Trh práce sa stáva čoraz konkurencieschopnejším a uchádzači o zamestnanie sú aj v dôsledku toho vyberavejší. Na prilákanie talentov do vašej organizácie už nestačí iba zverejniť lákavú ponuku práce. Je kľúčové budovať silný a presvedčivý brand zamestnávateľa. Práve týmto sa zaoberá HR branding. Poďme si vysvetliť, čo to vlastne je a ako vám môže tento nástroj pomôcť zamestnávať talentovaných uchádzačov.
Čo je HR branding?
HR branding ovplyvňuje to, ako vaša spoločnosť pôsobí na pracovnom trhu ako zamestnávateľ. Zahŕňa hodnoty a vnímanie vašej spoločnosti ako celku. Inými slovami, ide o imidž podniku ako najlepšieho pracoviska. Cieľom HR brandingu je v prvom rade prilákanie najlepších talentov, udržanie kvalifikovaných zamestnancov a vytvorenie širšej skupiny kvalitných uchádzačov.
Kľúčom k úspešnému HR brandingu je dôkladné plánovanie, jasná vízia značky, silný employer branding a kvalitný obsah, ktorý dokáže prilákať pozornosť talentovaných uchádzačov.
Neoddeliteľnou súčasťou HR brandingu je HR marketing, ktorý spočíva vo využití marketingových techník na propagáciu vašej značky zamestnávateľa a na budovanie vzťahov s kvalifikovanými uchádzačmi počas náborového procesu.
Dôvody, prečo HR branding pomáha pre nábor kvalitných uchádzačov:
Prilákanie najlepších talentov je jeden z hlavných cieľov HR brandingu. Tu je niekoľko dôvodov, prečo je HR branding taký účinný pri zlepšovaní náborových procesov.
1. Vyvoláva pozitívne emócie
Uchádzači o zamestnanie majú radi značky, ktoré majú ideálnu pracovnú kultúru, hodnoty a poslanie. HR branding pomáha vyvolávať u talentovaných uchádzačov pozitívne emócie. Keď sa dozvedia niečo o príbehu, hodnotách a vízii vašej značky, budú sa chcieť podieľať na jej budovaní.
2. Zvyšuje povedomie o značke
Kvalitných uchádzačov v súčasnosti nezaujíma iba platové ohodnotenie. Veľkú rolu pri vyberaní zamestnania zohráva aj imidž spoločnosti na pracovnom trhu. Neoddeliteľnou súčasťou HR brandingu je preto silná značka zamestnávateľa.
Náš tip: Z prieskumov vyplýva, že až 79 % uchádzačov o zamestnanie pri hľadaní novej práce používa sociálne médiá. Berte tento fakt do úvahy a budujte employer branding na platformách, ako je LinkedIn, Instagram či Facebook.
3. Znižuje náklady na nábor
Vzhľadom na to, že je na pracovnom trhu stále väčšia konkurencia, sa stalo vyhľadávanie a udržiavanie talentov nákladnou záležitosťou. Náborový proces si taktiež vyžaduje veľa času. S využitím vhodných digitálnych nástrojov to však môžete zmeniť. Správny softvér vám pomôže sledovať účinnosť rôznych HR kampaní a kanálov na generovanie potenciálnych kandidátov. Pozrite sa, ako sme vedúcemu poskytovateľovi personálnych služieb, Adecco, pomohli naplniť potreby hiringu a znížili náklady na náborový proces využitím digitálnych kanálov. Viac si môžete prečítať tu.
V našej agentúre poskytujeme klientom vhodné digitálne riešenia, ktoré sú zamerané na získanie kvalitných kandidátov a zlepšenie celkovej efektivity náborového procesu. Navrhujeme automatizáciu procesov, využitie analytických nástrojov alebo napríklad chatbotov, ktoré vám pomôžu ušetriť náklady a cenný čas. Vysokú mieru automatizácie ocenia najmä spoločnosti, ako sú napríklad personálne agentúry, ktoré musia obsadiť veľké množstvo zamestnaneckých stavov.
4. Zlepšuje cielenie a efektivitu
Keď má vaša organizácia jasne definované hodnoty a kultúru, môžete sa lepšie zamerať na určitý typ uchádzačov. Ľahšie tak nájdete talentovaných ľudí, ktorí sa hodia pre konkrétnu pracovnú pozíciu a kultúru značky.
So silnou stratégiou HR brandingu zabezpečíte, že sa ku vám bude hlásiť viac vhodných uchádzačov. Nebudete tak musieť strácať čas nekonečným prehliadaním veľkého množstva životopisov ľudí, ktorí sa do vašej firmy nehodia. Hľadáte odborného partnera na zvýšenie povedomia o vašej značke? Využite možnosti digitálneho marketingu vo váš prospech a predbehnite konkurenciu. Naši špecialisti sú vám k dispozícii. Kontaktujte nás.