Ako môžu zamestnávatelia využiť marketing na LinkedIn?

Marketing, Social media  19. júna 2023 Ján Májek

Viac ako 87 % zamestnávateľov využíva marketing na LinkedIn na oslovenie talentov. Ide o jednu z najpopulárnejších profesionálnych sietí, a preto je pre vás ako zamestnávateľa dôležité využívať marketingové stratégie na tejto platforme. Vďaka nim získate prístup k užitočným funkciám pre analýzy, oslovenie vhodných uchádzačov a budovanie značky. Týmto sa uľahčí celý proces hľadania nových zamestnancov, prechádzania žiadostí kandidátov a komunikácie s nimi.

Čo je LinkedIn marketing?

Cieľom marketingu na sieti LinkedIn je nadväzovanie kontaktov, zvyšovanie povedomia o značke, generovanie potenciálnych zákazníkov, zdieľanie obsahu a podpora obchodných vzťahov a partnerstiev. V tomto článku sa zameriame najmä na to, ako môžu marketing na LinkedIn využiť zamestnávatelia a personálne agentúry, aby oslovili talentovaných uchádzačov a rozšírili si profesionálne siete

znacka-zamestnavatela-a-marketing-na-linkedin

Marketing na LinkedIn pre oslovenie talentov

Ak chcete, aby sa uchádzači zaujímali o vaše pracovné ponuky, musíte si najskôr získať ich pozornosť. Poradíme vám, ako na to pomocou marketingu na LinkedIn.

Vyplňte profil

V prvom rade na svojom profile ukážte, kto ste, čím sa vaša spoločnosť zaoberá, aké sú vaše hodnoty a na čo sa špecializujete. Takto prilákate kandidátov, ktorí sa zaujímajú o vašu oblasť.

Pozrite tiež: Viac tipov k optimalizácii firemného profilu nájdete v našom článku o employer brandingu na LinkedIn

Zverejnite pracovnú ponuku

Zverejnite na svojom firemnom profile voľné pracovné ponuky kliknutím na aktovku a vyplnením všetkých potrebných informácií. Po vložení opisu pracovnej ponuky si vyberiete, ako chcete prijímať uchádzačov(napr. prostredníctvom ich profilu LinkedIn alebo priamo na vašej webovej stránke).

uchadzaci-o-zamestnanie-kvalitna-pracovna-sila-marketing-na-linkedin

Vyberte si stratégiu

Ak chcete inzerovať pracovnú ponuku, máte na výber z dvoch možností:

Neplatený marketing na LinkedIn 

LinkedIn vám umožňuje zverejniť pracovnú ponuku aj bezplatne. Táto možnosť je však obmedzená a budete môcť zverejniť iba jednu pozíciu na 30 dní. Okrem toho budú príspevky viditeľné iba čiastočne v nepropagovaných výsledkoch vyhľadávania.

Platený marketing na LinkedIn

S platenou verziou budete môcť inzerovať nekonečné množstvo pozícii naraz. Umiestnite sa vysoko vo výsledkoch vyhľadávania pracovných ponúk a budete sa môcť zamerať iba na kvalifikovaných potenciálnych klientov. 

Nastavte si rozpočet

Ak ste si vybrali platenú verziu propagovania pracovných ponúk, je načase nastaviť si rozpočet. Jednou zo skvelých vecí na inzerátoch LinkedIn je, že vám na základe vášho inzerátu poskytnú odporúčaný rozpočet. Ukážu vám aj rozsah rozpočtov, ktoré si ľudia nastavili pre pracovné ponuky, ako je tá vaša. Môžete si tiež vybrať, ako dlho chcete mať svoju pracovnú ponuku otvorenú.

ziskavanie-kontaktov-na-potencialnych-zamestnancov-vdaka-socialnym-sietam

Ďalšie náborové riešenia v sieti LinkedIn

Tu je niekoľko príkladov ďalších efektívnych riešení, ktoré môžete využiť na nábor zamestnancov:

Dynamic ads

Dynamic Ads vám umožňujú vytvárať inzeráty, ktoré dokážete zacieliť na konkrétne publikum podľa názvu pozície, zručností, rokov praxe atď. Zvyčajne sa zobrazujú na bočnom paneli používateľského newsfeedu.

Showcase pages

Showcase pages na LinkedIn sú skvelým nástrojom na vyhľadávanie a targetovanie skupín. Vytvorte napríklad showcase page s pracovnými ponukami pre každé oddelenie vašej firmy a pravidelne zverejňujte pracovné ponuky na týchto stránkach. 

Inmail 

Správy Inmail sú platenou službou, pomocou ktorej dokážete doručiť informácie o voľnej pozícií priamo uchádzačovi. Bežne môžete posielať správy iba členom, ktorí sú s vami na LinkedIn prepojení. S Inmail však dokážete osloviť aj iných uchádzačov. Aby ste mohli túto službu využívať, potrebujete najskôr získať účet premium.

osobna-sprava-inmail-linkedin

Začnite využívať marketing na LinkedIn ešte dnes!

Chcete oslovovať viac špičkových kandidátov? V tom prípade je načase preskúmať náborové riešenia na LinkedIn. V UPVISION máme dlhoročné skúsenosti s LinkedIn marketingom zameraným na nábor zamestnancov a môžeme vám pomôcť so správou vašich kampaní. Kontaktujte nás ešte dnes a dohodneme si spoločné stretnutie.

Plánujete začať s digitalizáciou firmy? My vám poradíme!
Kontaktujte nás
Ján Májek

Ján Májek

Zakladateľ UPVISION Digital agency

Zdieľaj

Ďalšie inspirácie

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Tvorba webu. Redizajn webovej stránky pre Fintech startup.

Case studies, Programovanie, Marketing  24. marca 2024 Ján Májek

Náš klient pred pár mesiacmi prišiel za nami, že mu nefunguje Google reklama na webe. My sme ju o...

Čítaj viac
Lead generation kampaň

Lead generation kampaň

Výkon, Marketing, Povedomie  23. februára 2024 Ján Májek

V dnešnej dobe, kedy digitálny svet dominuje podnikateľskej sfére, je nevyhnutné mať efektívnu on...

Čítaj viac
Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketing, Social media, Tipy  5. februára 2024 Ján Májek

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme s...

Čítaj viac

Dajme si kávu. Poviete nám predstavy
a my nájdeme riešenie pre váš biznis.