIn je, že vám na základe vášho inzerátu poskytnú odporúčaný rozpočet. Ukážu vám aj rozsah rozpočtov, ktoré si ľudia nastavili pre pracovné ponuky, ako je tá vaša. Môžete si tiež vybrať, ako dlho chcete mať svoju pracovnú ponuku otvorenú.
Ďalšie náborové riešenia v sieti LinkedIn
Tu je niekoľko príkladov ďalších efektívnych riešení, ktoré môžete využiť na nábor zamestnancov:
Dynamic ads
Dynamic Ads vám umožňujú vytvárať inzeráty, ktoré dokážete zacieliť na konkrétne publikum podľa názvu pozície, zručností, rokov praxe atď. Zvyčajne sa zobrazujú na bočnom paneli používateľského newsfeedu.
Showcase pages
Showcase pages na LinkedIn sú skvelým nástrojom na vyhľadávanie a targetovanie skupín. Vytvorte napríklad showcase page s pracovnými ponukami pre každé oddelenie vašej firmy a pravidelne zverejňujte pracovné ponuky na týchto stránkach.
Inmail
Správy Inmail sú platenou službou, pomocou ktorej dokážete doručiť informácie o voľnej pozícií priamo uchádzačovi. Bežne môžete posielať správy iba členom, ktorí sú s vami na LinkedIn prepojení. S Inmail však dokážete osloviť aj iných uchádzačov. Aby ste mohli túto službu využívať, potrebujete najskôr získať účet premium.
Začnite využívať marketing na LinkedIn ešte dnes!
Chcete oslovovať viac špičkových kandidátov? V tom prípade je načase preskúmať náborové riešenia na LinkedIn. V UPVISION máme dlhoročné skúsenosti s LinkedIn marketingom zameraným na nábor zamestnancov a môžeme vám pomôcť so správou vašich kampaní. Kontaktujte nás ešte dnes a dohodneme si spoločné stretnutie.